طی چند روز گذشته قیمت طلا افزایش چشمگیری داشته است تا جایی که برخی افراد را به این باور رسانده است که توصیه به خرید طلا در روز سیزدهم صفر ممکن است موثر باشد. در زیر به بررسی این داستان می پردازیم:

هر سال مصادف با سیزدهم صفر، طلافروشی ها مملو از جمعیت می شود. خرید طلا در روز سیزدهم صفر و شادی او را به روایتی از امام صادق (ع) نسبت داده اند. در متنی که دست به دست می شود آمده است که امام ششم اکیداً سفارش کرده اند که خرید طلا در این روز مبارک و پر برکت است. امسال نیز (بیست و هشتم مرداد) از این قاعده مستثنی است نبود و در فضای مجازی عکس ها و فیلم های متفاوتی در رابطه با یک موضوع منتشر شد که با واکنش های متفاوتی همراه بود.

بیشتر این اظهارنظرها با انتقاداتی برای خرید طلا در این روز همراه بود و آن را نوعی خرافه دانستند اما این روزها برخی از کاربران فضای مجازی نوشتند: «سیزدهم صفر امسال قیمت سکه حدود 43 میلیون تومان بود. اگر آن روز می خریدیم، حالا که ارز روی مرز 55 میلیون تومان است، 12 میلیون تومان سود می بردیم».

به نظر می رسد پیروزی نصیب کسانی شد که این روایت را معتبر می دانستند و اندکی تلاش کردند و روز سختی را در صف طلافروشی ها گذراندند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما