فاحشه | فیلم “چشم” به کارگردانی ابراهیم امینی بر روی یک مسئله مهم اجتماعی و تفاوت نسل ها و فاصله بین پدران و مادران با نوجوانان را بیان می کند. نوجوانانی که توسط نزدیکترین اعضای خانواده خود رد می شوند و راه دیگری جز پناه بردن وجود ندارد. ابراهیم امینی ، معروف به فیلمنامه نویس به عنوان “قرعه کشی” ، “مرد از دست دادن” ، “موقعیت مهدی” و غیره ، در اولین فیلم خود روحیه متفاوتی داشته است. او سعی کرده است تا در بسیاری از قسمت ها از مرز بین واقعیت و فانتزی عبور کند تا شخصیت فیلمش را نشان دهد.
به گفته Filmnews ، “چشم بدن” اولین تجربه ابراهیم امینی است و می توان آن را سارا بیت و مهدی هاشمی به عنوان برنده خود نامید. ما ابعاد مختلف آن را با بهانه نمایش این فیلم در جشنواره چهل اره برقی بررسی می کنیم.
فیلمنامه | “چشم بدن” با احساسات ظریف و شکننده یک نوجوان به نام مائدا سروکار دارد. دختری که به یک خواننده کره ای به نام Hyungjun از تنهایی و فضای غالب علاقه زیادی پیدا کرده است و پس از دریافت پیام دعوت ، سعی می کند در آخرین کنسرت خود شرکت کند. اما مخالفت والدینش ، از یک طرف ، و تحقیر خواننده محبوبش باعث می شود که او یک بحران روحی عالی را تجربه کند و زندگی خود را گرفتار کند. ایده اصلی فیلم بسیار جذاب است و حتی استفاده از حرکت در مرز بین واقعیت و فانتزی توانسته است احساسات دختر را تا حد زیادی برای ما به ارمغان بیاورد. با این حال ، با توجه به اینکه بیماری روانی دختر مورد تأکید و همراهی با یک شخصیت خیالی قرار گرفته است ، سؤالات نهایی نهایی بی پاسخ مانده است. با این حال ، همه ما می دانیم که بیماری های جنسی به سرعت رفتار نمی شود ، اما در پایان فیلم متوجه می شویم که این دختر به دلیل رابطه صمیمی با پدربزرگش ، آگاهانه تصمیم به بازگشت به زندگی می گیرد و این مورد نیست زندگی یک بیمار روانی. نکته مهم دیگر در مورد فیلمنامه ، چسبندگی شما به واقعیت است. هنگامی که سال 2017 ، خواننده مشهور کره ای یونگ هون خودکشی کرد ، بسیاری از هواداران وی در سراسر جهان خودکشی کردند و همین امر وی را در چندین جامعه به یک بحران مهم تبدیل کرد.
خطاب | ابراهیم امینی در نقطه شروع کار خود به عنوان کارگردان ، فیلمی پیچیده ساخته است. به جای تمرکز روی یک معضل اجتماعی و بررسی آن به عنوان یک پدیده ، تصمیم گرفته است که از واقعیت به تخیل و حتی برخی مکان ها برای خیال پردازی حرکت کند. امینی برای ساخت این فیلم در مورد علایق نسل جدید مطالعه زیادی کرده است و بهترین ها را از خانواده و دوستان خود نشان داده است. در این فیلم ، ما سه نسل مختلف داریم. پدربزرگ در آستانه آلزایمر ، مادری که نوجوان خود را به خاطر شلوغی و نوجوانی که او را درک می کند فراموش کرد. امینی سعی کرده است که دامنه دقیقی از هر یک از این نسل ها و فاصله بین آنها ایجاد کند و در پایان آنها را جمع کند. انتخاب مکان ، طراحی صحنه ، انتخاب چهره به چهره و غیره این آگاهانه انجام می شود و کاملاً برای هدف فیلم است.
بازی | ستایش دهقانان که قبلاً در نقش خواهر جیران در سریال “جیران” بازی کرده بود ، به عنوان نقش اصلی در فیلم ظاهر شد. یک نوجوان که سعی می کند او را به خواننده کره ای هیونگ جون نزدیک کند. در کنار او ، سارا بایات و مهدی هاشمی نیز یک کار قابل قبول انجام داده اند و حضور وی یکی از مهمترین وقایع فیلم است. در این فیلم ، Bayat نقش یک مادر سنتی را بازی کرده است که نوجوانی خود را فراموش کرده است و اکنون نمی تواند بپذیرد که دخترش فراتر از قاب هایی است که ایجاد کرده است. دائماً با او می جنگد و نمی تواند علایق او را درک کند. Bayat به درستی خستگی ، خستگی و ناامیدی یک مادر را منتقل کرده است. مهدی هاشمی نیز در این فیلم بازی متفاوتی دارد. آغاز فیلم به شکل پیرمردی ظاهر می شود که کسل کننده نیست و نمی تواند با نوه خود ارتباط برقرار کند و از وسط فیلم ، سعی می کند هنگام ارائه علاقه قبلی خود به جیمز دین به او نزدیک شود و به شکل خود بیفتد بازیگر
“چشم بدن” به کارگردانی ابراهیم امینی در روز چهارم جشنواره جشنواره فاجر پیش بینی شد.