چند عادت عجیب وجود دارد که معمولاً نشان می دهد که یک فرد دارای ضریب هوشی بالایی است. افراد با هوش بالا معمولاً از لحظه به خواب رفتن تا نحوه پردازش اطلاعات متفاوت از سایر افراد رفتار می کنند.

بر اساس اطلاعات آنلاین، این افراد حتی ممکن است تنبل باشند و به احتمال زیاد وظایف خود را آنطور که اکثر مردم فکر می کنند خوب انجام ندهند، اما عموماً افرادی که ضریب هوشی بالایی دارند (IQ) یک سری ویژگی های خاص دارند که در سایر افراد دیده نمی شود. :

1. آنها عاشق یادگیری بسیاری از مهارت های مختلف هستند.

یکی یکی از عادات عجیبی که اغلب نشان می دهد یک فرد ضریب هوشی بالایی دارد، یادگیری مهارت های مختلف است.
آن‌ها احساس می‌کنند که باید دائماً خود را به چالش بکشند تا مغز بزرگ خود را تحریک کنند.

2. با خود صحبت می کنند

صحبت کردن با خودتان مدت هاست با بی ثباتی ذهنی همراه بوده است. این ننگ در طول سال‌ها ادامه داشته است و باعث شده است که بسیاری از مردم اعتراف کنند که هر از چند گاهی با خودشان صحبت می‌کنند. افراد بسیار باهوش اغلب نمی توانند گاهی اوقات با خودشان صحبت نکنند. این در طبیعت آنهاست.

یک مطالعه توسط روانشناسان نشان داد که صحبت کردن با صدای بلند با خود حافظه را تحریک می کند، به شما کمک می کند تمرکز کنید و افکار خود را پاک کنید.

3. آنها بسیار نامرتب هستند

یکی یکی دیگر از عادت های عجیب و غریب که اغلب نشان می دهد یک فرد دارای ضریب هوشی بالایی است، بی نظمی است. در مغز افراد بسیار باهوش چیزهای زیادی می گذرد. بنابراین، آنها همیشه زمانی برای تمیز کردن میزهای خود یا سازماندهی اتاق خود ندارند.

4. آنها همیشه در خواب هستند

به گفته اریک شوماخر، دانشیار روان‌شناسی در دانشگاه جورجیا که در این زمینه تحقیقاتی انجام می‌دهد، افراد با بهره هوشی بالا ممکن است ظرفیت مغز بالایی داشته باشند. آنها دائماً خیال پردازی می کنند و چیزهای مختلفی را در ذهن خود بازآفرینی می کنند.

5. شبگرد هستند

عادت عجیب بیدار ماندن تا دیروقت اغلب نشان می دهد که فرد دارای ضریب هوشی بالایی است. افراد با ضریب هوشی بالا چیزهای زیادی برای پردازش دارند، بنابراین خواب کافی ندارند.

تحقیقاتی که اخیراً در BMJ Public Health منتشر شده است نشان می دهد که جغدهای شب نسبت به افراد سحرخیز مهارت های شناختی بالاتری دارند.

6. سوالات زیادی می پرسند

فردی با ضریب هوشی بالا تمایل عمیقی به دانستن همه چیز دارد. آنها افرادی بسیار کنجکاو هستند و چیز زیادی وجود ندارد که آنها را به چالش بکشد. بنابراین وقتی چیزی پیدا می کنند که آنها را به چالش می کشد، می خواهند همه چیز را در مورد آن بدانند تا زمانی که راضی و به خوبی آگاه شوند.

7. آنها ریسک پذیر هستند

یک مطالعه در فنلاند در سال 2015 نشان داد که افراد در معرض خطر ماده سفید بیشتری در مغز خود دارند. این ماده به عنوان سیگنال های مغزی برای ارتباط داخلی بین بخش های مختلف مغز عمل می کند. این ممکن است توضیح دهد که چرا فردی با IQ بالا دوست دارد ریسک کند: عشق ترکیبی آنها به یادگیری و هیجان ناشناخته.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما