رهبران اروپایی در تلاش هستند تا به هر طریق ممکن بر بنیامین نتانیاهو فشار بیاورند – از درخواست برای توقف کامل فروش تسلیحات به تل آویو و بازنگری در تحریم ها علیه وزرای راست افراطی صهیونیست تا رایزنی بین اعضای اتحادیه اروپا در مورد بازنگری در توافقنامه مشارکت تل آویو با کشورهای اروپایی. اتحادیه، باید مطابق با مذاکرات آتش بس استفاده شود.

سی ان ان در گزارشی می نویسد:یکی یکی دیگر از عواملی که رهبران اروپایی را برای فشار بر نتانیاهو تحریک می کند، حملات ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) است که نیروهای اروپایی نیز در آن مستقر هستند.

با توجه به ادامه حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان که ماموریت صلح بانان سازمان ملل را به خطر انداخته است، آندریا تنتی، سخنگوی یونیفل، پیشتر گفته بود که حضور این نیروها در جنوب لبنان بسیار مهم است و به مداخله بین المللی ادامه خواهد داد. “ضروری” برای حمایت از مردم جنوب و ارائه خدماتی که یونیفل قبلا ارائه می کرد. نیروهای یونیفل از غیرنظامیان محافظت خواهند کرد و قطعنامه ها را مطابق با قوانین بین المللی اجرا خواهند کرد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار بازنگری در اختیارات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) و اعطای اختیارات نظامی بیشتر شد.

روابط تل آویو با اتحادیه اروپا تحت فشار بی سابقه ای قرار دارد

در ادامه این گزارش، سی‌ان‌ان تاکید می‌کند: موضع اتحادیه اروپا با آنچه کارشناسان در مورد حمایت بی‌قید و شرط اتحادیه از تل‌آویو در 7 اکتبر و در پی عملیات حماس و حتی پس از آن، انتقام‌جویی اسرائیل از حماس اعلام کردند، بسیار متفاوت است به یک جنگ دائمی تبدیل شده است.

هیو لوات، تحلیلگر سیاسی از شورای روابط خارجی اروپا به سی ان ان گفت: روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا در حال حاضر تحت فشار بی سابقه ای قرار دارد.

سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان می‌گوید: «نقد فزاینده اروپا از اسرائیل با این واقعیت است که ایالات متحده نمی‌تواند یا نمی‌خواهد اسرائیل را در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تحت فشار قرار دهد».

هیو لوات می گوید: «نگرانی و ناامیدی زیادی در پایتخت های اروپایی در مورد نحوه برخورد ایالات متحده با دیپلماسی در سال گذشته وجود دارد.

از زمان آغاز بمباران های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در 7 اکتبر 2023، آمریکا یکی این رژیم همچنان یکی از بزرگترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی رژیم است که به طور سطحی خواستار آتش بس است، اما در عمل هیچ کاری برای توقف خشونت و وادار کردن تل آویو به پایان دادن به جنگ انجام نمی دهد.

رژیم صهیونیستی زیر سایه حمایت کور واشنگتن جنایات خود را به لبنان نیز کشانده و هزاران نفر را به شهادت رسانده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل 2464 لبنانی از جمله غیرنظامیان و پرسنل پزشکی شهید و یک میلیون و 200 هزار نفر از خانه های خود آواره شده اند.

مواضع مختلف کشورهای اروپایی در قبال رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر سیاسی در شورای روابط خارجی اروپا به سی ان ان گفت: بدتر شدن روابط در ابتدا به دلیل حملات اسرائیل به غزه رخ داد که توسط بسیاری از دولت های اروپایی، از جمله دولت هایی که به حمایت از اسرائیل ادامه می دهند، اشتباه تلقی شد و گفت: «اینها حملات را نقض کرده است. علاوه بر این، حملات اسرائیل به جنوب لبنان این نگرانی ها را تشدید کرد و منجر به تیره شدن روابط با کشورهای اروپایی شد.

به عنوان مثال، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز شنبه بر رد تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای یونیفل تاکید کرد و خاطرنشان کرد که هدف قرار دادن این نیروها “غیرقابل قبول” است. با توجه به حملات اخیر اشغالگران به نیروهای یونیفل، همه طرف ها باید برای تضمین امنیت سربازان خود تلاش کنند.

علاوه بر این، اسپانیا و ایرلند ماه هاست که با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مذاکره می کنند و خواهان بازنگری در توافق تجاری بین این بلوک و رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم و نقض قوانین حقوق بشر هستند.

اولاف شولتز، صدراعظم فدرال، پیش از این درباره ارسال تسلیحات از برلین به تل آویو گفته بود: ما به اسرائیل سلاح فرستاده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.

«مایا سیون تزیدکیاهو» مدیر برنامه «روابط صهیونیستی و اروپایی» در اندیشکده «میتویم» مستقر در اورشلیم می‌گوید: «اتحادیه اروپا یک بلوک همگن نیست و به همین دلیل اعضای آن به درجات مختلفی از آن انتقاد می‌کنند. اسرائیل. علاوه بر این، علیرغم تنش های اخیر، روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل همچنان بسیار قوی است و این روابط برای اسرائیل مهم تلقی می شود.

311311

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما