یکی یکی از دغدغه های بسیاری از افراد در فصول سرد سال، انبوه لباس هاست. پیلینگ به دلیل ساییدگی و پارگی لباس در حین شستشو و پوشیدن ایجاد می شود و باعث می شود لباس های شما کهنه و غیر جذاب به نظر برسند.

به گزارش نمناک، در ادامه این قسمت نکات مفیدی را برای افراد شیک پوش و شیک پوش بیان کرده ایم تا پرزهای لباس را از بین ببرند.

آستر لباس با بیگودی

برای پف کردن لباس های پشمی و ترمه از فر مو استفاده کنید. برای جمع‌آوری پرز از لباس‌هایتان، اتو فر را با حرکات دایره‌ای بسیار آهسته روی پارچه بکشید. از آنجایی که بیگودی ها نرم و انعطاف پذیر هستند، به لباس ها آسیب نمی رسانند.

برداشتن مو از روی لباس با تیغ

استفاده از ژیلت یکی این یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای از بین بردن پرز از روی لباس است. برای از بین بردن پرز، تیغ را به آرامی روی لباس بکشید تا پرزها به راحتی پاک شوند. به یاد داشته باشید که تیغ نباید خیلی تیز باشد زیرا به الیاف لباس آسیب می رساند.

استفاده از ریش تراش برقی برای پاک کردن پرز از روی لباس

می توانید از ریش تراش برقی برای پاک کردن پرز لباس استفاده کنید. برای این کار ریش تراش را به آرامی روی پارچه یا لباس بکشید و بدون اینکه هیچ فشاری وارد کنید این کار را تا زمانی که موها از بین بروند انجام دهید. استفاده از ماشین اصلاح راحت تر از ماشین اصلاح است و به لباس آسیب نمی رساند و سرعت کار با ماشین اصلاح نیز سریعتر است.

پرزهای لباسشویی را با قیچی پاک کنید

برای از بین بردن موها از قیچی نازک مانند قیچی ابرو استفاده کنید. برای انجام این روش، لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید و با استفاده از قیچی موها را از پایه جدا کرده و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. هنگام برداشتن مو با قیچی باید مراقب باشید و سعی کنید قیچی را موازی با سطح لباسشویی نگه دارید تا نوک قیچی به لباس ها آسیب نرساند. این روش مدتی طول می کشد. در پایان فرآیند تمیز کردن کرک، دست‌هایتان را خیس کنید و روی لباس‌ها حرکت دهید تا کرک‌ها جمع شوند.

سرکه سفید برای از بین بردن پرز از روی لباس

به راحتی می توانید از سرکه برای از بین بردن پرزهای سطح لباس خود استفاده کنید، مثلاً هنگام شستن لباس، یک لیوان سرکه به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید، این روش پرزها را از روی لباس شما پاک می کند.

جمع آوری مو با یک شانه ظریف

از یک شانه کوچک نیز می توان برای جمع آوری مو استفاده کرد. برای از بین بردن موها، یک شانه دندانه ظریف را به آرامی از بالا به پایین روی موها بکشید تا موها بین دندان‌ها گیر کرده و روند از بین بردن موها کامل شود. این کار را چندین بار تکرار کنید.

برداشتن پرز از لباس با یک پد یا اسفنج مرطوب

می توانید از یک پد یا اسفنج برای گرفتن مو استفاده کنید. برای این کار پد یا اسفنج را مرطوب کرده و روی پارچه و بافت آن در جهت بافت آن بکشید تا به آرامی این کار را از روی لباس انجام دهید و اسفنج یا پد خود را زیاد خیس نکنید.

از بین بردن پرز لباس با پاک کننده ماهوت

برای از بین بردن پرزهای لباس می توانید از پاک کننده ماهوت استفاده کنید. ماهوت تمیزکننده وسیله‌ای شبیه برس است که از موی اسب یا الیاف مصنوعی برای تمیز کردن لباس یا کلاه استفاده می‌شود. اگر ابزار حذف فیل در دسترس ندارید، می توانید یک مجله را بپیچید و نوار را دور آن بپیچید، سمتی چسبنده به بیرون، سپس به آرامی آن را روی لباس بچرخانید تا موها از بین بروند.

گرفتن پرها با نوار

یکی یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن پرز از روی لباس استفاده از نوار چسب است. می توانید از نوار چسب برای پاک کردن پرز لباس های ظریف مانند شال یا روسری استفاده کنید. برای این کار قسمت چسبنده را دور انگشت خود بپیچید. به بیرون نگاه می کند سپس انگشت خود را روی پر قرار دهید و آن را بردارید تا به لباستان آسیبی نرسد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما