این هفته با افتتاح چند نمایش جدید، صحنه های تئاتر رونق بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، تالار وحدت از روز نهم آبان ماه مجری برنامه «مالی سوینی» است. این نمایشنامه که متن آن را برایان فریل نوشته، با ترجمه حمید احیا و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی ساخته شده است. با اجرای این نمایش صابر ابر، الهام کردا و علی سرابی در تالار وحدت روی صحنه می روند.

این نمایش هر روز ساعت 18:30 به مدت 80 دقیقه اجرا می شود و خلاصه داستان آن به شرح زیر است:

“مالی سوینی، این زن چه چیزی برای از دست دادن دارد؟”

اما سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر از این تاریخ تاکنون شاهد حضور تعدادی دیگر از بازیگران سرشناس بوده است. این سالن میزبان نمایش «دایره گچی قفقازی» نوشته برتولت برشت و اثر امیر دژاکام است.

متن این نمایش را سیمین امیریان ترجمه کرده و در خلاصه داستان آمده است:

“این نمایش یک ژانر کمدی است که به داستان یک دختر چاق می پردازد. “گروشه” پسر حاکم را که مادر از ترس جانش فراموش کرده بود، نجات می دهد و در بحبوحه جنگ های داخلی با بدبختی از کودک مراقبت می کند. مادر فراموشش کرد تا اینکه…”

امیر کربلایی زاده، رابعه اسکویی، سیاوش خیرابی از جمله چهره های شناخته شده ای هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش هر شب ساعت 19:00 به مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه روی صحنه می رود.

بازیگرانی که تئاتر پاییز را رنگ آمیزی می کنند

تئاتر ایرانشهر در روزهای اول آبان ماه همچنان میزبان نمایش «جزیره مروارید» به کارگردانی ستاره پسیانی است.

این نمایش که جدیدترین اثر گروه تئاتر «بازی» است، کاری است که آتیلا پسیانی تمرین آن را آغاز کرد اما به دلیل بیماری نتوانست آن را روی صحنه ببرد و پس از مرگش فرزندانش ستاره و خسرو تصمیم گرفتند. تا پروژه نیمه تمام پدرش را انتقال دهد تا در نهایت به آن برسد

متن این نمایش به قلم خسرو پسیانی و آرش نعیمیان نوشته شده است و از جمله بازیگران شناخته شده آن می توان به فاطمه نقوی، کاظم سیاحی و خسرو پسیانی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این نمایش که متن آن اقتباسی آزاد از رمان «جزیره گنج» نوشته رابرت لوئیس استیونسون است، آمده است:

ماجوی ماجراجو نقشه گنج کاپیتان هاوه را به دست می آورد و تصمیم می گیرد در یک شیب قدیمی به سفری خطرناک به جزیره مروارید برود. گنجی که گروهی از دزدان دریایی خطرناک نیز به دنبال آن هستند.

این نمایش هر شب ساعت 20:15 و به مدت یک ساعت و 35 دقیقه در سالن استاد سارقیان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

بازیگرانی که تئاتر پاییز را رنگ آمیزی می کنند

با اجرای نمایش «بمان بخوان و بخند» به نویسندگی و کارگردانی سامیه مهری، زوج هنری «اوستا» و «ابدالی» در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می روند.

این نمایش هر شب ساعت 18:45 به مدت 80 دقیقه با بازی جواد عصافی و تعدادی دیگر از بازیگران نمایش های ایرانی اجرا می شود.

بازیگرانی که تئاتر پاییز را رنگ آمیزی می کنند

مجموعه تازه تاسیس لبخند از روز نهم آبان ماه مجری برنامه «سنگ بنکر» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی است. این نمایش توسط دو بازیگر سرشناس حمیدرضا آذرنگ و سارا رسول زاده اجرا می شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دختری به مطب یک درمانگر میانسال می رود و در خلال گفتگو رازهایی از گذشته و زندگی هر دو فاش می شود تا جایی که فجایع عجیبی رخ می دهد و… “

نمایش «بنکر» هر شب ساعت 19:00 به مدت 75 دقیقه در مجموعه تازه ایجاد شده «لبخند» به نشانی: خیابان طالقانی، جنب سینما عصر جدید روی صحنه می رود.

بازیگرانی که تئاتر پاییز را رنگ آمیزی می کنند

تالار حافظ این هفته میزبان نمایش «وقتی الاغ ها عاشق می شوند» ساخته جعفر مهیاری است.

محمد لقمانیان هنرمند عروسک گردان و صداپیشه که مخاطبان از طریق نمایش مجازی «نیش شو» او را می شناسند، پس از مدتی دوری از تئاتر با بازی در این نمایش به صحنه بازمی گردد.

این نمایش که در آن دو کارگردان سرشناس تئاتر; مهدی فرشیدی سپهر و حامد زحمتکش نیز حضور دارند که هر شب ساعت 20:30 به مدت 70 دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده است:

“چهار الاغ عاشق برای رسیدن به عشق خود (طاووس) حاضرند شرایطی را بپذیرند که آنها را با بحرانی جدی مواجه کند.”

بازیگرانی که تئاتر پاییز را رنگ آمیزی می کنند

عمار تفتی دیگر بازیگر سرشناسی است که این روزها با پروژه نمایشی موزیکال «دردنوشان» میزبان مخاطبان است.

نمایش «دردنوشان» برگرفته از روان درام و گروه درمانی است و داستان نمایش روایتی واقعی از زندگی عمار تفتی است و آشکارا آنچه بر روان انسان آمده است، اما در عین حال راه برون رفت از تله های روانی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه آن را می پوشانند و زیر پای مخاطب می گذارند.

این اجرا ساعت 19 در تماشاخانه «دا» روی صحنه می رود.

بازیگرانی که تئاتر پاییز را رنگ آمیزی می کنند

محسن حسینی دیگر بازیگر سرشناسی است که در نمایش «سی نورا» نوشته فرزین نوبرانی و کاری از امیر فراهانی بازی می کند. این نمایش هر شب ساعت 21:30 به مدت 70 دقیقه روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:

نورا همسر نوازنده معروفی است که شوهرش مجبور به برگزاری کنسرت مهمی می شود یکی اعضای قدیمی ارکستر خود را اخراج کند و این تصمیم زندگی خصوصی نورا را با بحران سختی روبرو خواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما