پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام شارلیز ترون
متولد شد 7 آگوست 1975

بنونی، استان ترانسوال، آفریقای جنوبی

تابعیت
  • آفریقای جنوبی
  • ایالات متحده آمریکا
حرفه ها
  • بازیگر
  • تولید کننده
سالها فعالیت 1995-اکنون
کار می کند لیست کامل
همراهان زندگی
  • استوارت توانسند (2002-2009)
  • شان پن (2013-2015)
کودکان ۲

بیوگرافی

دوران کودکی و نوجوانی شارلیز ترون

شارلیز ترون در 7 آگوست 1975 در مزرعه ای خارج از روستای بنونی در آفریقای جنوبی. یکی او در شهر کوچکی در ژوهانسبورگ به دنیا آمد. پدرش، چارلز تورن، یک مکانیک بود و مادرش، گردا، در ساخت و ساز جاده کار می کرد. پدر و مادرش هر دو در آفریقای جنوبی به دنیا آمدند، اگرچه پدرش فرانسوی تبار و مادرش آلمانی تبار بود.

بیوگرافی شارلیز ترون، شارلیز ترون، بیوگرافی شارلیز ترون

ترون که تنها فرزند خانواده اش بود، دوران کودکی خود را با والدینش در نزدیکی ژوهانسبورگ و در مزرعه آنها گذراند. شارلیز بسیار سخت کار کرد و به والدینش در پرورش حیوانات و کشاورزی کمک کرد. در چهار سالگی بود که باله را نزد یک معلم انگلیسی آموخت. وقتی 13 ساله شد، به مدرسه شبانه روزی در ژوهانسبورگ فرستاده شد و در آنجا شروع به تحصیل در مدرسه بین المللی هنر کرد.

بیوگرافی شارلیز ترون، شارلیز ترون، بیوگرافی شارلیز ترون

آغاز کار شارلیز ترون.

اولین فیلم ترون “بچه های مزرعه 3” در سال 1995 بود. شارلیز جوان که 19 ساله بود، در این فیلم نقش کوتاهی غیرکلام داشت. اما اولین فیلمی که در آن نقش اصلی داشت، دومین فیلم او بود. در سال 1375 فیلم «2 روز در دره» تولید شد که در آن نقش هلگا را بازی کرد. در همان سال او همچنین در فیلم «تو چه کار می کنی؟» بازی کرد که به گفته خودش نقش مهمی در بازیگری اش داشت.

“از کودکی همیشه فیلم های تام هنکس را تماشا می کردم و او را بسیار دوست داشتم. وقتی تام هنکس من را برای بازی در نقش کوتاهی در فیلمش بازتاب آنلاین کرد، با خودم گفتم: “اگر او (تام هنکس) من را لایق بازی در فیلم می داند. فیلم او، پس می توانم در این کار (بازیگری) موفقیت داشته باشم» و کارم را جدی گرفت.

بیوگرافی شارلیز ترون، شارلیز ترون، بیوگرافی شارلیز ترون

جوانی شارلیز ترون

شارلیز جوان در پانزده سالگی شاهد مرگ پدرش بود. پدرش در حال مستی به او و مادرش حمله می کند و مادرش برای دفاع از خود با اسلحه به او شلیک می کند که دادگاه بعداً مادر ترون را بی گناه اعلام می کند. او سال‌ها حقیقت مرگ پدرش را نگفته و می‌گوید پدرش در سانحه رانندگی فوت کرده است.

“متاسفانه پدرم مریض و معتاد به الکل بود”

شارلیز برای کمک به مادرش پس از این اتفاق، مدرسه را رها کرد و با حمایت مادرش به مدلینگ روی آورد. شارلیز در 16 سالگی به میلان ایتالیا رفت و در آنجا به مدت یک سال مدلینگ شد. او علاوه بر میلان در پاریس نیز مدلینگ بوده است. اگرچه او توانست عنوان اول را در مسابقات محلی کسب کند، اما یک سال بعد به دلیل اینکه علاقه ای به این کار نداشت به نیویورک رفت. در آنجا برای تحقق رویای کودکی خود به مدرسه باله جفری بالت رفت و در آنجا به تحصیل باله پرداخت. اما در 18 سالگی زانوی او به شدت آسیب دید و دیگر نتوانست این رقص را ادامه دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما