شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران جلسه ویژه ای برگزار می کند.

به گزارش ایسنا، قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه جلسه ویژه ای را برای بررسی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران بامداد شنبه برگزار کند.

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت.

پیشتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص ظلم رژیم صهیونیستی علیه کشورمان اعلام کرده بود که ایران حق ذاتی خود را برای پاسخگویی قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه محفوظ می داند. .

وی در این نامه اعلام کرد: مکاتبات حاضر به منظور یادآوری اقدامات غیرقانونی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به جنابعالی و اعضای شورای امنیت است. این اقدامات نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد تلقی می شود. رژیم تروریستی اسراییل بامداد روز شنبه 5 مهر 2024 چندین حمله هوایی نظامی به چندین نقطه در استان های خوزستان، ایلام و اطراف تهران انجام داد.

عراقچی در بخشی دیگر از نامه خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات عمدی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کند. 2 بند 4، که به صراحت استفاده از زور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور را ممنوع می کند. اقدامات رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و افزایش بی ثباتی در یک منطقه ذاتا شکننده است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای پاسخگویی قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه هر از چندگاهی، بر اساس اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و مطابق با قوانین بین‌المللی برای خود محفوظ می‌داند. “.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما