شهاب حسینی داور چهلمین جشنواره فیلم کوتاه در مراسم اختتامیه جشنواره از جوایز برخی فیلم های خارج از مرحله ارزیابی و برخی آثار ضعیف انتقاد کرد. این انتقاد در روزهای اخیر ابعاد مختلفی پیدا کرد و به جایی رسید که عده ای از شکایت شهاب حسینی از تقلب در انتخابات خبر دادند و این موضوع ابعاد گسترده ای پیدا کرد. تا اینکه حسینی با توضیح مفصل درباره این اتفاق تاکید کرد که از نحوه داوری جشنواره گلایه ای ندارد چرا که اگر دستور و دستوری بود طبیعتا از ارزیابی جشنواره انصراف می داد. وی دلیل اعتراض خود را به رسمیت شناختن ضعف کار سازمان ها و نهادهای بیرونی عنوان کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، شهاب حسینی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه با انتقاد از اهدای جوایز به برخی از فیلم هایی که مورد توجه هیئت داوران قرار نگرفتند، گفت: در مراسم اختتامیه شاهد بودم که برخی فیلم ها خارج از جشنواره جایزه گرفتند. روند داوری البته اگر فیلم های خوبی بودند در هیئت داوران به آن ها توجه می کردیم، اما فیلم های خوبی نبودند و با این شناخت ها نمی توان فیلمساز خوبی ارائه کرد.

شهاب حسینی داور چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه بود

وی پس از اشتباه در سخنان خود، بار دیگر بر سخنان خود پافشاری کرد و در یادداشتی نوشت: طی تماسی که با دبیر جشنواره فیلم کوتاه داشتم، متوجه شدم که به نظر می رسد پس از صحبت های من در مراسم اختتامیه، این تصور به وجود آمده است. سه اعلام کردند که اعتراض من به دال و در اختیار داشتن آرای داوری در بخش ملی بوده است. حکم هیئت منصفه به صورت دستوری و دستوری، فوراً بازنشسته می‌شدم، زیرا افتخار هیئت منصفه پایان هر راحتی است.»

وی در توضیح قصد خود برای اعتراض به این جوایز گفت: برای کارهای ضعیف و کم اثری که مورد استقبال سازمان ها و نهادهای غیر مرتبط و غیرتخصصی قرار گرفته بود، نکته اینجاست که می توان چنین حمایت هایی را از حق و نه تنها برای حق انجام داد. منویات مورد نظرشان همچنین تلاش شد تا هدف این انتقادات به سمت آقای معتمدی منحرف شود و لازم به ذکر است که اصلاً اینطور نیست و ایشان حق دارند جانشین خود را تشویق کنند. مثل هر معلم دیگری امیدوارم روزی برسد که همه چیز سر جای خودش باشد.

شهاب حسینی به همراه کمال تبریزی، فرزاد موتمن، آرمان فیاض، درنا حاجی ها، محمدرضا شفا و میشم مولایی داوری آثار داستانی مسابقه فیلم های ایرانی چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را بر عهده داشتند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما