به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، جشنواره انستیتوی فیلم آمریکا که قدیمی ترین جشنواره فیلم لس آنجلس است، عصر یکشنبه با نمایش جهانی فیلم «قاضی شماره 2» به کارگردانی کلینت ایستوود در تئاتر تاریخی چین به پایان می رسد. هالیوود و ستارگانی چون نیکلاس هولت، تونی کولت و زوئی دویچ روی فرش قرمز حضور خواهند داشت که چهارمین اکران جهانی فیلمی به کارگردانی ایستوود در این جشنواره است.

به گزارش ایسنا، این درام دادگاهی چهلمین اثر کارگردانی این فیلمساز است و با توجه به اینکه وی 94 سال سن دارد، شاید آخرین اثر او باشد.

برادران وارنر نیز چهار روز بعد «قاضی شماره 2» را با اکران محدود در کمتر از 50 سالن اکران خواهد کرد و به گفته دو منبع آگاه از توزیع فیلم، در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعداد سالن‌های فیلم در این فیلم وجود ندارد. هفته های آینده وجود ندارد

در حالی که تعداد دقیق سینماهای فیلم هنوز در حال نهایی شدن است، “قاضی شماره 2” در حال حاضر در چهار سالن در نیویورک، پنج در منطقه لس آنجلس و یک سالن در شیکاگو فهرست شده است. این فیلم در 25 شهر پرجمعیت کشور در کمتر از 25 سالن پیش فروش داشته است. وب سایت رسمی فیلم فقط زمان نمایش در 18 سینما را تبلیغ می کند.

Cineplex، بزرگترین زنجیره سینمای زنجیره ای کانادا، فیلم را تنها در یک سالن در تورنتو و 160 سالن دیگر در سراسر کانادا نمایش می دهد، که برای اکران از یک استودیوی بزرگ هالیوود مانند برادران وارنر به ندرت اتفاق می افتد، “قاضی شماره 2” نسبت به دیگر فیلم‌های فصل جوایز مانند «آنورا» و «بروتالیست» که با بودجه کمتری ساخته شده‌اند، در سالن‌های بسیار کمتری بازی کنید.

به گزارش ورایتی، برادران وارنر، استودیویی که ایستوود بیش از 50 سال با آن همکاری داشته است، به نظر می رسد پس از اکران آخرین فیلم این کارگردان در سال 2021 با عنوان «ماچو گریه می کند» رابطه خود با این فیلمساز را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است. «ماکیاولی گریان» که ایستوود 90 ساله در آن ایفای نقش کرد و همچنین کارگردانی کرد، یک شکست تجاری بود و تنها 16.5 میلیون دلار در سرتاسر جهان در مقابل بودجه تولید 33 میلیون دلاری خود فروخت. این فیلم با چالش های زیادی روبرو شد و زمانی اکران شد که سینماها هنوز در حال بهبودی از قرنطینه ناشی از بیماری همه گیر بودند. همچنین این فیلم همزمان با اکران در سینما در سیستم تماشای آنلاین «مکس» (که قبلا HBO Max نامیده می شد) منتشر شد.

اجرای ضعیف «ماچو گریه می کند» که نقدهای متوسطی را دریافت کرد، به محل اختلاف استودیو تبدیل شد. در ماه مه 2022، وال استریت ژورنال گزارش داد که دیوید زاسلاو، مدیر عامل جدید وارنر دیسکاوری، این سوال را مطرح کرد که چرا «Crying Macho» در حالی که سرمایه‌گذاران قبلاً به این نتیجه رسیده بودند که ممکن است ساخته شود. فیلم نمی تواند سودآور باشد.

با این حال، ایستوود در آوریل 2023 به برادران وارنر بازگشت، زمانی که استودیو به رهبری مایکل دی لوکا و پامیلا عبدی که تابستان گذشته انتخاب شده بودند، برای ساخت فیلم «قاضی شماره ۲» چراغ سبز نشان دادند. اما اکنون، به نظر می رسد استودیو اعتماد چندانی به چشم انداز تجاری فیلم ندارد. یک منبع نزدیک به برادران وارنر می گوید تصمیم برای اکران «قاضی شماره ۲» به عنوان یک ژست سپاسگزاری از ایستوود است که میلیاردها بلیت فروش و همچنین جوایز متعددی را برای فیلم هایی مانند «نابخشوده» و «نابخشوده» به ارمغان آورده است. میلیون دلاری عزیزم.” به دست آورده است اما اکران محدود در چند سینما، ادای احترام مناسبی است یکی آیا او یکی از نمادین ترین چهره های سینماست که دهه ها به یک استودیو وفادار مانده است؟

ایستوود در طول فعالیت سینمایی خود که از دهه 1950 آغاز شد، توانست در فهرست محبوب ترین بازیگران تاریخ سینما قرار گیرد و در زمینه کارگردانی نیز دو جایزه اسکار بهترین فیلم و دو اسکار را برای فیلم دریافت کرد. بهترین کارگردان

او در 31 می 1930 در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و قبل از ورود به ارتش به عنوان کارگر مشغول به کار بود. در سال 1953 پس از پایان خدمت در ارتش، برای کار در صنعت سرگرمی به لس آنجلس رفت و با وجود اینکه تجربه حرفه ای در زمینه بازیگری نداشت، کمپانی یونیورسال با او قرارداد بست و پس از چند نقش کوتاه، در سریال موفق “پوست خام” در سریال تلویزیونی که از سال 1958 تا 1965 پخش شد، نقش کابویی به نام رودی یتس را بازی کرد.

ایستوود سپس در سه فیلم وسترن اسپاگتی بازی کرد که تا قبل از او بسیار موفق بودند یکی به یکی از محبوب ترین بازیگران سینما تبدیل شوید. او در سال 1350 در اولین تجربه کارگردانی خود توانست فیلم «میگی بازی کن» را جلوی دوربین برد که با بودجه 725 هزار دلاری بیش از 10 میلیون دلار فروخت.

این بازیگر و کارگردان آمریکایی در سال 1992 نیز با ساخت فیلم «نابخشوده» برنده چهار جایزه مهم اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و همچنین جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد. که یک وسترن متفاوت بود.

در سال 2004 «ایستوود» فیلم «عزیزم میلیون دلاری» را نیز ساخت و این فیلم در نهایت برنده اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن (هیلاری سوانک) و بازیگر نقش مکمل مرد (مورگان فریمن) شد.

از دیگر ساخته های ایستوود می توان به «رودخانه مرموز»، «دارشان بازن»، «یاکی، جوزی والز»، «فرار از آلکاتراز»، «فایرفاکس»، «در خط مقدم»، «پرچم های پدران ما» و «نامه هایی از آیوجیما» اشاره کرد. اشاره کرد.

۲۴۵۲۴۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما