محسن تنابنده نشان داده است که در کارهای کمدی مهارت جفت سازی بالایی دارد. در شکل گیری یک نمایشنامه کمدی می توان بازیگر دیگری را همراهی کرد و به غیر از خودش نقش دیگری را بسیار درخشان جلوه داد. یکی یکی از عوامل موفقیت فیلم «زودپاز» به کارگردانی بازتاب آنلاین، بازی مشترک محسن تنابنده و نوید محمدزاده است. محمدزاده سابقه ایفای نقش های کمدی را ندارد و سبک بازی او با محسن تنابنده متفاوت است. اما با اتحاد این دو بازیگر اتفاق مهمی افتاده و «زودپاز» تبدیل به یک کمدی مفرح شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، در این مورد چند اثر کمدی از محسن تنابنده در دست داشته و در هر کدام از آنها او را با او جفت کرده ایم. یکی بازیگران فیلم را بررسی کرده ایم.

زودپز محسن تنابنده و نوید محمدزاده 1403

محسن تنابنده و نوید محمدزاده در فیلم «زودپز» زوج موفقی را تشکیل داده اند.

نوید محمدزاده برای اولین بار در «زودپز» با محسن تنابنده همبازی شد و در کنار این بازیگر اولین نقش کمدی خود را تجربه کرد. این دو بازیگر در نقش دو اراذل به نام های سیروس و شاهین ظاهر شده اند و امضای شایسته ای بر فضای دهه شصتی این فیلم از خود به جای گذاشته اند. فیلم با انفجار زودپز شروع می شود و زندگی این زوج به نوعی با مرگ پدرشوهرش مرتبط است. باران موشک و نگرانی مردم از ویرانی خانه هایشان بستر مهمی برای روایت این کمدی می شود. این دو شخصیت به خرابکاری های بیشتری ادامه می دهند تا کار خود را بپوشانند و اوضاع را بیش از پیش پیچیده تر کنند. تنابنده و محمدزاده در اولین تجربه جفتی خود توانسته اند ویژگی های منحصر به فرد خود را پوشش دهند. آرایش و لباس های جالب آن ها از مدل موی قدیمی گرفته تا شلوار پیله ای، پیراهن گشاد و … باعث می شد که مخاطبان در این موقعیت بسیار بیشتر بپذیرند.

محسن تنابنده و رضا عطاران گینس | 2013

محسن تنابنده که زوج خوبی با نوید محمدزاده تشکیل دادند
رضا عطاران و محسن تنابنده در فیلم گینس با هم بازی کردند.

اولین تجربه کارگردانی محسن تنابنده با فیلم «گینس» بود. فیلمی کمدی که در آن با رضا عطاران همبازی بود. اگرچه انتظار می رفت این فیلم با حضور این دو بازیگر تبدیل به کمدی قدرتمندی شود اما تنابنده از کمدی متفاوتی دست کشیده بود و مورد پسند مخاطبانش قرار نگرفت. این فیلم درباره سه برادری بود که در مزرعه شترمرغ کار می کردند و قصد داشتند نامشان را نام ببرند یکی آنها شترمرغ های خود را در کتاب گینس ثبت می کنند. رضا عطاران در فیلم گینس به کارگردانی محسن تنابنده نقش کارگر مزرعه شترمرغ را بازی کرد و تنابنده او را همراهی کرد. حال و هوای گربه ای این کمدی، شوخی های نه چندان دوستانه و… همین باعث شد «گینس» با وجود همبازی شدن دو بازیگر محبوب کمدی، تجربه ای ناموفق در کارنامه کاری تنابنده باشد. او توانست در دومین فیلمش «سوگند» به موفقیت دست یابد.

محسن تنابنده و پیمان قاسم خانی سن پترزبورگ 1388

محسن تنابنده که زوج خوبی با نوید محمدزاده تشکیل دادند
محسن تنابنده و پیمان قاسم خانی در فیلم «سن پترزبورگ» در کنار هم موفق بودند.

در «سن پترزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی، زوج جذابی به دنیا آمدند که ماندگار نشدند: محسن تنابنده و پیمان قاسم خانی. این دو نقش دو رقیب را بازی می کردند که برای به دست آوردن یک عتیقه گرانبها مدام با یکدیگر دوئل می کردند. شوخی ها، شوخی ها و کل رفتار این دو نفر خنده دار بود و برای دو شخصیت به یاد ماندنی جذاب ساخته شد. «سن پترزبورگ» یکی از بهترین کمدی های دهه هشتاد است که در اکران عمومی و تحسین منتقدان موفق بود. تنابنده دقیقاً برخلاف نقش قاسمخانی نقشی داشت. پسری از طبقه پایین به نام کریم که سنتی می اندیشید و بر خلاف فرشاد که تظاهر به تحصیل کرده و روشنفکر می کرد، در روابط اجتماعی چندان موفق نبود. نبود و مدام در حال تخریب بود. سرنوشت آنها به دلیل یک گنج در هم تنیده شده است. گنجی که متعلق به خانواده سلطنتی روسیه بود. جذابیت ماجرا از آنجا بود که در پایان اعلام کردند کریم از نوادگان خانواده روسی است و این موقعیت جدید کاملا با خصوصیات او در تضاد بود. قاسمخانی در این فیلم به شوخی با مردم و شرایط کنونی جامعه پرداخت. همانطور که اعلام شده بود «سن پترزبورگ ۲» به کارگردانی بازتاب آنلاین اکران می شود و این زوج بار دیگر در کنار هم خواهند بود.

محسن تنابنده و احمد مهرانفر پایتخت 2019 تاکنون

محسن تنابنده که زوج خوبی با نوید محمدزاده تشکیل دادند
زوج «نقی» و «اریستو» یکی از ماندگارترین زوج های تلویزیونی هستند که در سریال «پایتخت» به وجود آمدند.

زوج محسن تنابنده و احمد مهرانفر حاصل اعتماد سیروس مقدم به پیشنهاد محسن تنابنده بود. بر اساس همین اعتماد شخصیت های نقی و ارسطو در سری اول سریال پایتخت به مردم معرفی شدند. ایجاد موقعیت های سرگرم کننده و ایجاد روابط جالبی که بین آنها وجود داشت زمینه مناسبی برای موفقیت این زوج فراهم کرد. جذابیت این زوج و موفقیت فصل اول، مقدم «پایتخت» را با محوریت این زوج به شش فصل برد. نرمال نقی شخصیت ساده ای است که در هر فصل خود را عقل سلیم می بیند اما مدام با تصمیمات اشتباه و رفتارهای عجیب خود موقعیت های جالبی را خلق می کند. نقی به عنوان شخصیت اصلی فصل اول «پایتخت» شکل گرفت، اما در فصل های بعدی به تدریج تکامل یافت و همچنان به جذابیت آن افزود. احمد مهرانفر پیش از اینکه با بازی ارسطو در سریال پایتخت شناخته شود، مشاغل متعددی را در تئاتر، سینما و تلویزیون ترک کرد. او در این سریال نقش ارسطو، پسر عموی نقی را بازی می کند که از فصل اول در کامیون کار می کند و به عنوان شخصیتی عاشق و علاقه مند به ازدواج معرفی می شود. هر دختری که دستش را می گذارد شکست می خورد و اوضاع به گونه ای پیش می رود که دست آخر تنها می ماند. با این حال، نقش ارسطو در «سرمایه» نقطه عطف آثار تصویری او محسوب می شود. زوج نقی و آریستو با بازی محسن تنابنده و احمد مهرانفر آنقدر در این سریال مورد توجه قرار گرفته اند که حتی نمی توانیم «پایتخت» را بدون حضور آنها تصور کنیم. یکی بیایید آنها را تصور کنیم.

محسن تنابنده و جواد رضویان مامور اسکورت 1387

تنابنده اولین بار در سال ۱۳۸۶ با بازی در سریال کمدی «معمور بدرق» به کارگردانی سعید سلطانی به مخاطبان تلویزیون معرفی شد. او پیش از بازی در این سریال به عنوان نویسنده دو سریال طنز «زنگدی به شریت خنده» و «پیامک از دیار باقی» با تلویزیون همکاری کرده بود. او بازی در سریال «مامور بدرق» را پذیرفت، در حالی که در سینما به دلیل بازی در «چند کیلو خرما برای مراسم خاکسپاری» و «اشتهادی برای خدا» و حتی برای «اشتهادی برای خدا» به عنوان یک بازیگر جدی شناخته شد. از سی و ششمین جشنواره فجر. برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. ارتباط او با جواد رازویان اتفاق جالبی بود. این دو بازیگر در کمدی سبک های متفاوتی داشتند و ژانر بازیشان متفاوت بود اما در این اثر سعید سلطانی توانستند به تعریف جدیدی از همکاری دست یابند. درست است که «مامور بدرق» جزو سریال های طنز موفق تلویزیونی نیست، اما در زمان خود اثری پرمخاطب به حساب می آمد.

من

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما