بعدی- سالانه بیش از 600000 آمریکایی دچار سکته مغزی می شوند، اما تا 80 درصد از این حوادث قابل پیشگیری هستند.

نیویورک پست گزارش دادانجمن سکته مغزی آمریکا روز دوشنبه توصیه های به روز شده ای را در مورد راه های پیشگیری از سکته به اشتراک گذاشت. در اطلاعیه جدید از متخصصان مراقبت های بهداشتی خواسته شده است تا بیماران را از نظر عوامل خطر سکته مغزی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، قند خون بالا و چاقی غربال کنند.

رئیس گروهی که راهنما را نوشت، دکتر. باشنل گفت: «موثرترین راه برای کاهش سکته مغزی و مرگ ناشی از فلج، جلوگیری از اولین سکته مغزی است که به آن پیشگیری اولیه می گویند. وی ادامه داد: برخی از افراد به دلیل ژنتیک، سبک زندگی، عوامل بیولوژیکی و حتی عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند، گفت: در برخی موارد افراد غربالگری مناسبی برای تعیین خطر سکته مغزی انجام نمی دهند.

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به مغز مسدود شود یا یک رگ خونی ترکیده و خون به مغز نشت کند. بر اساس داده های اولیه، سکته مغزی چهارمین عامل مرگ و میر در ایالات متحده در سال گذشته بود که 162600 مورد مرگ و میر را به خود اختصاص داد. توصیه های به روز شده پیشگیری از سکته مغزی که جایگزین دستورالعمل های سال 2014 می شود، بزرگسالان را تشویق می کند که رژیم غذایی مدیترانه ای را بدون توجه به خطر سکته مغزی دنبال کنند. در این رژیم مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی های سالم به جای گوشت قرمز و شکر حرف اول را می زند. برخی از انجمن قلب آمریکا نیز کاهش خطر سکته را با ورزش منظم، خواب کافی، حفظ وزن سالم، کنترل کلسترول، مدیریت فشار خون و قند خون و ترک سیگار مرتبط می دانند.

متخصصان مراقبت های بهداشتی باید بیماران را از نظر عدم تحرک غربالگری کنند. بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه در هفته ورزش با شدت شدید یا ترکیبی از هر دو در طول هفته داشته باشند. بزرگسالان همچنین باید در مورد اهمیت آموزش، ثبات مالی، دسترسی به مراقبت و غذای سالم و همچنین عوامل غیرپزشکی مانند پیاده روی مورد غربالگری و آموزش قرار گیرند.

زنان ممکن است بیشتر از مردان به غربالگری خطر سکته مغزی نیاز داشته باشند. عوامل خطر شامل مصرف قرص های ضد بارداری و عوارض بارداری مانند فشار خون بالا و زایمان زودرس است. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، سالانه 55000 زن بیشتر از مردان در ایالات متحده دچار سکته مغزی می شوند. برای درمان های پیشگیرانه، انجمن قلب آمریکا سال گذشته برنامه به روز شده ای به نام Prevent را معرفی کرد که می تواند خطر سکته و بیماری قلبی را در افراد بالای 30 سال پیش بینی کند. بشنل گفت: “درک اینکه چه کسانی در معرض خطر سکته اول هستند و ارائه پشتیبانی برای محافظت از سلامت قلب و مغز می تواند به جلوگیری از اولین سکته کمک کند.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما