کاربران اینترنت باید تأیید اعتبار بسته اینترنتی را مطالعه کنند

معاون امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان امور رگولاتوری درباره وضعیت تایید اصالت بسته های اینترنتی گفت: این راستی آزمایی ادامه دارد و نتایج هنوز تخلف اپراتورها را نشان نداده است. با این حال، در صورت کشف تخلف در هر زمان، با اپراتور تماس خواهیم گرفت.

ایرنا نوشت: پیش از این سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که شکایت برخی کاربران از حجم واقعی بسته های اینترنتی و انقضای زودهنگام آنها در کارگروه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی و نتیجه آن بررسی می شود. به اطلاع عموم خواهد رسید.

البته شکایت از این موضوع به امروز باز نمی گردد و از آنجایی که استفاده از فیلترشکن در فضای مجازی جان گرفت و حجم استفاده از اینترنت را چند برابر کرد، این شکایت مطرح می شود. علاوه بر این مشکل، به روز رسانی چند اپلیکیشن در گوشی های همراه نیز می تواند باعث استفاده بیشتر از حجم اینترنت و در نتیجه شکایت و سوال کاربران شود.

در همین زمینه، «سید محمد امامی» سرپرست معاونت امور پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بنا به دستور وزیر ارتباطات، تیم فنی خود را تشکیل داده است. ستاد و مناطق برای ارائه پشتیبانی فنی از مردم، در حوزه نظارت، با تمرکز بر حفظ حقوق مصرف کننده، این مورد را مجددا بررسی خواهند کرد.

وی افزود: طبق رویه های قبلی در معاونت نظارت، این موارد رصد و پیگیری شده و به هر گونه شکایت در این زمینه پاسخگو خواهیم بود. اما با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و مواردی که به وی ارائه شده، سوال میزان استفاده کاربران از اینترنت با اولویت بالاتر در دستور کار قرار گرفته است، بنابراین می توان نتیجه گرفت که این استفاده واقعی است یا خیر؟

معاون امور پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام کرد: این بررسی در حوزه اینترنت ثابت و همراه در حال انجام است و نتایج بررسی‌ها تاکنون حاکی از تخلف اپراتورها نیست. در این موضوع اگر در هر مرحله از رسیدگی به این نتیجه رسیدیم که تخلفی رخ داده است، حتما رسیدگی می کنیم و اخطار و جریمه را مطابق مفاد پروانه فعالیت اپراتورها در نظر می گیریم.

امامی درباره دلایلی که در برخی موارد تجربه کاربران نشان می‌دهد که اینترنت سریع‌تر تمام می‌شود، گفت: ممکن است نرم‌افزاری به‌صورت دستی یا خودکار روی تلفن همراه به‌روزرسانی شود که کاربر از آن مطلع نباشد یا وجود داشته باشد. وضعیتی که در آن…” کاربر یک نرم افزار پرمصرف را روشن می کند. همه این موارد منجر به افزایش مصرف اینترنت حتی زمانی که صفحه نمایش تلفن همراه خاموش است، می شود.

وی ادامه داد: تعرفه حمل و نقل داخلی و خارجی با یکدیگر متفاوت است. در هنگام استفاده از اپلیکیشن های بومی، این تفاوت یک سوم و یک دوم است و اگر به دلایلی شخصی از ابزارهای دیگر با تعرفه اینترنت بالاتر استفاده کند، کل حجم آن بین المللی محسوب می شود. عوامل مختلفی می توانند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. حساسیت وزیر ارتباطات در این زمینه بررسی میزان واقعی استفاده از اینترنت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در گذشته به اپراتورها دستور داده‌ایم تا شاخص‌هایی را در بخش فنی خود تهیه کنند تا میزان مصرف کاربران را ارزیابی کنند با مراجعه به این اپلیکیشن ها و مشاهده میزان استفاده از حجمی که خریداری کرده اند، استفاده از آنها را مدیریت کنید. تجهیزات موجود در شبکه اپراتور حجم بسته را به صورت فنی و بر اساس استاندارد مشخصی محاسبه می کنند.

معاون امور پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد: کنتورهایی که حجم مرسولات را در اپراتورها محاسبه می کنند، مطابق با استاندارد مورد تایید ارائه دهندگان (تامین کنندگان) معروف دنیا بوده و قابل دستکاری نیستند. وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز تاکید دارند که کاربران هر بسته ای را که خریداری می کنند دریافت کنند و مصرف آنها واقعی باشد.

وی در خاتمه گفت: کاربران شکایات ارتباطی خود را ابتدا از اپراتور و سپس از طریق سامانه 195 مطرح و پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما