به گزارش بازتاب آنلاین، مسئول امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که دلیل تعیین نرخ سود بسیار پایین به موجودی بانکی زائران انفرادی عمره (معادل حدود 2 میلیون تومان برای بیش از) چیست. ) . 12 سپرده در بانک)؟

غلامرضا رضایی در گفت وگو با تسنیم درباره علت تعیین نرخ سود بسیار پایین برای سپرده های بانکی زائران عمره (معادل حدود 2 میلیون تومان برای بیش از 12 سپرده در بانک) اظهار داشت: ثبت نام عمره مطابق با مصوبات دولت است. دستورالعمل های آن زمان و بیش از ظرفیت مورد نظر انجام شده است. در زمان واریز مبلغ دریافتی متقاضیان ارزش مشخصی داشت و بخشی از هزینه های سفر را پوشش می داد اما اکنون به دلیل تورم و کاهش ارزش پول ملی بسیار ناچیز شده است.

وی ادامه داد: بانک ها بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی سود بانکی دریافت می کنند اما سازمان حج به عنوان متولی مردم با اینکه هیچ پولی دریافت نکرده و فقط نام سپرده گذاران را در اختیار داشت، به عنوان متولی مردم سعی در احقاق حق آنها داشت. زائر. برای جبران ارزش پول سپرده گذاران.

مسئول امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر این اساس نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اقدامات بعدی را انجام داده و جلسات متعددی را با بانک های عملیاتی برای بررسی میزان سود بانکی برگزار کرده اند. سپرده‌های زائران تخصیص یا ارائه تسهیلاتی مانند وام برای تأمین حداقل سود به سپرده‌گذاران انجام می‌شود.

به گفته وی، این پیگیری ها همچنان ادامه دارد و نمایندگی ولی فقیه و سازمان حج نیز در این حوزه فعالیت می کنند تا بانک ها منصفانه به این موضوع نگاه کنند و سعی کنند ارزش پول را جبران کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تاکنون پیگیری ها به نتیجه نرسیده است! امیدواریم با پیشروی این روند مسئولان مربوطه به ویژه مسئولان بانک مرکزی دستور تجدیدنظر در پرداخت سود را دریافت کنند.

وی در پاسخ به واکنش بانک ها به پیگیری ها و مطالبات مسئولان سازمان حج گفت: بانک ها می گویند در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزی عمل می کنند اما پیشنهاد ما این بود که برای اصلاح این ها مذاکره شود. قوانین.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اگرچه این موضوع در تخصص سازمان حج نیست و این سازمان همواره سعی می کند هزینه ها را به حداقل برساند و نرخ ارز را در حد معقولی حفظ کند تا کاهش یابد. به گفته زائران، فشار بر زائران برای تغییر نرخ سود سپرده ها ضروری است تا حقوق سپرده گذاران تضییع نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین بار این سازمان چه زمانی موضوع را پیگیری کرده است، گفت: این موضوع به طور مستمر از سوی متولیان امر پیگیری شده است، امسال نیز این موضوع در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار دارد.

۴۷۲۳۶

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما