ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از سلول ها در برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که وقتی بدن غذا را به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌کند یا در معرض دود یا تشعشعات تنباکو قرار می‌گیرد ایجاد می‌شوند. رادیکال های آزاد می توانند در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها نقش داشته باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، غذاهای غنی از ویتامین E: روغن کانولا، روغن زیتون، مارگارین، بادام و بادام زمینی سرشار از ویتامین E هستند.

شما می توانید ویتامین E را از گوشت، محصولات لبنی، سبزیجات برگ دار و غلات غنی شده دریافت کنید. ویتامین E به صورت مکمل خوراکی و به صورت کپسول یا قطره موجود است.

کمبود ویتامین E می تواند باعث درد عصبی (نوروپاتی) شود.

مصرف ویتامین E برای بزرگسالان 15 میلی گرم در روز است.

سطوح پایین ویتامین E چه عوارضی دارد؟

ضعف عضلانی

ویتامین E برای سیستم عصبی مرکزی مهم است یکی این یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها برای بدن است و کمبود آن منجر به استرس اکسیداتیو می شود که می تواند منجر به ضعف عضلانی شود.

مشکلات هماهنگی و راه رفتن

کمبود ویتامین E می‌تواند باعث شکستن نورون‌های خاصی به نام نورون‌های پورکنژ شود و توانایی آنها در انتقال سیگنال‌ها را مختل کند.

بی حسی و گزگز

آسیب به رشته های عصبی می تواند از انتقال صحیح سیگنال های عصبی توسط اعصاب جلوگیری کند و باعث نوروپاتی محیطی شود.

اختلال بینایی

کمبود ویتامین E می تواند گیرنده های نوری در شبکیه و سایر سلول های چشم را ضعیف کند. این می تواند به مرور زمان منجر به از دست دادن بینایی شود.

مشکلات سیستم ایمنی

برخی تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین E می تواند سلول های ایمنی را مهار کند. افراد مسن ممکن است به ویژه در معرض خطر باشند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما