به گزارش پی ام آپ به نقل از رکنا، یکی یکی از بازیگران سرشناس سینمای ایران که یک بار نامزد شده و دیپلم افتخار جشنواره فجر را دریافت کرده است. سیمرغ بود که اکنون در شرایط سختی به سر می برد، به دلیل مشکلات مالی مجبور به زندگی در چادر می شود. این هنرمند که نخواست نامش را ذکر کند در گفتگو با رکنا به تشریح مسیر سختی که این روزها می گذرد، از بی تفاوتی نهادهای مسئول نسبت به وضعیت خود و بسیاری از هنرمندان انتقاد کرد.

این بازیگر وضعیت فعلی خود را اینگونه توضیح داد: حدود دو ماه است که در چادر زندگی می کنم و در شرایط بسیار سختی قرار دارم. شهرداری تهران با من تماس گرفتند و صحبت کردیم اما هیچ کمکی به من نکردند و احساس می‌کنم این روزها کسی به این نوع مسائل اهمیت نمی‌دهد.

وی با اشاره به سختی های دوران فعالیت خود در سینما گفت: چهل سال از عمرم را در این حرفه گذراندم و اکنون نمی توانم زندگی خوبی داشته باشم. بسیاری از سناریوها و پروپوزال های کاری که امروزه در سینما ارائه می شود، کیفیت گذشته را ندارد و حاوی پیام های بی تربیتی نیز می باشد. بنابراین تصمیم گرفتم روی هیچ چیز قمار نکنم، حتی اگر به معنای گرسنگی و فقر باشد. شرایط سینما در این سال ها بسیار تغییر کرده و هنرمندان قدیمی اغلب با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

این بازیگر باتجربه وضعیت اقتصادی خود را نیز اینگونه توضیح داد: اکثر همکارانم فقط تماشاگر شرایط زندگی من بودند. حتی برخی از دوستانم به دیدن من آمدند، اما بیشتر برای تفریح ​​و گشت و گذار، نه خیریه. با بزرگ شدن فرزندانم و شروع مدرسه، وضعیت اقتصادی من بحرانی تر شد.

وی همچنین به مشکل ساختاری در نهادهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: خانه سینما به ظاهر وجود دارد اما کارکرد مهمی برای ما ندارد. برخی استادکاران حتی به شرایط بازنشستگی اعتراض دارند و از خدمات این موسسه راضی نیستند. این در حالی است که وزارت ارشاد حمایتی نمی کند. از وزارت ارشاد تقاضا دارم گامی ملموس و موثر در قبال تمامی هنرمندانی که سال ها در جهت ارتقای فرهنگ و هنر کشور تلاش کرده اند بردارد.

این هنرمند با اشاره به تلاش خود برای بهبود شرایط گفت: قبل از این اردو در حاشیه تهران مستاجر بودم و وضعیت بهتری داشتم. اما به دلیل افزایش هزینه ها و کاهش درآمد مجبور شدم در چادر بخوابم. همه از شهرداری گرفته تا وزارت ارشاد می دانستند شرایط چقدر سخت است، اما هیچکس برای بهبود وضعیت اقدام نکرد و فقط تلفنی با من همدردی کردند.

بازیگر مورد بحث در پایان به تحولات ریشه ای سینمای امروز توجه کرد و گفت: در عصر ما سینما محل تربیت نسل ها بود اما امروز سناریوها و شرایط کاری نه تنها انگیزه کار را از بین می برد، بلکه مشکلات مالی را نیز از بین می برد. و عدم حمایت سازمانی زندگی را به خط فقر می رساند. امیدوارم صدای من و سایر هنرمندانی که از طوفان رویدادهای جاری عبور می کنند شنیده شود و آنها به وضعیت مخمصه ما فکر کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما