به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بازار طلا و ارز شنبه گذشته متحول شد مهر با نوسان منفی قیمت دلار و تغییر کانال اقلام سکه هزینه شد. این روند ناشی از تنش های منطقه ای و شرایط اقتصادی جهانی است و تحلیلگران انتظار دارند که بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بازار داخلی تأثیر بگذارد.

اما در اولین روز هفته قیمت دلار هرات با شکاف مثبت 150 تومانی 63 هزار و 650 تومان باز شد و با نوسان مثبت به 63 هزار و 800 تومان رسید. این اسکناس از سطح فوق افت کرد و به 63 هزار و 500 تومان رسید و در نهایت 63 هزار و 600 تومان معامله شد. قیمت دلار در تهران همانند دلار در کانال مذکور در نوسان بود. بر اساس پیگیری های اختاز نیوز از سوی معامله گران فنی، قیمت دلار هرات 63 هزار و 500 تومان منطقه حمایتی پیش رو دارد و در صورت نوسان به زیر سقف مذکور، احتمال حرکت به سمت مرز 63 هزار و 300 تومان وجود دارد. وزن از سوی دیگر، ناحیه مقاومتی این اسکناس 63 هزار و 800 تومان است و در صورتی که قیمت از حد ذکر شده عبور کند؛ کانال های جدید در صورتحساب ایالات متحده در دسترس خواهند بود.

قیمت درهم امارات نیز روز شنبه با شکاف منفی 20 تومانی 17 هزار و 440 تومان آغاز شد و در ادامه بین 17 هزار و 470 تومان تا 17 هزار و 440 تومان در نوسان بود و در نهایت به 17 هزار و 440 تومان رسید.

روز شنبه بازار رسمی شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت یورو بود. به گزارش مرکز مبادلات ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به روز کاری گذشته به 50 هزار و 242 تومان رسید. حواله دلار نیز با نرخ 48 هزار و 543 تومان معامله شد. علاوه بر این، نرخ یورو امروز 54 هزار و 531 تومان و ارزش حواله به یورو به 52 هزار و 687 تومان رسید. درهم امارات در صرافی ۱۳ هزار و ۶۸۰ تومان و درهم حواله ۱۳ هزار و ۲۱۸ تومان قیمت گذاری شد.

با این حال بازار طلا و سکه به دنبال قیمت هر اونس طلا از دلار فاصله گرفت که روز جمعه در یک حرکت صعودی رکورد جدیدی را به ثبت رساند و به 2722 دلار رسید. قیمت طلای مذاب در ابتدا 18 میلیون و 179 هزار تومان و در نهایت 18 میلیون و 370 هزار تومان خرید و فروش شد.

تحلیلگران فنی معتقدند احتمال افزایش قیمت به نفع خریداران وجود دارد. همچنین اگر روز دوشنبه یا سه شنبه مجدداً قیمت به بالای محدوده 18 میلیون و 270 هزار تومان برسد، می تواند به معنای خروج خریداران از محدوده مقاومتی باشد. روز شنبه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز چهار میلیون و 240 هزار تومان بود.

در ادامه قیمت سکه امامی با 51 میلیون و 950 هزار تومان بازگشایی شد و با 52 میلیون تومان افزایش وارد کانال شد. این فلز گرانبهای داخلی در ادامه به سرعت وارد کانال 53 میلیون تومانی شد و 53 میلیون و 700 هزار تومان قیمت داشت. قیمت سکه و نیمه سکه امروز با افزایش قیمت به کانال های بالاتر صعود کرد و به ترتیب 29 میلیون و 100 هزار تومان و 19 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد. سکه گرمی هشت میلیون و 600 هزار تومان قیمت داشت.

تحلیلگران معتقدند سکه امامی در حال حاضر وضعیت مثبتی دارد و روند صعودی آن می تواند ادامه یابد. محدوده حمایتی سکه امامی 52 میلیون تومان است. در صورت سقوط قیمت به زیر این سطح، احتمال نوسانات منفی و حرکت به سمت 51 میلیون و 500 هزار تومان افزایش می یابد.

معامله گران گفتند نکته جالب این است که دلار و درهم در حال حاضر افزایش قابل توجهی نداشته است. در حالی که دلار در سطح 62 قرار دارد، قیمت سکه حدود 42 میلیون تومان بود. اما با افزایش قیمت هر اونس طلا و رشد حباب سکه، به نظر می رسد بازار به سمت قیمت های بالاتر حرکت می کند. این روند تأثیر مستقیم نوسانات جهانی را بر بازار داخلی نشان می دهد و تا حدودی شامل بی ثباتی های موجود می شود.

در نهایت، کارشناسان مالی بر این باورند که وضعیت فعلی بازار طلا و سکه به شدت تحت تأثیر تنش‌های منطقه‌ای و ریسک‌های سیستمی است. این عوامل نه تنها بر قیمت ها در بازار جهانی تأثیر می گذارد، بلکه به طور مستقیم بر رفتار سرمایه گذاران در بازارهای داخلی نیز تأثیر می گذارد. با کاهش این ریسک ها و بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی، انتظار می رود بازار جهانی طلا آرام شود و قیمت ها به سطوح باثبات تر و نوسانات محدود بازگردند.

۲۲۳۲۲۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما