بعدی- الکسا مالاردو برای کشف فواید چای سبز به مدت یک ماه نوشیدن هر روز قهوه را متوقف کرد و آن را با این چای سالم جایگزین کرد.

به گزارش فرارو، به نقل از It’s Not Date، پس از نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز و ترک قهوه، الکسا مالاردو متوجه 3 مزیت مهم چای سبز نسبت به سایر نوشیدنی ها شد. چای سبز گزینه جالب و متفاوتی در میان نوشیدنی های گرم است. این چای دارای خواص آرام بخش و آرامش بخش است و در عین حال کافئین مورد نیاز برای شروع یک روز پرمشغله را تامین می کند.

الکسا ملاردو از آن دسته افرادی است که عاشق انواع نوشیدنی های قهوه مانند لاته سرد و کاپوچینو است. قبل از این چالش 30 روزه، چای سبز حتی جزو چای های مورد علاقه او بود. نبود. الکسا مالاردو درباره چالش 30 روزه چای سبز خود گفت: من همیشه قهوه را به چای ترجیح می دهم و وقتی چای سفارش می دهم معمولا چای سیاه یا ماچا لاته را انتخاب می کنم. مانند اکثر مردم عادی، این خبرنگار زن هرگز به چای سبز به عنوان منبع اصلی دریافت کافئین روزانه خود نگاه نکرده بود. الکسا مالاردو پس از نوشیدن 2 فنجان چای سبز در روز، یکی در صبح و دیگری بعد از ظهر، متوجه این 3 مزیت کلیدی شد.

کاهش استرس

نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح مطمئناً برای احیای مجدد شما عالی است، اما همچنین می تواند عوارض جانبی مانند احساس اضطراب، تحریک پذیری و بی قراری ایجاد کند. از سوی دیگر، نوشیدن یک لیوان چای سبز نه تنها انرژی مورد نیاز برای شروع روز را تامین می کند، بلکه باعث آرامش می شود. ترکیبی از عطر، طعم و کافئین چای سبز این خاصیت آرامش بخش را ایجاد می کند.

مالاردو درباره تجربه خود می گوید: «نوشیدن چای سبز به جای قهوه باعث شد کمتر استرس داشته باشم، اما در طول روز انرژی زیادی نداشتم. تفاوت در میزان انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه باعث شد تا مقدار کافئین موجود در چای سبز و قهوه را با هم مقایسه کنم قهوه حاوی 80 تا 100 میلی گرم کافئین است، بنابراین، نوشیدن قهوه ممکن است باعث کاهش اضطراب فرد شود.

مالاردو برای جبران کمبود انرژی، مصرف چای سبز خود را پس از 15 روز به 3 لیوان در روز افزایش داد: دو لیوان صبح و یک لیوان بعد از ظهر! کافئین موجود در چای سبز بدون شک برای افزایش انرژی در طول روز کافی است و تاثیر آن به میزان مصرف این چای و نحوه عملکرد بدن شما بستگی دارد. چای سبز حاوی کافئین است، یک محرک طبیعی که می تواند به طور موقت سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. کافئین فعالیت سیستم عصبی مرکزی را افزایش می دهد و باعث افزایش انتشار انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این فرآیند می تواند منجر به افزایش هوشیاری و افزایش سرعت متابولیسم شود، به این معنی که بدن کالری بیشتری می سوزاند.

بهبود فعالیت مغز

نوشیدن چای سبز همچنین به الکسا کمک کرد تا بهتر فکر کند و بیشتر روی کارهای روزانه خود تمرکز کند. این یکی یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز مصرف روزانه چای سبز این است که آن را به نوشیدن قهوه تشبیه می کنند. پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، افراد اغلب با وضعیتی به نام “مه مغزی” مواجه می شوند و تمرکز خود را از دست می دهند. ترکیب کافئین و اسیدهای آمینه موجود در چای سبز اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی مغز، افزایش هوشیاری و بهبود خلق و خوی دارد. همه این فواید مثبت بدون احساس خستگی بعد از نوشیدن قهوه به دست می آیند.

کمک به دستگاه گوارش

در دنیای امروز بسیاری از افراد با اختلالات گوارشی و مشکلات معده مواجه می شوند. بسیاری از غذاها و نوشیدنی های محبوب سلامت دستگاه گوارش را به خطر می اندازند. حتی قهوه می تواند سلامت معده و روده را تهدید کند. با این حال، چای سبز اثر آرام بخشی بر سیستم گوارشی دارد، اختلالات موجود را تسکین می دهد و از بدتر شدن شرایط سلامت دستگاه گوارش جلوگیری می کند. چای سبز سرشار از پلی فنول هاست که تعدادی آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن، مبارزه با التهاب و کاهش استرس مخرب کمک می کنند. این ویژگی عالی می تواند تا حد زیادی به حفظ سلامتی و جلوگیری از پیری زودرس کمک کند.

به کاهش وزن کمک کنید

چای سبز ممکن است به تلاش فرد برای چربی سوزی کمک کند. در واقع، مطالعات زیادی در مورد اثرات چای سبز بر چربی سوزی، کاهش وزن و مدیریت وزن انجام شده است. این چای حاوی کافئین و کاتچین است که به سرعت متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی کمک می کند. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان می دهد که چای سبز ممکن است به کاهش چربی انباشته شده شکم نیز کمک کند. کاتچین موجود در چای سبز تجزیه چربی ها را در بدن تسریع می کند. در این فرآیند، بدن به جای جذب کالری، از چربی های موجود برای تامین انرژی استفاده می کند. این اثر مفید به کاهش وزن و کنترل وزن در طولانی مدت و همچنین افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما