مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد

طبق آخرین به روز رسانی سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی، ثبت نام های جدید در این سامانه از دوم آبان ماه شروع می شود.

متقاضیان سه شنبه 24 مهر تا شنبه پنجم آبان فرصت دارند یکی حساب آنها را به نام خودروی وارداتی و مبلغ 500 میلیون تومان مسدود کنید. سپس از چهارشنبه دوم شروع می شود آبان ماه تا دوشنبه 7 آبان ماه می توانند ثبت نام کرده و پنج اولویت را از سبد محصولات اعلام شده (19 مدل خودرو وارداتی) انتخاب کنند.

اطلاعیه جدید سامانه واردات به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه واجدین شرایط ماده 4 آیین نامه بازار خودرو (مصوب پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت) می رساند، از روز چهارشنبه مورخ 02/08/1303 لغایت ساعت 23:59 روز دوشنبه مورخ 07/08/1303 می توانند نسبت به ثبت نام و پنج نفر اقدام نمایند. اولویت ها از سبد محصولات تبلیغاتی انتخاب کنید.

متقاضیان محترم می بایست از روز سه شنبه مورخ 24/07/1403 لغایت ساعت 12 شنبه مورخ 05/08/1403 اقدام نمایند. یکی حساب های شما فقط در شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه ماشین وارداتی وکیل و مبلغ پنج میلیارد ریال را مسدود کند.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد
مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد

قیمت درج شده در جدول شماره 1 قیمت نهایی در مبادی ورودی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، هزینه حمل و نقل و … به قیمت های فوق اضافه می شود.

ب- خودروهای با تخفیف در مبادی ورودی:

مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد
مرحله جدید ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد

تبصره 1- قیمت درج شده در جدول شماره 2 قیمت محاسبه شده در مبادی ورودی می باشد و قیمت نهایی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آن می باشد. جدیدترین قیمت ها ضوابط مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت، سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده. محاسبه می شود و متعاقباً در سیستم بارگذاری می شود.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ارسال به قیمت های قطعی و مصوب از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و … اضافه می شود.

تبصره 2– قراردادهای خرید و فروش باید صرفاً بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو منعقد شود. از این حیث و در انواع فروش و پیش فروش توسط شرکت های واردکننده، مفاد مندرج در جدول زیر در ماده 4 آئین نامه اجرایی مذکور رعایت خواهد شد. مقررات و اصلاح آنها ملاک عمل خواهد بود.

تبصره 3- کسانی که با خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند که در مراحل قبلی خودرو انتخاب کرده اند و گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را در پورتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره 4- بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما