به گزارش مانیبان، بر اساس ماده 4 آیین نامه تناسب اجرایی، از مرداد ماه سال جاری سازمان استخدامی و امور اداری و سازمان برنامه و بودجه موظف شدند جداول تناسب حقوق و دستمزد را با همکاری دستگاه های اجرایی تهیه و نهایی کنند. امتیازات مربوطه این جداول پس از نهایی شدن و اعمال ضریب سال بازنشستگی به صندوق های بازنشستگی ارسال شد.

سازمان امور اداری و کار با هماهنگی دستگاه های اجرایی و با استفاده از اطلاعات سامانه سینا، داده های مربوط به کارکنان را دریافت و در 20 گروه طبقه بندی کرد. سپس میانگین هر گروه با توجه به ضریب قانون کار، حق کارگر، فوق العاده کار، ایثار، سختی کار و سایر عوامل محاسبه و میانگین نمره هر گروه به دست آمد.

متعاقباً 90 درصد حقوق مربوط به بازنشستگان همان گروه مؤسسه مربوطه در نظر گرفته شد. بر اساس این مدل، در سال 1403، 40 درصد از حقوق کارکنان معادل به بازنشستگان تعلق می گیرد.

همچنین احکام اصلاحی مستمری بگیران صادر و همزمان حقوق ماهانه مستمری بگیران به همراه مابه التفاوت به دلیل تناسب پرداخت شد. به این ترتیب از این پس حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان سال 1403 با اعمال رقم ناشی از اعمال تناسب 40 درصدی به حساب آنها واریز می شود.

این مدل اجرای همسان سازی باعث ارتقای سطح حقوق و بهبود شرایط اقتصادی بازنشستگان کشوری می شود و اجرای آن تا پایان سال 1403 ادامه خواهد داشت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما