رامتین نظریجو پژوهشگر موسیقی و استاد دانشگاه گفت: متأسفانه در حوزه پژوهش در مسیری به سر می بریم که معادلات فرهنگی و هنری را تغییر داده است که تأثیر زیادی در هنر موسیقی داشته و تغییر کرده است. دغدغه های موسیقی.” بنابراین، پژوهش کم رنگ شده است و حتی جامعه تخصصی که باید هدف دستاوردهای پژوهشی باشد. توجه لازم را نمی کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین، این پژوهشگر که به تازگی کتابی پژوهشی با عنوان «بخش هایی از پروفسور فرامرز پایور برای قنطورس» توسط مؤسسه فرهنگی «ماهور» منتشر کرده است. وی ادامه داد: به نظر من ناشرانی که آثار پژوهشی را منتشر می کنند با وجود اینکه هیچ منفعت اقتصادی و مالی ندارند؛ منتشر می کنند و یا پژوهشگرانی که با عشق و بدون در نظر گرفتن صرفه جویی اقتصادی به تحقیق می پردازند و عمر و توان بدنی خود را در راه تحقیق آن صرف می کنند، جزو ارادتمندان فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس معتقدم ناشر و پژوهشگر هر دو بر اساس عشق و تعهد فرهنگی که به این کشور دارند، عمر خود را صرف اعتلای فرهنگی می کنند تا بتوانند لایه نازکی از اصالت فرهنگی و آموزش را در میان انبوه بیابند. از آثار بونجول عرضه اما آنچه باعث ناراحتی و آزار می شود، کم لطفی سازمان های ذیربط است که می تواند در این زمینه کمک کننده و انگیزه بخش باشد. اما متاسفانه هیچ کمکی نمی کنند و فقط هفته ای یک بار در هفته پژوهش به محقق یادآوری می کنند.

رامتین نظریجو خاطرنشان کرد: پژوهشگران باید مورد حمایت نهادهای متولی قرار بگیرند و برای معرفی آثار پژوهشی جلسات منظم پژوهشی و رونمایی از مراسم رونمایی با سخنرانی رایگان برگزار شود. جون من قطعا توانایی مالی برای انجام کاری به عنوان محقق ندارم و اساسا جزو وظایف حوزه پژوهشی نیست.

وی گفت: البته ناگفته نماند که از جامعه موسیقی به عنوان کارشناسان و مخاطبان این اثر پژوهشی گلایه دارم که به آثار توجه نمی کنند و متأسفانه بیشترین دغدغه آنها تعداد لایک، کلیک است. ، نظرات و غیره

نویسنده کتاب پژوهشی «پرانیان» خاطرنشان کرد: این کتاب در ادامه آثار مکتوب از جمله « دردشت” و قطعات استاد فرمارز پایور برای سنتور جلد سوم این مجموعه محسوب می شود. تمرکز اصلی این مجموعه بر روی نسخه های صوتی باقی مانده در مجموعه نوارهای شخصی استاد فرمارز پایور است و می توان گفت یکی از کم شنیده ترین و بدیع ترین آثار استاد پایور به شمار می رود و منبعی گرانبها در شرایط تاریخ و عملکرد، به ویژه برای بازیکنان سنتوریون.

قطعات جدیدی از فرمرز پایور منتشر شد/ معادلات فرهنگی با فضای مجازی تغییر کرد/پژوهشگران ایثار فرهنگی

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما