bato-adv

برای رفع مشکل خشکی، رطوبت یا کمبود آب پوست باید از محصولات مرطوب کننده پوست استفاده کنید. در اینجا نکاتی در مورد انتخاب مرطوب کننده پوست و نحوه استفاده از آن آورده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین: ۱- با توجه به نوع پوست خود یک محصول مرطوب کننده انتخاب کنید: با توجه به نوع پوستتان، خشک، چرب، مختلط یا حساس، باید مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنید.

اگر پوست خشکی دارید به مرطوب کننده های ضخیم تری نیاز دارید و اگر پوست چرب دارید به مرطوب کننده های روشن تر نیاز دارید. اگر پوست مختلط دارید، باید از دو مرطوب کننده مجزا برای نواحی خشک و چرب پوست خود استفاده کنید. در نهایت، اگر پوست شما حساس است، باید از مرطوب کننده های بدون الکل و بدون عطر استفاده کنید.

2- از مرطوب کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید: مرطوب کننده های مبتنی بر آب مانند آنهایی که حاوی اسید هیالورونیک و عصاره آلوئه ورا هستند در تامین رطوبت بیشتر پوست مفیدتر هستند.

3- استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام: استفاده از محصولات مرطوب کننده بعد از حمام، زمانی که پوست خیس است، با به دام انداختن رطوبت پوست در زیر کرم، اثر این محصولات را افزایش می دهد.

4- اگر پوست شما به رطوبت بیشتری نیاز دارد از سرم های مرطوب کننده استفاده کنید: سرم های مرطوب کننده مایعاتی سبک و سریع جذب می شوند که می توانند غلظت بالایی از مواد موثره را به پوست برسانند. این محصولات برای تامین رطوبت لایه های عمیق پوست طراحی شده اند.

این سرم ها حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و سرامیدها هستند. وقتی از این سرم ها زیر کرم مرطوب کننده استفاده می کنید، می توانید آبرسانی پوست را تشدید کنید.

5- استفاده از ماسک صورت: ماسک های صورت برای رفع عوارضی مانند خشکی پوست، آکنه، از بین رفتن شادابی پوست و جلوگیری از پیری پوست طراحی شده اند. معمولا این ماسک ها برای مدت معینی روی پوست باقی می مانند و سپس پاک می شوند. ماسک های صورت انواع مختلفی دارند مانند ماسک خاک رس، ماسک غلاف، ماسک ژل و ماسک یک شب.

6- استفاده از کرم دور چشم: بسیاری از افراد از مرطوب کردن پوست دور چشم غافل می شوند. از آنجایی که پوست دور چشم نازک و حساس است، به راحتی رطوبت خود را از دست می دهد، بنابراین علاوه بر کرم های مرطوب کننده معمول، باید از کرم های دور چشم نیز برای آبرسانی به پوست این ناحیه استفاده کنید.

7- از اسپری های مرطوب کننده استفاده کنید: اسپری های مرطوب کننده بخار مرطوب رقیق شده را با مواد مفید به پوست اسپری می کنند. این اسپری ها برای تامین سریع رطوبت در طول روز که نمی توانید از مرطوب کننده استفاده کنید مفید هستند و ممکن است حاوی موادی مانند آلوئه ورا، گلاب و اسید هیالورونیک باشند که پوست را هیدراته و شاداب نگه می دارند.

اگر در طول روز آرایش می کنید و نمی توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، از اسپری های مرطوب کننده استفاده کنید. این اسپری ها حاوی آب نارگیل و ویتامین C هستند و رطوبت بیشتری به پوست می دهند.

8- حمام طولانی و داغ نگیرید: آب داغ می تواند رطوبت پوست را تا حد زیادی کاهش داده و باعث خشک شدن آن شود. با آب گرم دوش بگیرید و در حالی که پوست هنوز خیس است بلافاصله از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

9- از یک مرطوب کننده خنک یا مرطوب کننده هوا استفاده کنید: استفاده از مرطوب کننده های خنک می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند، به خصوص در ماه های زمستان که هوا سرد و خشک است.

10- مرطوب کردن پوست دست و پا را فراموش نکنید: قبل از خواب کرم مرطوب کننده را به پوست دست ها و پاهای خود بزنید، سپس دستکش و جوراب بپوشید تا به حفظ لطافت و رطوبت پوست کمک کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما