Plymouth Barracuda و eBay با طعم مک لارن (+ تصاویر)

عصر ایران– حتی مک لارن او همچنین عاشق ماشین های عضلانی دهه 70 آمریکایی است! در این زمینه، اخیراً همکاری بین eBay و تیم مک لارن فرمول 1 منعقد شد. پلیموث باراکودا مدل 1973 در طول پروژه بازسازی دوباره متولد شد.

برای بدن پلیموث باراکودا روکش نارنجی پاپایا که مخصوص مسابقه مک لارن ساخته شده است استفاده شده است. این رنگ یک عنصر نوستالژیک در تاریخ تیم مک لارن فرمول 1 محسوب می شود.

شاید انتظار داشته باشید که زیر کاپوت موتور 8 سیلندر بیتوربو مک لارن باشد، اما اینطور نیست، زیرا قسمت فنی کار توسط تیم آمریکایی انجام می شود و همه چیز در اینجا بسیار جذاب و استاندارد است. سیستم تعلیق با قطعاتی از برندهای حرفه ای Mopar و Wellwood به روز شد.

دیدن دیسک های برند Wilwood روی 4 چرخ واقعا بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد.

موتور 8 سیلندر به صورت سری بازسازی شد به طوری که این قلب تپنده 240 اسب بخار قدرت دارد. البته سیستم اگزوز نیز اصلاح شده و صدای بسیار جذابی دارد.

گیربکس اتوماتیک نیروی موتور را از طریق محور عقب به چرخ های 15 اینچی منتقل می کند. باراکودا برای یک حرکت بلند آماده باشید.

از دیگر تغییرات باید به نورپردازی Barracuda اشاره کرد که هم در نمای دماغه و هم در قسمت عقب خودرو ادغام شده است. یک فرمان جدید، صندلی‌های مسابقه، تشک‌های کف جدید و سایر قطعات همگی از فروشنده آنلاین eBay تهیه شده‌اند.

در زیر می توانید تصاویر این آویز آهنی را مشاهده کنید.

پلیموث باراکودا مک لارن و ای بی

تاریخچه ماشین پلیموث باراکودا:

ظهور ماشین پونی در سال 1964 و عرضه مدل “باراکودا” توسط شرکت خودروسازی پلیموث این شرکت را در آن زمان برمی گرداند یکی یکی از شعبه های شرکت کرایسلر به حساب می آمد.

برای سالیان متمادی خودروهای خودروسازان آمریکایی مانند کادیلاک، بیوک (با تلفظ صحیح بیویک)، شورولت و… محصولی لوکس، جادار و در عین حال کم مصرف به حساب می آمدند. این مشکل قبلاً با تغییر نگرش مردم و کاهش خرید چنین خودروهایی به دلایل مختلف تغییر کرده است یکی به یکی از نمادهای آمریکا تبدیل شده بود.

اما در حال حاضر شرکت های دیگری مانند فورد، پلیموث، پونتیاک، دوج و … نیز دسته بندی های جدید و انحصاری را در این صنعت معرفی کرده اند و در نتیجه طرفداران زیادی در سراسر جهان مجذوب آنها شده اند. دو دسته «خودروهای عضلانی» و «ماشین پونی» که به خودروهای اسپرت کوچک اطلاق می شود، از نمونه های بارز این دسته و جهت طراحی هستند. این دو دسته در آمریکا بسیار پرطرفدار هستند اما شاید نام پونی در کشور ما به اندازه Muscle شناخته شده نباشد. این در حالی است که اکثر خودروهای قدیمی آمریکایی به اشتباه و به طور گسترده در دسته خودروهای عضلانی طبقه بندی می شوند.

به عنوان مثال پونتیاک “Firebird” در دسته خودروهای پونی و مدل “GTO” این شرکت در دسته خودروهای عضلانی قرار می گیرد. از ویژگی های پونی کار می توان به ابعاد کوچک، عملکرد ورزشی، کاپوت بلند و نیم تنه کوتاه اشاره کرد. اما ظهور ماشین پونی به سال 1964 و عرضه مدل “باراکودا” توسط شرکت خودروسازی پلیموث برمی گردد. این شرکت در آن زمان یکی یکی از شعبه های شرکت کرایسلر به حساب می آمد.

در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960، زمانی که نسل اول فورد تاندربرد از خط مونتاژ خارج شد و نسل دوم به خودرویی درازتر و مجلل تبدیل شد، فقدان یک محصول کوچک و اسپرت در بازارهای آمریکا محسوس شد. اگرچه تا قبل از سال 1964 شرکت های مختلف خودروسازی این کشور با عرضه مدل های مختلف سعی در پرکردن این خلأ داشتند، اما در این زمینه به موفقیت چندانی دست نیافتند. اما سال 1964 را باید دوران شکوفایی محصولات منحصر به فرد و تولد پونی ورکز دانست. فورد و پلیموث، دو خودروساز معروف آن زمان، با عرضه مدل های موستانگ و باراکودا، بازار این دسته را با موفقیت فتح کردند.

اگرچه باراکودا تحت الشعاع آمار فروش فوق العاده موستانگ قرار گرفت، اما این خودرو اولین محصول و پرچمدار سری پونی بود و اگر عرضه موستانگ با باراکودا همزمان نبود، برخی از کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که موستانگ این کار را انجام می داد. دو هفته پس از انتشار Barracuda راه اندازی شد. اکنون برای معرفی این مقوله به جای کلمه «پنی کار» از «کار ماهی» استفاده می شود. این نام از طراحی و نام این دو خودرو گرفته شده است. پلیموث باراکودا را برای یک دهه تولید کرد. اما از سال 1970 و مدل های عرضه شده در آن سال، دوران طلایی باراکودا در نظر گرفته شده است.

امسال می توان انواع موتورهای مختلفی را برای این محصول سفارش داد، از مدل پایه 340 با 275 اسب بخار تا مدل فوق قدرتمند 426 اسب بخاری «همی». مشکلات پیش آمده در مدل های قبلی این محصول نیز برطرف شد و پلیموث مدلی به یاد ماندنی ساخته بود.

مدل همی باراکودا مجهز به فن هایی بود که مستقیماً به موتور خودرو متصل می شد و با فشار دادن پدال گاز باعث لرزش خودرو می شد. در سال 1971 باراکودا با تغییرات متعددی در ظاهر خودرو عرضه شد که شامل جلوپنجره چند تکه، چراغ های دوتایی و چراغ های عقب سه تکه می شد. هنوز هم می شد انواع موتورها را برای این محصول سفارش داد، اما با وضع قوانین جدید از سوی دولت آمریکا، قدرت موتورهای این خودرو کاهش یافت.

با توجه به حذف موتورهای Hemi از خط تولید پلیموث در سال 1972، تولید و موفقیت آینده Barracuda نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت. بنابراین طرفداران این شرکت سال امیدوار کننده ای نداشتند. در سال 1973 روند فروش محصولات پلیموث ادامه یافت و موتورهای 6 سیلندر از خط تولید این شرکت حذف شدند. سال 1974 آخرین سال تولید مدل بی انتها باراکودا بود. امسال باراکودا پلیموث، خودرویی که رده جدیدی را در صنعت خودروسازی آمریکا ایجاد کرد، برای همیشه در ذهن طرفدارانش به افسانه تبدیل شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما