با توجه به تولید صدها وسیله نقلیه مختلف در بازارهای جهانی، جای تعجب نیست که شرکت های خودروسازی به دنبال راه های جدیدی برای متمایز ساختن خود از رقبا هستند. به همین دلیل گاهی برخی از شرکت ها از عبارات خاصی استفاده می کنند تا محصولات خود را خودروهای خاص بنامند. یکی یکی از اختصارات رایج در دنیای خودرو که اغلب برای خودروهای لوکس و پرفورمنس استفاده می شود، حروف GT است، پس این دو حرف به چه معنا هستند؟

به گزارش پدال، حروف GT مخفف Grand Touring یا اصطلاح اصلی ایتالیایی Gran Turismo است. اگرچه ما به طور قطع نمی دانیم کدام یک از این اصطلاحات برای اولین بار استفاده شده است، منشاء اصطلاح گرند تور بر اساس سنت های اشرافی است. تور بزرگ، که در میان مردان جوان واجد شرایط در قرن 18 انجام شد، شامل سفر در سراسر اروپا و اقامت در شهرهای بزرگ به عنوان بخشی از آموزش فرهنگی بود. اگرچه معنای واقعی این عبارت پس از صدها سال از بین رفته است، اما ذات شیرینی آن باقی مانده است.

با این حال، حروف GT برای اولین بار توسط آلفارومئو برای خودروها استفاده شد. این برند ایتالیایی تقریباً یک قرن پیش از GT برای تمایز بین مدل‌های GT و مدل‌های اسپورت در Gran Turismo 1930 6C 1750 استفاده کرد. از آن زمان، گفته می‌شود که خودروهای GT ترکیبی از عملکرد و راحتی مورد نیاز برای سفرهای طولانی‌مدت، با تاکید بیشتر بر مواردی مانند فضای کابین و بار و راحتی سواری هستند. البته این به معنای GT امروزی نیست زیرا همه چیز در طول زمان تکامل می یابد. با توجه به این تفاسیر، حروف GT مخفف چه اصطلاحاتی است؟

ما در مورد تفاوت خودروهای GT و اسپورت صحبت کردیم، اما حقیقت این است که مرز بین این خودروها دیگر چندان مشخص نیست. به عنوان مثال، فورد نام خودروی مسابقه ای معروف را GT40 گذاشت که در سال 1966 توانست محصولات فراری را در لمانز شکست دهد. تا قبل از عرضه نسل سوم، فورد GT40 حتی مجوز رانندگی در جاده های عمومی را نداشت، بنابراین این خودرو اولین انتخاب برای تور اروپا بود. نبود. با این حال، خودروهای 2024 معمولا از حروف GT برای تشخیص نسخه های پرفورمنس از مدل های استاندارد استفاده می کنند. از آنجایی که قوانین خاصی برای تعیین GT بودن یا نبودن یک خودرو وجود ندارد، تولیدکنندگان خودرو باید از GT برای شمارش مزایای خودروهای خود استفاده کنند. و اگر یک I به ترکیب اضافه کنید، همانطور که فولکس واگن انجام می دهد، حروف GTI معنای دیگری پیدا می کند: Grand Touring Injection یا Gran Turismo Iniezione.

در نهایت، عبارت Gran Turismo چیزهای دیگری را به ذهن گیمرها می آورد. Gran Turismo، یکی از محبوب ترین بازی های ویدئویی در جهان، برای اولین بار نزدیک به 30 سال پیش عرضه شد و دارندگان کنسول پلی استیشن تا سال 2022 بیش از 90 میلیون نسخه از آن خریداری کرده اند. بازی Gran Turismo به قدری موفق بود که Gran Turismo 7 به عنوان یکی از بهترین بازی های مسابقه ای برای کنسول پلی استیشن 5 انتخاب شد. البته همه ماشین های این بازی از نوع Grand Touring نیستند و می توانید از بین بیش از 400 ماشین موجود، انواع مختلفی را انتخاب کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما