new record as blockchains reach 220m active addresses a16z ramzarz min

بر اساس گزارش جدید شرکت سرمایه‌گذاری اندریسن هورویتز (a16z) با عنوان «وضعیت بازار کریپتو»، فعالیت و استفاده از حوزه بلاکچین در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در سپتامبر ۲۰۲۴ حدود ۲۲۰ میلیون آدرس حداقل یک‌بار با دنیای بلاکچین تعامل داشته‌اند که این رقم سه برابر بیشتر از پایان سال ۲۰۲۳ است.

در این میان، بیشترین فعالیت در بلاکچین سولانا (SOL) با ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ثبت شده است. پس از آن، نیِر پروتکل (NEAR) با ۳۱ میلیون کاربر و شبکه لایه دوم کوین‌بیس (Base) با ۲۲ میلیون کاربر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین، ۱۴ میلیون نفر با شبکه ترون (TRX) تعامل داشته‌اند.

در همین حال، بیت‌کوین (BTC) با ۱۱ میلیون کاربر در رتبه پنجم و بایننس چین (BNB) با ۱۰ میلیون کاربر در رتبه ششم قرار گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده، علاقه توسعه‌دهندگان به سولانا در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۱.۲ درصد افزایش یافته است. این رقم در سال گذشته ۵.۱ درصد بود. همچنین، شبکه بیس نیز با ۱۰.۷ درصد افزایش نسبت به ۷.۸ درصد سال گذشته، در حال جذب توسعه‌دهندگان بیشتری است.

به گفته a16z، یکی از دلایل افزایش علاقه به دارایی‌های دیجیتال، ارائه صندوق‌های ETF بیت‌کوین و اتریوم است. مجموع دارایی‌های این محصولات در حال حاضر نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار، به صورت آن‌چین است.

یکی دیگر از یافته‌های مهم این گزارش، رشد چشمگیر استیبل‌کوین‌هاست که در سه‌ماهه دوم سال جاری، ۸.۵ تریلیون دلار تراکنش داشته‌اند. این میزان دو برابر بیشتر از ۳.۹ تریلیون دلار تراکنش ویزا (VISA) در همان دوره زمانی است.

به گفته پژوهشگران a۱۶z، استیبل‌کوین‌ها به دلیل کارمزد پایین‌تر، مزیت رقابتی دارند. به‌عنوان‌مثال، ارسال یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) روی شبکه‌های لایه دوم مانند بیس کمتر از یک سنت هزینه دارد، در حالی که برای انتقالات بین‌المللی باید نزدیک به ۴۴ دلار کارمزد پرداخت شود.

این گزارش همچنین به اهمیت ارزهای دیجیتال در انتخابات آتی آمریکا اشاره کرده است. طبق گزارش‌ها، هر دو نامزد یعنی دونالد ترامپ و کامالا هریس به جامعه کریپتو نزدیک شده‌اند.

طبق نظرسنجی شرکت گلکسی ریسرچ (Galaxy Research)، در حال حاضر ترامپ محبوبیت بیشتری در بین این جامعه دارد، اما امید می‌رود که هریس نیز در صورت پیروزی، بیشتر از بایدن از حوزه کریپتو حمایت کند.

منبع: رمز ارز نیوز

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما