یک کارشناس بازار مسکن گفت: عامل جدید تاثیرگذار بر بازار مسکن و اقتصاد این روزها بحث سایه جنگ در منطقه و التهاب ناشی از آن است.

به گزارش تجارت نیوز، رکود معاملات و ثبات قیمت در بازار املاک و مستغلات وجود دارد و تشدید تنش ها در این منطقه نگرانی ها را در مورد افزایش قیمت ملک نیز افزایش داده است.

در سال های اخیر قیمت ملک به دلیل تورم و سیاست های اشتباه به شدت افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد که قیمت ملک در 10 سال گذشته بیش از سایر کالاها افزایش یافته است. اما این رشد نجومی به دلیل کاهش همزمان قدرت خرید مردم باعث رکود در بازار مسکن شده است.

این در حالی است که تنش های سیاسی در منطقه منجر به افزایش قیمت ها در بازار طلا و ارز شده و نگرانی ها را در مورد افزایش قیمت ملک هر چند با تاخیر ایجاد کرده است.

منصور غیبی، کارشناس بازار املاک اعلام کرده است که در حال حاضر اشتهای خرید فوری برای مصرف کنندگان و سرمایه گذاران در بازار مسکن وجود ندارد.

غیبی درباره تاثیر جنگ بر بازار املاک گفت: عامل جدید تاثیرگذار بر بازار مسکن و اقتصاد این روزها بحث سایه جنگ در منطقه و التهاب ناشی از آن است از نظر تاریخی، بازارهای موازی املاک از جمله تغییرات ارز، قیمت سکه و طلا به نوعی بر بازار املاک و مستغلات تأثیر گذاشته و منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده است.»

وی افزود: در حال حاضر طی یکی طی دو هفته اخیر در این بازارها با التهاب مواجه بوده ایم و شاهد افزایش نسبی قیمت ارز، سکه و طلا بوده ایم.

این کارشناس بازار مسکن در خصوص تقاضای بازار گفت: برخلاف بازارهای موازی، نه از سوی مصرف کنندگان و نه از سوی سرمایه گذاران، نه خرید فوری و نه افزایش تقاضای ملک و مسکن را شاهد هستیم.

وی افزود: این روند نشان می دهد که بحث امنیت در حوزه مسکن موضوع بسیار مهمی است و رفتار خریداران و سرمایه گذاران را تحت الشعاع قرار می دهد.

غیبی افزود: در حال حاضر انتظارات برای رفتار سیاسی و رفع التهاب ناشی از سایه جنگ در منطقه افزایش یافته است، وقتی این مسائل سیاسی و متعادل کننده حل شود طبیعتاً اولویت اول متقاضیان این خواهد بود خرید ملک و مسکن را انتخاب کند و تقاضا در این زمینه افزایش یابد.»

وی در خصوص نگاه مردم به بازار مسکن توضیح داد: این نگاه در پاسخ به انباشت مورد انتظار متقاضیان و مردم در صف خرید به وجود آمد که این باور وجود دارد که با رفع این التهاب، تعادل اجتماعی و سیاسی حاصل می شود افراد بیشتری وارد بازار مسکن خواهند شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما