به گزارش خبرنگار اخبار آنلاین از کرمانشاه، علی صدیقی پور با اعلام این خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گفت: این آتش سوزی ساعت 13 روز چهارشنبه در منطقه بنی وره روبروی روستای دگاسیاب رخ داد که با حضور به موقع آتش سوزی اطفا شد نیروهای محیط زیست پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاه باباجانی و بیرجان از منطقه حفاظت شده بیستون و همچنین منابع طبیعی و گیاهان محلی پس از سه روز تلاش شبانه روزی موفق به مهار و جلوگیری از خسارات احتمالی شدند.

وی با اشاره به اینکه جوامع محلی برای مهار آتش به محیط بانان کمک کردند، افزود: تلاش و همکاری جوانان فداکار انجمن ژیوی پاوه، انجمن اطفای حریق دوریسان، نیروهای مردمی، جوانان طایفه ایناخی و مردم باینگان نقش مهمی در مهار آتش داشتند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه تصریح کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه، وزش باد و احتمال شعله ور شدن مجدد آتش، نیروهای محیط زیست شهرستان های پاوه، مناطق اطراف جوانرود و روانسر، پاسگاه محیط زیست ثلاث باباجانی و بیرجان تحت تاثیر منطقه حفاظت شده بیستون، منابع طبیعی پاوه در این محل مستقر شده و همچنان در منطقه حضور دارند.

صدیقی پور در پایان با تشکر از تمامی نیروهای درگیر در این آتش سوزی خاطرنشان کرد: از علاقه مندان به طبیعت خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه حریق با شماره ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما