بعدی- در قسمت دوم فیلم ترسناک لبخند، خواننده مشهور پاپ اسکای رایلی، یک سال پس از یک تصادف شدید رانندگی، آماده می شود تا دوباره به تور برود.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، اگر زنان معمولی اغلب برای لبخند زدن تحت فشار قرار می گیرند، ستاره پاپ بودن که دائماً باید خونسرد و مهربان باشد چه حسی دارد؟ این فشار به تنهایی برای فروپاشی ذهنی یک فرد کافی است، حتی بدون اینکه هیولایی به دنبال شکار ترس های او باشد. این فیلم «لبخند» در سال ۲۰۲۲ با قسمتی جدید، باشکوه و خونین‌تر از قسمت اول به سینماها بازگشته است.

به جای یک روانپزشک متواضع با بازی سوزی بیکن در نسخه اصلی، این بار مخاطب وارد دنیای پر زرق و برق موسیقی پاپ می شود. Smile 2 داستان اسکای رایلی با نقش نائومی اسکات است. یک خواننده مشهور پاپ که اعتیاد را ترک کرده است، یک سال پس از یک تصادف شدید که باعث فروپاشی روانی عمومی شد، آماده بازگشت به صنعت موسیقی و اجرای برنامه است.

طرح اصلی نفرین تغییر نکرده است: افراد نفرین شده هنوز هم دچار فروپاشی روانی هستند و بلافاصله پس از دیدن مرگ شخص دیگری خود را می کشند. هیچ کس باور نمی کند که این فروپاشی های ذهنی در واقع توسط یک موجود شیطانی ایجاد شده است که مغز قربانیان خود را منحرف می کند. این موجود شیطانی قربانیان خود را با تغییر درک قربانیان خود از زمان، واقعیت و ایجاد توهمات با لبخندهای وحشتناک، قربانیان خود را مجبور به خودکشی می کند. باور این داستان غیرممکن به نظر می رسد.

در قسمت اول این فیلم به خوبی از این روایت پرتنش استفاده شده است. ممکن است یک موجود وحشتناک در پشت این افکار وجود داشته باشد، اما نبرد هنوز یک نبرد درونی است که مملو از ترس و نفرت از خود است. به کارگردانی پارکر فین، خنده 2 از نظر موضوعی جاه طلبانه تر از نسخه اصلی است و به فین اجازه می دهد قتل های وحشتناک و قربانیان هذیان آور بیشتری را به نمایش بگذارد. این فیلم به مسائلی مانند اعتیاد، شهرت، تنهایی و از دست دادن کنترل ناشی از غوطه ور شدن در یک شغل پیچیده می پردازد.

زندگی اسکای با دیدن همکلاسی سابقش زیر و رو می شود. لوکاس گیج نقش این همکلاسی را بازی می کند. او اکنون یک فروشنده مواد مخدر است و در چنگال نفرین لبخند گرفتار شده است. اسکای از صحنه فرار می کند و این راز وحشتناک را مخفی نگه می دارد. مدیر برنامه نویسی Sky و همچنین دستیار او، وقت خود را با فعالیت هایی برای بازگشت به صنعت موسیقی پر کرده اند. البته Skye کاملاً تنها نیست. او بهترین دوست دوران کودکی خود را در کنار خود دارد.

کارگردانی فین در برخی صحنه ها به بینندگان اجازه می دهد تا در ماهیت سورئال این فیلم غوطه ور شوند. از آنجایی که اسکای زندگی خود را به عنوان یک ستاره و در مرکز توجه می گذراند، توهمات خشونت آمیز او در صحنه هایی هولناک، دلخراش و شاید کمی خنده دار در مقابل تماشاگران پخش می شود. اسکات پیچ و خم های فیلم را به زیبایی به تصویر می کشد و ماهرانه از آرامش تحسین برانگیز به خشم و جنون حرکت می کند.

اسکای شخصیتی انتقام جو نیست، اما در زیر نفرین لبخند، انتقام گرفتن از همه کسانی که او را فقط به عنوان یک ستاره می بینند و نه به عنوان یک انسان، خارج از دایره امکان نیست. این انتقام حتی شامل طرفداران او نیز می شود که به جای همدلی از این خواننده بت خیالی ساختند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما