به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، انیمیشن کوتاه «حشره» به کارگردانی علی معصومی به سومین جشنواره بین المللی انیمیشن «دیگر» که در شهر خاباروفسک روسیه برگزار می شود راه یافت.

در این دوره از جشنواره، از بین 2300 پروژه ارسال شده به این جشنواره بین المللی، 195 اثر برگزیده شده و انیمیشن «باگ» در فهرست نهایی قرار گرفته است.

«چارسو» بهترین گزینه برای «سینما-غکریت» است.

فرشاد اکتسابی مستندساز درباره خانه جشنواره ها، بهترین مکان برای برگزاری «سینما حقیقت» و فیلم های «خط القر» و «چهارراه حوادث» توضیحاتی ارائه کرد.

فرشاد اکتسابی مستندساز درباره لزوم وجود مکانی به نام خانه جشنواره ها گفت: اگر واقعاً چنین برنامه ای وجود داشته باشد که مکانی با استانداردهای مطلوب در آن برگزار شود که جشنواره های هنری و فرهنگی در آن برگزار شود، خیلی خوب است. حتی زمانی که جشنواره ای برگزار نمی شود، می توان از آن مکان برای نمایش فیلم و آثاری از این دست استفاده کرد.

به گزارش سینماپرس، وی افزود: باید برای این مکان پیش بینی هایی از قبیل فضاهایی برای سرویس های خبری و موارد مورد نیاز برگزارکنندگان پیش بینی شود. باید سالن غذاخوری مناسبی داشته باشد که دانشجویان و جوانان با هزینه مناسب از آن استفاده کنند و حتی می توان آن را فضای نمایشگاهی در مکانی مانند خانه جشنواره در نظر گرفت که در موقعیت های مختلف مانند نمایش پوستر فیلم از آن استفاده کرد. .

«تابستانی که برف بارید» در ایتالیا تجلیل شد

فیلم «تابستانی که برف بارید» به کارگردانی نسیم فروغ در جشنواره بین المللی پلیس ایتالیا مورد تجلیل قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیلم سینمایی «تابستانی که برف بارید» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه کنندگی مریم بحرالعلومی در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی هنری پلیس جایزه گرفت. جشنواره ایتالیا از هیئت داوران تقدیر ویژه ای دریافت کرد.

مراسم اختتامیه، 26 اکتبر (5 آبان) در هتل گریفو برگزار شد و نماینده ایتالیایی تهیه کننده فیلم ضمن دریافت جایزه به پدران دلسوز و فداکار کودکان ایرانی، ارزش خود را تقدیم کرد.

از حضور فیلم کوتاه در جشنواره های خارجی تا جشنواره های تئاتر

نشست «چالش های نمایشنامه نویسی در تئاتر امروز» برگزار می شود

نشست «چالش های نمایشنامه نویسی در تئاتر امروز» با حضور آرش عباسی، ساناز بیان و پیام لاریان شنبه 12. آبان در سالن اجتماعات ایرانشهر برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، نشست «چالش های نمایشنامه نویسی در تئاتر امروز» به همت تماشاخانه ایرانشهر و با حضور آرش عباسی، ساناز بیان و پیام لاریان شنبه 12. آبان ساعت 18:30 در سالن استاد ساریگان این تماشاخانه برگزار می شود.

«جانکات» وارد جشنواره فابریانو ایتالیا شد

فیلم کوتاه «جناکات» به نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی به دوازدهمین جشنواره فابریانو ایتالیا راه یافت.
به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، «جناکات» به کارگردانی عطا مجابی و تهیه کنندگی عطا مجابی، انجمن سینمای جوانان، نیکولتا کاتالدو و پویان صدکی، اقتباسی در ژانر «نئو نوآر/فانتزی» محصول مشترک ایران و ایتالیا است. که با چند شرکت خصوصی همکاری دارد. با مشارکت انجمن سینمای جوان تولید شده است.

از حضور فیلم کوتاه در جشنواره های خارجی تا جشنواره های تئاتر

برگزاری داوری بخش جعل هویت جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی

بخش آزمایشی جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی داوری شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوری جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.
بنابراین گزارش، از بین 236 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش نمایش در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال؛ توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت و نامزدهای آن مشخص شدند.
در بخش کودک، نامزدها به شرح زیر است:
1- فاطمه موسوی
2- سارینا رنجبر
3- یکتا رسولی کوهرودی
4- ثنا فراری اومالی
5- حلما یارمحمدی
6- سرگل آزادی
7- مهدی نودهی
8- یسنا رهبر آتن
9- فاطمه رئیسی آتنی
10- مهراد دخایی
در بخش نوجوانان، نامزدها به شرح زیر است:
1- اهورا همایون
2- ساره شیخ بنی تمیم
3- انیسه جهانی وقار
4- علیرضا قربانی
5- آوا احمدی
6- سید علی حسینی سعدآباد
7- یسنا کشاورز
8- طناز رئوفی نژاد
9- محمد مهدی مرادی
10- دونا فرجی
11- مهسا یحیوی
12- زهرا ذاکر حیات داوود
در بخش بزرگسالان، داوطلبان به شرح زیر هستند:
1- حورا تیلا
2- نسرین محمدی کوهی
3- فاطمه حصاری
4- حبیبه آزادی
5- تاجر پویا
6- فهیمه باروتچی
7- مهدی کوثری یگانه
8- محمد حاج محمدی
پریسا سیمین مهر دبیر بخش نمایش عروسکی جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی است و داوری این بخش بر عهده محمدحسین ناصربخت و داود فتحعلی بیگی است.
به گزارش دبیرخانه جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی، اسامی داوطلبان بخش متون مکتوب به زودی اعلام می شود.

۲۴۴۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما