پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام در بدو تولد جیمز یوجین کری
متولد شد 17 ژانویه 1962

نیومارکت، انتاریو، کانادا

تابعیت
  • کانادایی (1962-تاکنون)
  • آمریکایی (2004 تا کنون)
حرفه ها
  • بازیگر
  • کمدین
  • نویسنده
  • تولید کننده
سالها فعالیت 1977 تا کنون
همسران
  • ملیسا وومر (به ۱۹۸۷–انجام دهید. ۱۹۹۵)
  • لورن هالی (به ۱۹۹۶–انجام دهید. ۱۹۹۷)
شریک زندگی جنی مک کارتی (2010-2005)
کودکان ۱
حرفه: کمدی
بیوگرافی جیم کری / از این بازیگر چه می دانیم؟

51

بیوگرافی جیم کری

جیمز یوجین کری (جیمز یوجین کری) بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه کننده کانادایی-آمریکایی در 17 ژانویه 1962 در انتاریو، کانادا به دنیا آمد. او از کودکی با همکاری پدر ساکسیفونیست خود شروع به آزمایش نمایش های کمدی کرد. 19 ساله بود که عازم لس آنجلس شد و با پشتکار و پشتکار تمام تلاش خود را صرف نشان دادن استعداد خود به عنوان بازیگر و کسب نام و مقام رسمی در این حرفه کرد.

در سال 1982 در استندآپ تلویزیونی ظاهر شد و در سالهای بعد این روند را ادامه داد تا اینکه به عنوان یک کمدین محبوب به شهرت رسید. حضور در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متوسط ​​در اوایل دهه 90 نام کری را به عنوان یک کمدین تثبیت کرد، اما این بازی او در نقش‌های اصلی از سال 1994 بود که او را به اوج شهرت رساند.

بازی و نویسندگی در فیلم کمدی «کارآگاه حیوانات» در سال 1994 سکوی پرتاب جیم کری شد. در اواخر همان سال دو فیلم «نقاب» و «احمق و احمق» را روانه بازار کرد. بنابراین نام جیم کری به عنوان یک ستاره کمدی هالیوود شنیده خواهد شد. او اولین نامزدی گلدن گلوب خود را برای بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال برای کمدی فانتزی The Mask به دست آورد.

دو سال بعد، کمدی سیاه «پسر کابلی» رکوردی به جیم کری داد. او با تبدیل شدن به یک کمدین مشهور و موفق، نام خود را به عنوان گران ترین بازیگر کمدی (اولین بازیگر هالیوودی که 20 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد) در تاریخ سینما ثبت کرد. در سال 1997 با فیلم “دروغگو دروغگو” دومین نامزدی گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال دریافت کرد.

کمدی علمی تخیلی “نمایش ترومن” در سال 1998 بهترین بازی جیم کری تا به امروز شد و اولین گلدن گلوب خود را برای بهترین بازیگر مرد درام به ارمغان آورد. سال بعد این دستاورد با «مردی در ماه» تکرار شد و دومین گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد کمدی به جیم کری تعلق گرفت. همکاری با “ران هاوارد” در سال 2000 در فیلم فانتزی “چگونه گرینچ کریسمس را دزدید” بار دیگر نامزدی گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.

حقایق جالب در مورد زندگی شخصی جیم کری.

کری از افسردگی رنج می برد و سال ها برای مبارزه با این علائم فلوکستین مصرف می کرد.

اگرچه بعداً اظهار داشت که دیگر دارو یا مواد محرک از جمله قهوه مصرف نمی کند.

او در اکتبر 2004 شهروند ایالات متحده شد و اکنون دارای تابعیت مضاعف در ایالات متحده و زادگاهش کانادا است.

در نوامبر سال 2022، وزارت امور خارجه روسیه 100 کانادایی از جمله جیم کری را از ورود به روسیه در تلافی تحریم‌های بین‌المللی اعمال‌شده به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین منع کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما