انجمن جوانان دیار کوچان با همکاری و حمایت اداره مشاوره فرهنگی و اسلامی شهرستان سیاهکل 90 جلد کتاب را به کمپ ترک اعتیاد «ناجی گیل راه» شهرستان سیاهکل اهدا کرد.

بازتاب آنلاین، سازمان جوانان دیار کوچان در اقدامی فرهنگی در راستای تقویت حمایت معنوی از بهبود یافتگان از اعتیاد، خواستار اهدای 90 جلد کتاب به این وزارتخانه برای کمپ ترک اعتیاد ناجی گیل راه در شهرستان سیاهکل شده است. اسلام این شهر را فرستاد.

فاطمه احمدپور مدیر کانون جوانان دیار کوچان در خصوص اهداف این کمپین فرهنگی اهدای این کتاب ها را گامی در جهت ارتقای سطح مهارت های فرهنگی و روانی افراد حاضر در اردو دانست.

این روانشناس معتقد است: «این کتاب‌ها با توجه به محتوای انگیزشی و فرهنگی خود برای ایجاد انگیزه و امید و تقویت احساس مثبت در افراد ایجاد شده‌اند و به نوعی این تلاش‌ها بستر مناسبی را برای این «پیشگیری از عود اعتیاد و روحیه معنوی» فراهم می‌کند. تقویت افراد جامعه

حسین شهیدزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز با اشاره به اهمیت این فعالیت ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از ادامه اجرای طرح های مشابه این اداره برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای کیفیت زندگی مردم خبر داد. ، که در معرض آسیب های اجتماعی هستند

وی این کمپین را نمونه ای از همکاری های فرهنگی سازمان ها و موسسات مردم نهاد دانست و گفت: این اداره آمادگی دارد هر شش ماه یکبار کتاب اهدا کند.

زیلا فقیه رئیس اداره بهزیستی سیاهکل با ابراز خرسندی از رویکرد فرهنگی کمپ معتادان متجاهر ناجی گیل راه گفت: این گونه اقدامات فرهنگی نقش مهمی در ترمیم و تقویت وضعیت روحی و روانی و فردی افراد آسیب دیده دارد. ترک می کنند و اضافه می کنند که ادبیات و کتاب می تواند ابزاری برای بازگرداندن اعتماد به نفس و بهبود حس تعلق به جامعه باشد.

این حرکت تاثیر مثبتی بر شهرستان سیاهکل گذاشته و انتظار می رود با افزایش این گونه فعالیت ها، نقش ادب و فرهنگ در روند درمان مردم و بازگشت به جامعه پررنگ تر شود.

این مراسم صبح روز یکشنبه 8 مهرماه در کمپ به همراه رئیس اداره بهزیستی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل در کمپ ترک اعتیاد “ناجی گیل راه” شهرستان سیاهکل برگزار شد.

ماده 15 مرکز ترک اعتیاد میان مدت «ناجی گیل راه» شهرستان سیاهکل زیر نظر سازمان بهزیستی می باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما