تناسب حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق و پاداش مشمولان مشابه و معادل به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیات وزیران رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، ذبیح الله سلمانی، سرپرست معاونت منابع انسانی این سازمان با اشاره به جلسات و برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسانی از کشور، گفت: سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در تاریخ 8 تیر 1403 پیشنهاد این سازمان را برای تناسب حقوق بازنشستگی به تصویب هیات وزیران رساندند. .

سلمانی با بیان اینکه اگر مستمری فردی کمتر از 90 درصد حقوق و پاداش کارمند مشابه و معادل باشد، گفت: مابه التفاوت حقوق این دسته از مستمری بگیران تا 90 درصد حقوق و پاداش محاسبه می کنیم. 40 درصد از اینها امسال در ردیفی جداگانه در آیین نامه نشان داده می شود و به دلیل تناسب متفاوت حقوق سال 1403 مشمول افزایش سالیانه در سال های آینده می شود.

وی افزود: در صورتی که مستمری انفرادی به دلیل تناسب افزایش نیافته باشد یا 40 درصد مبلغ ما به گونه ای دیگر محاسبه شده باشد، طبق بند (1-2) بند (الف) تبصره (15) کمتر از 10 درصد خواهد بود. ) تعیین شده ) قانون بودجه سال 1403 کشور باشد. یعنی اگر این مبلغ کمتر از یک میلیون تومان باشد، حداقل مبلغ تعدیل تا مبلغ مذکور به عنوان مابه التفاوت ما پرداخت می شود.

پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای جزء «1» بند «ر» ماده «28» قانون برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بند «ر». «6» قانون بودجه سال 1403 کل کشور که دولت را موظف کرده است نسبت به تعدیل حقوق بازنشستگان به میزان 90 درصد حقوق و پاداش مشمولان مشابه و معادل، اقدام کند.

بر اساس آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران مصوب 11/5/1403 هیأت وزیران، مبلغ قابل پرداخت به مشمولان براساس میانگین حقوق و پاداش مشروط به کسورات مشابه و معادل کارمندان در پایه، رتبه، در کلاس، گروه یا سایر عناوین مشابه با معیار 30 سال سابقه پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت شود.

لازم به ذکر است در اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی مذکور، جداول شناسایی و طبقه بندی مستمری بگیران مشمول انواع مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری اعم از مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان وزارتخانه می باشد. آموزش و پرورش، قضات و کارکنان قوه قضائیه، اعضای هیات علمی و غیرهیئت علمی وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات کشور و غیره. ، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور در این جداول مربوط به سرفصل های قانون مدیریت خدمات کشوری، معلمان وزارت آموزش و پرورش، اعضای غیرهیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. آموزش و پرورش و مسئولان تهیه و اعلام شده و جداول دیگری نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی مربوطه تهیه و به زودی اعلام می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما