بعدی- به لطف پیشرفت در فناوری لباسشویی، شستن همه چیز در آب سرد اکنون پیش فرض است.

به گزارش فرارو به نقل از Better Homes and Gardens، مواقعی وجود دارد که شستشو باید با آب انجام شود. در برخی موارد استفاده از آب گرم انتخاب بهتری است. برای یافتن دمای مناسب شستشو، ابتدا باید برچسب مراقبت روی لباس را بررسی کنید. اگر برچسب مراقبت آب گرم را توصیه می کند، بهتر است این توصیه را دنبال کنید. این امر به ویژه برای شستن پارچه های لکه دار صادق است.

هنگامی که فردی بیمار است، برای اطمینان از تمیز بودن وسایل قابل شستشو به آب گرم نیاز است. همچنین استفاده از آب داغ برای از بین بردن لکه ها ضروری است. از دیدگاه علمی، استفاده از دمای شستشوی بالاتر می تواند به حذف بهتر لکه ها کمک کند. این هشت نوع چیز باید با آب گرم شسته شود. با این حال، قبل از شستن هر وسیله ای زیر آب داغ، لباس ها باید طبق دستورالعمل روی برچسب مراقبت شسته شوند.

چیزهایی که هرگز نباید با آب سرد بشویید

1. پیش بند، حوله برای تمیز کردن و دست زدن به ظروف

هر پارچه ای که هنگام آشپزی استفاده می شود، از جمله حوله آشپزخانه، دستکش های مقاوم در برابر حرارت و حتی پیش بند، پر از باکتری است. این امر به ویژه در مورد حوله های آشپزخانه صدق می کند که ممکن است در اثر تماس با گوشت خام یا محصولات شسته نشده کثیف شوند. برای جلوگیری از رشد باکتری هایی که می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند، متخصصان توصیه می کنند که حوله های آشپزخانه را بلافاصله پس از استفاده برای تمیز کردن و همچنین پس از پختن گوشت یا ماهی با آب داغ بشویید. هنگام خرید حوله آشپزخانه جدید و همچنین لوازم جانبی مانند پیش بند، بهتر است برچسب مراقبت یا توضیحات محصول را بررسی کنید و اقلامی را انتخاب کنید که قابل شستشو با آب گرم هستند.

2. لباس هایی که لکه های چرب، چرب یا مومی دارند

لباس‌های آغشته به روغن، گریس یا موم و سایر پارچه‌های قابل شستشو، مانند حوله‌های پارچه‌ای، باید در بالاترین دمایی که پارچه قابل تحمل است، شسته شود. استفاده از آب گرم به شل شدن روغن، گریس و موم کمک می کند و لکه برها را در نفوذ به لکه و شکستن رنگدانه ها موثرتر می کند. لکه های مواد آرایشی مانند رژ لب، ریمل و هر چیزی که بر پایه روغن یا موم باشد باید در صورت امکان با آب داغ شسته شود.

3. تجهیزات مورد استفاده بیمار

هنگامی که شخصی در خانه بیمار می شود، شستن لباس ها به درستی بخش مهمی از جلوگیری از بیمار شدن دیگران در خانه است. لباس، حوله و ملافه ممکن است حاوی باکتری و ویروس باشد که می تواند به دیگران سرایت کند یا فرد بیمار را مجدداً عفونی کند و دوره بیماری را طولانی کند. برخی از ماشین های لباسشویی تنظیمات خاصی برای ضدعفونی پارچه دارند و باید برای شستن وسایل بیمار استفاده شوند. علاوه بر آب گرم بهتر است از مواد ضدعفونی کننده مناسب نیز استفاده شود.

4. تجهیزات افراد مبتلا به عفونت یا بیماری های مسری

همچنین تمیز نگه داشتن لباس، ملافه و حوله در صورت ابتلا به عفونت یا انگل عفونی بسیار مهم است. شپش، پیچک سمی، ورم ملتحمه چشم، انواع ماگت و غیره. اقلام پارچه ای که با بیمار در تماس هستند باید به طور مکرر با آب داغ شسته شوند تا از گسترش یا عفونت مجدد عفونت جلوگیری شود. هنگام دست زدن به لباس های کثیف این بیماران باید از دستکش نیز به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی استفاده شود.

5. تجهیزات به شدت آلوده

صرف نظر از نوع پارچه یا بافت، هر چیزی که به شدت کثیف یا به شدت کثیف است باید در آب داغ شسته شود. لباس کار، پوشک پارچه ای، لباس کودکان و لوازم جانبی حیوانات خانگی تنها تعدادی از این محصولات هستند. هر چیزی که نیاز به مراقبت بیشتر یا شستشوی سنگین دارد، نباید در حالت سرد شسته شود.

6. لباس کار آلوده

لباس های کاری که در معرض آفت کش ها، سرب، آزبست یا سایر مواد خطرناک قرار دارند باید در آب داغ شسته شوند. لباس‌های آلوده، از جمله تجهیزات حفاظت فردی قابل شستشو، نباید قبل از شستشو آبکشی شوند. تکان دادن این وسایل باعث انتقال آلاینده ها به هوا می شود. لباس های کار آلوده همیشه باید جداگانه و به موقع شسته شوند. این لباس ها را حتی نباید در کنار لباس های کثیف دیگر قرار داد.

7. پوشک پارچه ای و لباس بچه

پوشک های پارچه ای باید همیشه جدا از سایر لباس ها یا منسوجات خانگی در آب داغ شسته شوند. شستن مجزای این وسایل باعث تمیزتر شدن آن ها و جلوگیری از کثیف شدن سایر وسایل می شود. اگر از پوشک پارچه ای استفاده می شود، باید از تمیز بودن ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کرد تا از انتشار باکتری ها جلوگیری شود. علاوه بر این، بیشتر لباس‌های کودک و همچنین اقلامی مانند ملحفه و حوله حمام کودک باید در آب گرم شسته شوند. آب داغ در از بین بردن لکه ها و از بین بردن آلرژن هایی که می توانند پوست حساس کودک را تحریک کنند موثرتر است.

8. تخت، حوله و اسباب بازی حیوانات خانگی

لوازم جانبی پارچه‌ای حیوانات خانگی، از تخت‌های حیوانات خانگی گرفته تا حوله‌هایی که برای خشک کردن حیوانات پس از حمام کردن و حتی اسباب‌بازی‌های مخمل‌دار حیوانات خانگی استفاده می‌شود، باید در آب داغ شسته شوند تا از تمیزی تا حد امکان اطمینان حاصل شود. شستن این وسایل در آب داغ، به شرطی که در برابر گرما مقاومت کنند، به جلوگیری از پخش شدن بوی حیوانات خانگی در خانه نیز کمک می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما