به گزارش همشهری آنلاین، شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد، اما محیط سرد ممکن است برای هر غذایی مناسب نباشد. به گزارش تایمز آو ایندیا، در این مقاله به برخی از مواد غذایی اشاره می کنیم که هرگز نباید آنها را در یخچال نگهداری کنید.

گوجه فرنگی: نگهداری گوجه فرنگی در یخچال می تواند بر طعم، بافت و طعم آنها تأثیر بگذارد. دمای سرد یخچال باعث مهار آنزیم های مسئول رسیدن این سبزی می شود و باعث بدتر شدن بافت و طعم آن می شود. بنابراین بهتر است گوجه فرنگی را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اگر این سبزی ها کاملاً نرسیده اند، قبل از مصرف آن ها را تا زمان رسیدن خارج از یخچال نگهداری کنید.

سیب زمینی: دمای سرد یخچال می تواند نشاسته موجود در سیب زمینی را به شکر تبدیل کند و در نتیجه طعم شیرین و بافت نامطبوعی در هنگام پخت ایجاد شود. این فرآیند همچنین می تواند باعث تیره شدن گوشت سیب زمینی شود. برای نگهداری سیب زمینی ها، آن ها را در جای خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب مانند انبار یا کمد نگهداری کنید، اما نه در یخچال. آنها را در نزدیکی پیاز نگهداری نکنید، در غیر این صورت سریعتر خراب می شوند.

پیاز: این گیاه می تواند رطوبت را جذب کند و در یخچال نرم یا کپک بزند. دمای سرد نیز می تواند طعم پیاز را تغییر دهد و طعم آن را بد کند. این گیاه را در جای خنک، تاریک و خشک در ظرفی با تهویه مناسب نگهداری کنید. آنها را از سیب زمینی و سایر غذاهای حساس به رطوبت دور نگه دارید.

سیر: نگهداری این گیاه در یخچال باعث جوانه زدن آن و در نتیجه بافت لاستیکی آن می شود. سیر جوانه زده نیز می تواند طعم تلخی داشته باشد و با پخته شدن از خواص آن کاسته می شود. سیر را در جای خشک و خنک، ترجیحاً در یک کیسه توری یا سبد نگهداری کنید تا جریان هوا برقرار شود. اگر سیر پوست کنده یا خرد شده دارید، بهتر است فوراً از آن استفاده کنید یا آن را در ظرف دربسته در دمای اتاق برای مدت کوتاهی نگهداری کنید.

ریحان: این سبزی به سرما حساس است و باعث ایجاد لکه های سیاه در یخچال می شود. دمای سرد می تواند به برگ ها آسیب برساند و باعث از بین رفتن طعم و عطر شود. ریحان را در یک لیوان آب در دمای اتاق نگهداری کنید تا مانند یک دسته گل مرطوب بماند. روی برگ ها را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و آب آن را مرتباً عوض کنید.

آووکادو: در حالی که آووکادو کامل را می‌توان پس از رسیدن در یخچال نگهداری کرد تا از فساد آهسته شود، آووکادوهای نارس را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا فرآیند رسیدن را متوقف می‌کنند. آووکادوهای نارس را در دمای اتاق نگهداری کنید. پس از رسیدن، می توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آنها افزایش یابد. هنگام برش آووکادو، آب لیمو را روی گوشت بمالید تا از قهوه ای شدن آن جلوگیری شود، سپس آووکادو را خوب بپوشانید.

عسل: وقتی عسل در یخچال نگهداری می شود، می تواند متبلور شود و بافت آن را تغییر دهد. در حالی که عسل کریستالیزه برای مصرف بی خطر است، استفاده از آن کمتر خوشایند است. عسل را در جای خشک و خنک ترجیحاً در ظرف شیشه ای محکم در بسته نگهداری کنید. اگر متبلور شد، می توانید آن را به آرامی در آب گرم کنید تا به حالت مایع برگردد.

خیار: اگر این سبزیجات در یخچال نگهداری شوند ممکن است بعد از مدتی خیس و لزج شوند. دمای سرد نیز می تواند باعث ایجاد سوراخ و پوسیدگی در خیار شود. خیارها را در دمای اتاق و به طور ایده آل در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اگر نیاز به نگهداری طولانی تری دارید، آنها را در یک حوله کاغذی بپیچید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما