۸ سال محرومیت برای ورزشکار ایران

خبر را برای من بخوانید

بازتاب آنلاین، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علی جنگی را به دلیل دو تخلف و با احتساب چهار سال تعلیق برای هر کدام، در مجموع 8 سال محروم کرد.

شورای رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با صدور رای خاصی به علی جنگی ورزشکار پاورلیفتینگ به مدت ۸ سال از فعالیت در تمامی رشته های ورزشی محروم شد.

این محرومیت 8 ساله به دلیل دو تخلف این ورزشکار صادر شد که هر کدام شامل 4 سال محرومیت بود.

در اولین تخلف و بر اساس گزارش افسر کنترل دوپینگ و در دومین دوره مسابقات لیگ برتر پاورلیفتینگ کشور که نهم برگزار شد. بهمن 1402 در شهرستان ورامین برگزار شد، پس از ابلاغ به این ورزشکار توسط ستاد مبارزه با دوپینگ ایران نادو، وی قسمت اطلاعیه فرم کنترل دوپینگ را امضا کرد که حاکی از اطلاع وی از انتخاب و لزوم حضور در جلسه است. ایستگاه کنترل دوپینگ وی با وجود تذکر چندین بار در خصوص عواقب عدم حضور در ایستگاه ضد دوپینگ، در محل نمونه گیری حاضر نشد و سالن مسابقات را ترک کرد. بنابراین تخلف از بند 2-3 قوانین ملی ضد دوپینگ ایران مورد تایید قرار گرفت و در راستای اجرای مقررات مربوطه تخلف و حقوق ورزشکار (طبق ماده 8-1 این قوانین) در مورد در تاریخ 12/08/1402 و به دلیل عدم حضور در جلسه بررسی مقدماتی و عدم پاسخگویی به مکاتبات ایران-نادو، علیرغم پیگیری کارشناسان مربوطه، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران وی را به 4 سال محرومیت محکوم کرد. از فعالیت های ورزشی

اما در تخلف دوم، واحد اطلاعات و نظارت ایران نادو طی عملیاتی در فضای مجازی (اینستاگرام) فعالیت غیرقانونی آقای «علی جنگی» و فروش داوران ممنوعه قاچاق را در صفحه شخصی وی ردیابی کردند که کارشناسان آن را پیگیری کردند. این واحد در مرحله خرید و مبلغ داروی ممنوعه را به حساب شخصی آقای جنگی واریز و بسته پستی حاوی ماده ممنوعه را نیز از ایشان دریافت می کنند. لذا فعالیت غیرقانونی وی مبنی بر فروش مواد ممنوعه و قاچاق محرز و گزارش مبسوط آن به شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ارجاع شد. (کلیه مدارک مربوطه به پرونده ایشان پیوست می باشد)

شورای رای ایران نادو بر اساس بند 7-2 و 8-2 قانون ملی مبارزه با دوپینگ ایران که در خصوص جرایم متعدد قاچاق و تجویز داروهای ممنوعه است، این ورزشکار را به مدت 4 سال دیگر از فعالیت های ورزشی محروم کرد.

طبق دو حکم قطعی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، این ورزشکار از تاریخ 03/06/1303 لغایت 03/06/1311 به مدت 8 سال از هرگونه فعالیت ورزشی محروم و باید 50 میلیون تومان بپردازد. جریمه شد.

با توجه به اینکه تبلیغات، تجویز و فروش مواد ممنوعه از مصادیق شیوع دوپینگ بوده و موجب آسیب و خطر برای سلامتی افراد جامعه و همچنین آسیب به روحیه ورزش پاک می شود، لذا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با توجه به اقدامات غیرقانونی مذکور (قاچاق، فروش و تجویز داروهای ممنوعه)، علاوه بر ممنوعیت ورزشی صادره، موضوع مذکور را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جهت صدور مجازات های جداگانه قضایی و کیفری پیگیری خواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما