بعدی- ایجاد تعادل بین به اشتراک گذاری افکار صادقانه و حفظ حریم خصوصی می تواند دشوار باشد، اما برای حفظ روابط شخصی و حرفه ای ضروری است.

طبق گزارش فرارو به نقل از پرسنل برندینگ بلاگ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که عمیق ترین افکار و نظرات خود را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید، اما برخی از اطلاعات بهتر است هرگز با دیگران به اشتراک نگذارید. کارشناسان روانشناسی به مخفی نگه داشتن این 8 چیز اهمیت زیادی می دهند.

1. اشتباهات گذشته

هرکسی گذشته ای دارد و اشتباهاتی نیز مرتکب شده است، اما بر اساس نظریه های روانشناسی، عاقلانه نیست که همه اشتباهات گذشته را با دیگران در میان بگذاریم. به نظر می رسد صداقت بهترین رویکرد برای ایجاد یک رابطه جدید، چه شخصی و چه تجاری باشد. اما دانستن تمام اشتباهاتی که یک فرد در گذشته مرتکب شده است کمکی به ایجاد روابط سالم نمی کند. بر اساس اصل روانشناختی به نام اثر هاله، تنها یک جنبه منفی از یک فرد می تواند تمام ویژگی های مثبت او را در نظر دیگران تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین به اشتراک گذاشتن تمام اشتباهات گذشته باعث می شود که دیگران ناخودآگاه فرد را قضاوت کنند و تصویری منصفانه و متعادل نداشته باشند.

2. آسیب پذیری های شخصی

صادق بودن در مورد آسیب‌های گذشته یا موقعیت‌هایی که فرد را آسیب‌پذیر کرده است، می‌تواند ارتباط عمیقی ایجاد کند، اما انتخاب زمان مناسب بسیار مهم است. طبیعی است که مردم بخواهند ترس ها و ناامنی های خود را با عزیزانشان در میان بگذارند. اما انجام این کار در ابتدای یک رابطه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. تحقیقات روانشناختی نشان می دهد که افشای زودهنگام این حقایق می تواند باعث شود فرد نیازمند یا درمانده به نظر برسد و باعث کناره گیری او از اطرافیان شود.

3. ناامنی ها

در دوره ای از زندگی هرکسی اعتماد به نفس آنها کاهش می یابد. این فقدان اعتماد به نفس می تواند کمک زیادی به کسی کند که به سمت جلو حرکت کند، اما به اشتراک گذاشتن آنها همیشه مفید نخواهد بود. افشای این حقایق شخصی گاهی اوقات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا ممکن است دیگران آنها را اشتباه درک کنند و حتی از آنها علیه شما استفاده کنند. در عوض، تمرکز بر پذیرش خصوصی این ناامنی ها می تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس شود. کار بر روی این مشکلات باعث می شود فرد انعطاف پذیرتر شود و دائماً به کمک و ایده های دیگران نیاز نداشته باشد.

4. وضعیت مالی

افشای امور مالی ممکن است منجر به مقایسه و قضاوت غیر ضروری توسط دیگران شود. افشای وضعیت مالی افراد باعث می شود که دیگران به شخصیت و سبک زندگی او فکر کنند. در بسیاری از جوامع، پول نماد موفقیت و موقعیت اجتماعی است. پیش داوری هایی که دیگران بر اساس وضعیت مالی یک فرد شکل می دهند می تواند بر نحوه تعامل شما با آن فرد تأثیر بگذارد و این تأثیر به ندرت مثبت است. در عوض، بهتر است هنگام ایجاد روابط جدید روی علایق و تجربیات مشترک تمرکز کنید. تمرکز بر این موارد می تواند ارتباط واقعی مبتنی بر احترام و درک متقابل ایجاد کند.

5. اعمال نیک

ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما صحبت از کارهای خوب ایده خوبی نیست. صحبت مداوم در مورد کارهای خوب یک نفر می تواند تأثیر آنها را کاهش دهد. نظریه‌های روان‌شناختی نیز تأیید می‌کنند که بیشتر مردم فقط از کارهای خوبی که برای بالا بردن موقعیت اجتماعی خود انجام داده‌اند صحبت می‌کنند.

6. اظهار نظر منفی در مورد دیگران

هر کس به طور متفاوتی واکنش نشان می دهد و عمل می کند، اما به اشتراک گذاشتن نظرات منفی در مورد دیگران، به ویژه به شیوه ای شایعه آمیز یا بدخواهانه، می تواند به اعتبار یک فرد آسیب برساند. اگر مدام از دیگران انتقاد می کنید یا درباره آنها بد صحبت می کنید، ممکن است افراد این ویژگی های منفی را با شخصیت شما مرتبط کنند. علاوه بر این، انتشار منفی می تواند باعث بی اعتمادی شود. در عوض بهتر است روی جنبه های مثبت شخصیت طرف مقابل تمرکز کنید یا مسائل و مشکلات را مستقیماً با او در میان بگذارید.

7. برنامه های دقیق برای آینده

فکر کردن و برنامه ریزی برای آینده بسیار هیجان انگیز است. اگرچه ممکن است اشتراک گذاری این شیوه ها وسوسه انگیز باشد، اما همیشه بهترین ایده نیست. وقتی فردی اهداف خود را با دیگران به اشتراک می گذارد، اغلب احساس رضایت و موفقیت می کند. انگار به هرچیزی که می خواست رسید. این فرآیند در واقع می تواند انگیزه افراد را برای تلاش برای رسیدن به این اهداف کاهش دهد. علاوه بر این، زمانی که شخصی برنامه‌های خود را به اشتراک می‌گذارد، ممکن است برای اجرای آن‌ها تحت فشار باشد. این احساس می تواند باعث استرس و ناامیدی شود. بهتر است برنامه ها را تا زمان اجرا مخفی نگه دارید. متوجه خواهید شد که هیجان و لذت واقعی از به اشتراک گذاشتن پیشرفت خود در جهت دستیابی به اهدافتان بسیار بیشتر از رضایت اولیه از اعلام برنامه هایتان است.

8. کینه شخصی

هرکسی در مقطعی از زندگی خود با ناعادلانه رفتار می شود و طبیعی است که احساس غمگینی و رنجش داشته باشید. با این حال، به اشتراک گذاشتن مداوم این کینه ها اغلب بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. تمرکز بر اشتباهات گذشته و تکرار آنها می تواند منفی گرایی را تداوم بخشد و مانع پیشرفت فرد شود. بیان این احساسات منفی نیز تنها جنبه های منفی و آسیب دیده شخصیت را نشان می دهد. از نظر روانشناسی، خشم با افزایش استرس و اختلالات سلامت روان همراه است. کنار گذاشتن این کینه ها و تمرکز بر زمان حال، کلید تقویت روابط سالم و داشتن نگرش مثبت به زندگی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما