از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

ایمان گدرزی; روز گذشته خبری مبنی بر خواننده شدن محمد غلامی مهاجم سابق سپاهان و تیم ملی در جام ملت های 2011 در رسانه ها منتشر شد. اما این اولین بار نیست که یک ورزشکار مشهور سعی در اثبات خود در رشته دیگری دارد. در گذشته شاهد حضور ورزشکاران در عرصه سیاست بوده ایم که بیشتر آنها کشتی گیر و تکواندوکار بوده اند. علاقه فوتبالیست ها با رزمی کاران و افراد گوش شکسته متفاوت است و ترجیح می دهند هنرهای پنهان خود را در سینما و موسیقی به نمایش بگذارند. تجربه نشان داده است که هیچ یک از فوتبالیست هایی که وارد دنیای خوانندگی شده اند، کار موفقی نداشته اند و خیلی زود از رسیدن به صحنه برج میلاد هراس پیدا کرده اند. حالا باید دید محمد غلامی تا کجا پیش می رود. به همین دلیل، همه فوتبالیست هایی را که به دنیای خوانندگی قدم گذاشته اند، با هم مرور می کنیم.

نیما نکیسا

«خدا باران ببارد» عنوان اولین آلبوم نیما نکیسا است که چند سال پیش منتشر کرد تا این دروازه بان سابق تیم ملی به جمع فوتبالیست های سرشناس بپیوندد. نکیسا در ابتدا یک نوازنده بود اما بعداً تصمیم گرفت به خوانندگی روی بیاورد. انتشار آلبوم خدایا باران ببارد اولین قدم جدی او در این راه بود و کنسرت و کلیپ هم اجرا کرد. یکی چند قطعه از آلبوم عروس بندر او چندین بار از شبکه های ماهواره ای پخش شد. به گفته خودش، او با پیشنهادات بازیگری زیادی هم مواجه بوده که چون بلد نبود این کار را رد کرده است. از آثار او می توان به آلبوم «خدا ببارد»، «ایران» با بازی پژمان جمشیدی و مهرداد میناوند (در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان)، «اوج فرازه» با امین حیایی، کامران تفتی اشاره کرد. کامبیز دیرباز، علی ضیا، سیاوش پخنیری، مازیار عصری، پرهام امینی، مجید ادیب، بردیا صابری و پویا امینی 11 تیر 1393 هاشا نکان با کامران تفتی 8 فروردین 2014، “اتمسفر” 26 خرداد 1395 وای بر دلم 5 اسفند 1395، دغدغه 3 مرداد 1396 را در کارنامه خود دارد.

مهرداد میناوند

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!
مهرداد میناوند با این جمله که «دوستانم همیشه می‌گفتند صدایم خوب است و من هم قبول کردم که می‌توانم خواننده خوبی باشم» وارد دنیای موسیقی شد. کلیپ «مادر» با صدای میناوند چند سال پیش از تلویزیون ایران پخش شد و با استقبال خوبی روبرو شد. اما مهرداد هرگز خوانندگی را جدی نگرفت و آلبومی منتشر نکرد. اما تک آهنگ های «پوکر قهرمانی پرسپولیس» با همکاری حامد طاها و «تک ستاره» به یادگار مانده است.

میناوند در ۳۰ دی ۱۳۹۹ وی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش ویژه بیمارستان لاله بستری شد و 17 دی ماه درگذشت بهمن وی در سال 1399 درگذشت.

علی انصاریان

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

علی انصاریان کار خود را از سال ۱۳۷۵ با بازی در باشگاه فوتبال فجر سپاسی شیراز آغاز کرد و در پرسپولیس به مقام اول رسید و در سال ۱۳۹۰ از فوتبال خداحافظی کرد. انصاریان پس از فوتبال در عرصه سرگرمی و تلویزیون فعال شد. ستاره سابق تیم پرسپولیس مانند همبازی سابق خود وارد عرصه خوانندگی و بازیگری نیز شده است. او چند آهنگ با صدای خودش منتشر کرده است. او دو تک آهنگ به نام های «پریشون» و «شادید» را روی اینترنت فرستاد. البته آهنگ شدید را انصاریان به همراه «آرتین زمانی» و «مهدی کاشوری» خواند.

او در پانزدهم بهمن وی در سال ۱۳۹۸ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان تهران بر اثر عوارض ناشی از کووید-۱۹ درگذشت.

پژمان جمشیدی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

پژمان جمشیدی در دوران حضور خود در فوتبال ایران در باشگاه های سایپا، پرسپولیس، پاس تهران و خوزستان و همچنین تیم ملی ایران بازی کرد. او به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای بازیکنی شناخته شده و ماهر بود و فوتبال موفقی داشت. اما عشق به سینما، بازیگری و تئاتر او را به سمت این هنر سوق داد. پس می توان گفت جمشیدی یکی از فعال ترین و موفق ترین بازیگران سینمای ایران در سال های اخیر است. پژمان جمشیدی ستاره سابق تیم پرسپولیس یکی از فوتبالیست های ایرانی است که شانس خود را هم در عرصه خوانندگی و هم در عرصه بازیگری امتحان کرده است. به این ترتیب می توان از او به عنوان «فوتبالیست، خواننده و بازیگر» یاد کرد. پژمان سال ها پیش از انتشار آلبوم 11 با حضور سرشناس ترین چهره های تنظیم و ترانه سرایی به هوادارانش خبر داد و حتی جزئیات آن را منتشر کرد اما معلوم نشد چرا این آلبوم هرگز منتشر نشد. قطعات آلبوم «یزد» توسط آهنگسازانی چون سیروان خسروی، فریدون آسرایی، زانیار خسروی، مهدی یراحی و اشکان خشایی ساخته شده است. کارن همایونفر نیز به عنوان آهنگساز به جمشیدی پیوست. مدافع راست پرسپولیس در سال های اول دهه 80 چند تک آهنگ منتشر کرد یکی یکی از آنها به نام «سوت پایان» در روزهای پخش سریال پژمان سر و صدای زیادی به پا کرد. این روزها کمتر به موسیقی می پردازد و بیشتر به بازیگری در تلویزیون، سینما و تئاتر علاقه دارد. او پس از انقلاب موفق ترین بازیکن فوتبال در عرصه هنری به شمار می رفت.

تک آهنگ «آخرین ستاره» نیز اثر مشترک محمدرضا هدایتی و پژمان جمشیدی است که منتشر شد.

غلامرضا عنایتی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

غلامرضا عنایتی سه بار در تیم های ابومسلم خراسان و استقلال تهران آقای گل شد. در فصل 1371 با 13 گل پس از کریم انصاری فرد دومین گلزن لیگ برتر ایران شد. او با 147 گل رکورددار بیشترین گل در تاریخ لیگ برتر ایران است. آلبوم عنایتی، مهاجم سابق استقلال اولین آلبوم خود را پس از سه سال انتظار برای دریافت مجوز در سال 89 منتشر کرد که باعث شد نام عنایتی به عنوان خواننده فوتبال با آلبوم «همه چیم تو» ثبت شود. تهیه کنندگی این آلبوم که با تلاش مهرداد طلاکوب ساخته شده بر عهده سیاوش اکبرپور بوده است. «سعید طرزی» و «مسعود مفیدی» موسیقی را بر عهده داشتند. او در حالی که در کنار فوتبالیست هایی که وارد دنیای سینما و هنر شده اند، «هم چیم تو» را راه اندازی کرد. عنایتی که به گفته خودش سه سال منتظر مجوز بود اما نتوانست نظر مخاطب را جلب کند. این جالب است یکی یکی از بازیگران رضا، سیاوش اکبرپور، تولید این آلبوم را بر عهده گرفت تا بر یک پروژه تجاری کاملاً غیرقابل اجرا فائق آید. عنایتی پس از دیدن عکس العمل به کلی خوانندگی را رها کرد. او هرگز کنسرتی برگزار نکرد و خبری از آلبوم دوم یا تک آهنگ نبود.

شث رضایی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

شیث رضایی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس بود. در مورد زندگی هنری اش می توان گفت که از همان دوران جوانی بازیکنان را در اردوهای تیم ملی جمع می کرد و برای آنها آواز می خواند. هم تیمی های شیث در پرسپولیس نیز در هر شرایطی باید صدای این بازیکن را می شنیدند. البته صدای خوبی داشت و حال و هوای نداشت. به همین دلیل او نیز این رشته را دنبال کرد و این آهنگ ها را ارائه کرد: «بایده بودونی (حال داغون)» در سال 1393، «همه جا اسم توه» (این آهنگ تقدیم به مهرداد اولادی و هادی نوروزی است). اردیبهشت ماه 1395 “به تو فکر میکنم” دی 1395، “درباره احساس” اسفند 1395 «کمی آوردم بیا» خرداد 2016، “حباب” تیر 1396 ای کاش اسفند 1396 عاشق میشی خرداد ۱۳۹۷.

بختیار رحمانی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

بختیار رحمانی، ملی پوش سابق استقلال و باشگاه فوتبال خوزستان، زندگی خوانندگی اش مانند اوج فوتبالش بود. یکی او یکی از بازیکنانی است که به موسیقی هم پرداخته است. تنها آهنگ منتشر شده از بختیار صفر کردی نام داشت و به همراه موزیک ویدیو منتشر شد.

257 251

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما