آوا دارویت بازیگر جوان اما با استعدادی است که در سریال های معروفی چون «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و «هست و نیست» به کارگردانی حسین سهیلی زاده بازی کرده است. برای آشنایی بیشتر با سایر فعالیت ها و بیوگرافی آوا دارویت این مقاله را دنبال کنید.

بیوگرافی آوا دارویت

آوا دارویت در 22 به دنیا آمد شهریور وی در سال ۱۳۷۲ در ایتالیا بود و دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی بالینی بود. این بازیگر ایرانی در فیلم‌های زیادی بازی کرده و اخیراً به تلویزیون راه پیدا کرده است. آوا دارویت از بدو تولد تا 7 سالگی به همراه خانواده در ایتالیا زندگی کرد و پس از بازگشت به ایران در استان آذربایجان شرقی میانه ساکن شد و دوران دبستان را در آنجا گذراند. بعدها با خانواده اش به تهران آمدند و هم اکنون در تهران زندگی می کنند.

88

ازدواج و خانواده

آوا دارویت هنوز ازدواج نکرده و مجرد نیست. پدر آوا (پیترو دارویت) یک ایتالیایی اهل شهر رویت و مدیر ارشد یک کارخانه است. مادر آوا، منظر دارویت، معمار ایرانی است و یک برادر به نام آرمان دارد.

شروع فعالیت

خانم درویت کار خود را با آموزش بازیگری و سپس با سریال معمایی شاه آغاز کرد و با بازیگران معروفی چون داریوش کاردان، گوهر خیراندیش وارد قاب تلویزیون شد. نقش آوا دارویت در سریال معمای شاه اگرچه کوچک و فرعی بود، اما توجه بسیاری از سینماگران و سینماگران را به خود جلب کرد.

89

افتخار آوا

فیلم اسکی باز در بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم المپیا یونان حضور داشت و آوا دارویت بازیگر این فیلم به عنوان نماینده این اثر در یونان روی فرش قرمز حاضر شد.

90

رویدادهای صوتی دارویت

کار می کند سینمایی

1396; تولیدات اسکی باز به کارگردانی فریدون نجفی

1396; نفس های آرام؛ به کارگردانی میثم هاشمی طبا; به عنوان محیا

1394; تمرینی که باید انجام شود؛ به کارگردانی محمدعلی سجادی

1394; فیلم کمدی خانوادگی Eşgulanlar

1393; چهارشنبه خون خواهد بود. محصولی به کارگردانی حماسا پارسا

1392; فیلم سفر ناتمام; به کارگردانی علیرضا امینی; در نقش زهره

شری

1396; به کارگردانی علی محمد قاسمی، دکتر. درام خانوادگی ماهان

1396; سریال عجله و نیست به کارگردانی حسین سهیلی زاده; از شبکه دو پخش می شود. مثل باران

2018; سریال وحشت خاموش به کارگردانی احمد معظمی; پخش در کانال یک؛ در نقش فلورا دارویت (الهه یاور)

2018; سریال بهترین سال های زندگی ما به کارگردانی احمد کاوری

منبع: ستاره

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما