آغاز این پرونده وحشتناک به دهه 1960 برمی گردد. بین سالهای 1362 تا 1365 بین چند طایفه اختلافات جدی وجود داشت یکی از روستاهای شهرستان خفر در استان فارس بیرون آمد که پایانی خونین داشت.

به گزارش همشهری، قاتل بی رحمی که در 14 سال در انتقام گیری طایفه ای به هفت نفر تیراندازی کرد، بر اثر سرطان درگذشت.

آغاز این پرونده وحشتناک به دهه 1960 برمی گردد. بین سالهای 1362 تا 1365 بین چند طایفه اختلافات جدی وجود داشت یکی از روستاهای شهرستان خفر در استان فارس بیرون آمد که پایانی خونین داشت. به لطف همین تفاوت ها بود که مردی از یکی دو نفر از اعضای طایفه مخالف را با شلیک گلوله کشت و فرار کرد. با وجود اینکه جنایتکار موفق به فرار شد، برادرش به نام رامین که در محل جنایت حضور داشت توسط پلیس دستگیر شد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق شدند برادر رامین، قاتل اصلی را دستگیر کنند. به این ترتیب هر دو برادر به عدالت سپرده شدند و قاتل اصلی به قصاص و رامین به زندان محکوم شدند. مدتی بعد با وجود تلاش‌های ریش‌سفیدان برای جلب رضایت وی، خانواده‌های قربانیان از بخشش خودداری کردند و برادر رامین به جرم قتل دو نفر پای چوبه‌دار رفت و در ملاء عام به دار آویخته شد.

انتقام

رامین پس از انتقام گیری برادرش ماه ها را در زندان سپری کرد تا اینکه به دلیل پایان دوران محکومیتش آزاد شد. اما از اینکه پدر و مادرش برادرش را نبخشیده و انتقام نگرفته بودند عصبانی بود و کینه عجیبی نسبت به طایفه دیگر در دل داشت. بنابراین تصمیم گرفت نقشه ای را که در زندان ترسیم کرده بود اجرا کند.

14 سال جنایت

رامین لیستی از افراد طایفه مخالف برای اجرای نقشه خود تهیه کرده بود. افرادی که به نظر او در انتقام برادرش نقش داشتند و از اعدام او اطمینان داشتند. این مرد با تهیه اسلحه به سراغ افرادی رفت که می خواست آنها را بکشد و به این ترتیب جنایات سریالی او آغاز شد.

قتل رامین از سال 67 آغاز شد. اولین قربانی او یکی از بستگان خانوادگی او بود که اصرار داشت برادر رامین را اعدام کند. این جنایتکار به اولین قربانی خود کمین کرد، به او شلیک کرد و به کوه های اطراف شهر خفر گریخت. جایی که هیچکس نمی توانست به او برسد و او بتواند در آن پنهان شود.

پس از اولین جنایت این مرد، پلیس وارد عمل شد اما هیچ اطلاعی از جنایتکار نداشت نبود. مدتی بعد رامین نقشه جنایت دوم را اجرا کرد. در فاصله سال های 1367 تا 1381 یعنی به مدت 14 سال از خونخواهی دست برنداشت و هفت نفر را که به اعتقاد او در انتقام برادرش دست داشتند به گلوله بستند. او پس از ارتکاب هر جنایت، به سمت کوه ها گریخت و در مکانی نامعلوم مخفی شد.

هویت جعلی

سال ها از جنایاتی که رامین مرتکب شد می گذرد. او فکر می کرد که انتقام مرگ برادرش را با کشتن هفت نفر گرفته است و با علم به اینکه پلیس او را تعقیب می کند تصمیم گرفت با استفاده از هویت جعلی به زندگی خود ادامه دهد. این جنایتکار با ساختن کارت اقامت یک شهروند افغانستان و چسباندن عکس او بر روی آن، خود را به عنوان یک شهروند افغانستان درآورده بود تا راز وحشتناک خود را پنهان کند. او با استفاده از هویت جعلی به همراه همسر و فرزندانش به شیراز رفت و زندگی مخفیانه ای داشت، اما در این سال ها تشخیص سرطان خون برای او داده شد و به عنوان یک شهروند افغانستانی برای مداوا به بیمارستان های شیراز رفت.

رازی فاش شد

زندگی مخفی این جنایتکار در حالی ادامه داشت که چندی پیش پرونده این مرد از مرجع قضایی به اداره آگاهی استان فارس منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای دستگیری این مرد را از سر گرفتند. با بررسی های کارشناسی توانستند محل سکونت همسر رامین را مشخص کنند اما نتوانستند اطلاعاتی از همسرش ارائه کنند. نبود. با این حال، محققان به یک نکته مهم توجه کردند. در این سال ها همسر رامین به همراه مردی از افغانستان که از سرطان خون رنج می برد به چندین بیمارستان مراجعه کرد. عجیب است که در بیمارستان مرد افغان را شوهرش معرفی کرده است.

بازرسان که به این حادثه مشکوک شده بودند، به تحقیقات خود ادامه دادند و متوجه شدند که مرد افغان در واقع رامین، قاتل فراری بوده است. در تحقیقات مشخص شد این جنایتکار با جعل کارت اقامت یک شهروند و تغییر هویت برای فرار از دست پلیس. در ادامه تحقیقات مشخص شد این مرد 64 ساله در سال 1402 بر اثر سرطان جان خود را از دست داده و همسر و دامادش جسد وی را از پزشکی قانونی خارج کرده و در قبرستانی در حوالی شیراز به خاک سپردند.

به گفته سرهنگ کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس، در تحقیقات تکمیلی مشخص شد شرور و قاتل فراری پس از تشخیص ابتلا به سرطان خون و فوت به دلیل ابتلا به سرطان خون با هویت کاذب یک فرد خارجی برای مداوا به مرکز درمانی مراجعه کرد. پوسیدگی فیزیکی و با همان هویت کاذب دفن شد

وی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل سکونت مجرم، دو قبضه کلت کمری و یک قبضه کلت و تعدادی فشنگ که وی در قتل ها استفاده کرده بود، کشف کردند که بسته شدند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما