گزارش کردن مبنای تفکر و فرهنگ تبلیغیکوچک بودن منطقه هفدهم به این معنی بود که ساکنان 14 منطقه آن با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند.

همشهری نوشت: صداقت پورعباسی از معتمدین و فعالان فرهنگی و اجتماعی این منطقه از پایتخت می گوید: در منطقه ما 154 مسجد و 200 حسینیه وجود دارد که نشان از استحکام دین در این نقطه از پایتخت دارد . در سال های جنگ بیش از 80 پایگاه بسیج در این منطقه فعال بودند. به ویژه از ناحیه بسیج 261 صاحب الزمان (عج) و حوزه بسیج شهید سلیمانی. در این منطقه خانواده های زیادی با 4 شهید، 3 شهید و 2 شهید وجود دارد و این منطقه شایسته دارالشهدای تهران است.
هر 8 خانه در این منطقه یک شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. پورعباسی می گوید: در زمان جنگ هر هفته ده شهید در این منطقه تشییع می شد. جالب است بدانید که تنها یکی از مدارس این منطقه نام 80 دانش آموز رزمنده شهید را دارد. از نظر متراژ منطقه 17 نه در تهران بلکه در کل کشور است.
پورعباسی ادامه می دهد: شهدای ترور منطقه 17 معمولاً توسط گروهک های ضد انقلاب، ضد انقلاب و منافقین در خیابان ها و معابر ترور و به شهادت رسیدند از حزب بعث

علاوه بر این، تروریست ها و عوامل خودخوانده جبهه وهابی صهیونیستی یا منافقین کوردل با بمباران اماکن عمومی تعداد زیادی از مردم را به هلاکت رساندند. یاد و خاطره شهدای خدمت به منطقه همیشه خواهد بود. شهدای خدماتی که در سازمان ها، ادارات و محل کار خود خدمت می کردند بر اثر حوادث و سوانح جان خود را از دست دادند. بسیاری از شهدای این نقطه از پایتخت دانش آموز بودند. روحانیت اینجا همیشه در خط مقدم بوده اند و با حضور در خط مقدم جان خود را فدای کشور کرده اند. زنان منطقه به این کاروان وفادار نماندند و نامشان در لیست شهدای منطقه هفدهم می درخشد و در مزار شهیدان امامزاده حسن (ع)، ابوذر و زمزم آرمیده اند. چندین سال مردم منطقه 17 از آغاز مبارزات انقلابی در دوران طاغوت شهدای بی شماری را تقدیم انقلاب کرده اند و با تشییع چند تن از شهدای مدافع حرم و امنیت در سال های اخیر نشان داده اند که هنوز هستند. به ایمان خود پایبند باشید، به انقلاب وعده دهید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما