به گزارش مانیبان، اگرچه دولت قول داده بود سود سهامداران پرداخت شود و تخصیص مابقی سهام به سرعت انجام شود، اما در عرض سه سال نه تنها وضعیت بازماندگان مشخص نشد؛ اما با توجه به شرایط فعلی، وضعیت بازماندگان نیز مشخص نشد. همچنین پرداخت سود سهام با تاخیر فراوان و در سه مرحله انجام شد.

یکی یکی از نکات قابل تامل در این تنقلات بیکار، وزارت اقتصاد بود. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به شرکت هایی که در ابتدای سال سود خود را به حساب بورس واریز نکرده اند اولتیماتوم داد.

اگرچه پس از وعده 8 شرکت مبنی بر واریز به حساب سازمان بورس دلیل تاخیر در واریز مرحله سوم سود سهام توسط شرکت سپرده گذاری اعلام شد، اما رئیس سازمان بورس از این شرکت ها حمایت کرد و گفت: در سال 1402 به علت به دلیل مشکلات اقتصادی، امکان سپرده گذاری برای شرکت ها وجود نداشت. سودی نداشت و تا آخر صبر کردیم. اردیبهشت ماه 1403 شرکت ها به تعهدات خود عمل می کنند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم نیز در روز اول خرداد وی با اعلام برنامه های اقتصادی دولت در رسانه ملی اعلام کرد که سرانجام مرحله سوم سود سهام به پایان می رسد. خرداد به حساب سهامداران واریز می شود و پرونده این موضوع در دولت سیزدهم بسته می شود.

اما اگرچه تکلیف دولت چهاردهم در 15 ژوئیه و با هدف مشخص شد خرداد نیمی از اولین ماه تابستان گذشته است، هنوز خبری از واریز سود فاز سوم سهام عدالت نیست و این مبلغ به حساب سهامداران واریز نشده است.

به گفته ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، به محض وصول سود باقیمانده از عملکرد مالی سال 1401 شرکت ها، طبق مصوبه شورای عالی بورس، این سود به حساب شرکت واریز می شود. ذینفعان، اما متاسفانه زمان دقیق دریافت این سودها مشخص نیست.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما