علیرغم اینکه قرار بود خانم نیلوفر حامدی طبق قانون و بر اساس بخشنامه 1401 عفو عفو شود، طبق دستور 7 دی ماه 1389 امروز پرونده ایشان اعلام و مختومه شد. مهر در سال 1403 باید ظرف 5 روز برای اجرای حکم 5 سال حبس خود به زندان اوین مراجعه کند.

با گذشت یک هفته از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر قریب‌الوقوع اجرای حکم نیلوفر حامدی و الهه محمدی، اکنون به خبرنگاران روزنامه‌های شرق و همه میهن این خبر رسید که ابلاغیه اجرای این پرونده‌ها نیز صادر شده است. . از زمان تبرئه به اتهام همکاری با یک دولت متخاصم خارجی، وکلا تاکید کرده اند که این پرونده باید با تعلیق تعقیب بسته شود.

به گزارش شرق، پرتو برهان پور و حجت کرمانی وکلای نیلوفر حامدی در گفت و گو با «شبکه شرق» در اعتراض به تحولات این پرونده گفتند: هر چند خانم نیلوفر حامدی باید طبق قانون و طبق قانون مورد عفو قرار گیرد. با…» این بخشنامه 1401 عفو عمومی اعلام شده است و باید طبق مصوبه مورخ 28 امروز به پرونده وی رسیدگی شود. مهر در سال 1403 باید ظرف 5 روز برای اجرای حکم 5 سال حبس خود به زندان اوین مراجعه کند.

این حقوقدانان ادامه می‌دهند: برای چندمین بار متذکر می‌شویم که در اتهامات منتسب به نیلوفر حامدی، تنها دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به‌طور مستقل وجود دارد. قبول یا رد این دو ادعا بسته به اینکه در چه موردی باشد و ما به عنوان وکلای پرونده تاریخ بازداشت، اظهارات دو نهاد امنیتی و سخنان ازهر من شمس سخنگوی قوه قضائیه را بررسی کرده ایم. این اتهامات مشمول بخشنامه 1401 عفو عمومی است و علت شدت و عدم عفو موکل ما مشخص نیست.

وکلای نیلوفر حامدی در ادامه با تاکید بر اینکه این پرونده مشمول بخشنامه 1401 عفو عمومی است، خاطرنشان کردند: صرف نظر از صحت ادعاهای مطرح شده علیه خانم حامدی که بر اساس همان قانونی که وی به پنج سال حبس محکوم شده است، مشمول عفو می شود. . بنابراین مشخص نیست چرا خانم حمیدی از این نهاد قانونی بهره نمی برد؟ بر اساس تمام اصول قانونی و قوانین مربوطه و بر اساس تمام آموزه های اخلاقی و شرعی ما حتی اگر از خانم حامدی بدبینانه تعبیر شود، به دلیل این اختلاف نظر نباید عفو صادر شود، متهم باید تفسیر شود و عفو در مورد پرونده ایشان اعمال شود. تبدیل شود

پرتو برهان پور و حجت کرمانی وکلای نیلوفر حامدی نیز با اشاره به فضای حاکم بر کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری می گویند: در حالی که در وقایع سال 1401 در بسیاری از موارد عفو با اتهامات شدیدتر و مجازات های سخت تری اعمال شد. پرونده مشخص نیست چرا اصرار بر عدم عفو در مورد خانم حمیدی که در آغاز حوادث سال 1401 دستگیر شد، وجود دارد.

در شرایط کنونی جامعه و وقتی صحبت از وحدت ملی می شود، وقتی افرادی مانند خانم حمیدی هستند که همیشه پایبند به قانون و اخلاق هستند و با وجود همه ناملایمات از هیچ تلاشی برای پیشرفت کشورشان دریغ نمی کنند، دیده اند که عفو اعمال می شود. تبدیل می شود. اگر نه، عفو شامل چه کسانی می شود؟ از قوه قضائیه و دولت انتظار داریم با پیگیری های خود و طبق قانون با اعمال عفو در مورد خانم حامدی جلوی اجرای حکم را بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما