حقوق بازنشستگان | مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه ای تنظیم ضوابط و شیوه نامه های لازم برای اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگی و همچنین صدور تصمیمات جدید و رسیدگی به مطالبات به زودی را ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی، امور بین الملل و مدیریت دانش سازمان برنامه و بودجه کشور، در اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به اهمیت بالای معیشت مستمری بگیران عزیز و اولویت اجرای قانون بازنشستگان، در صورت لزوم با هدف اجرای قانون بازنشستگی و بازنشستگی، این امر موجب شده است تا با توجه به شرایط موجود در کشور به زودی اقدام شود. با توجه به قانون تناسب قانونی برای «دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی با صدور احکام و پرداخت حقوق بازنشستگی، اجرای این قانون تسریع خواهد شد».

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: برای اجرای قانون فوق الذکر ابتدا لازم است ضوابط و رویه های لازم تدوین و منابع مالی لازم برای اجرای قانون تخصیص داده شود. امسال تناسب حقوق بازنشستگان با حقوق کارمندان 40 درصد می شود ثانیاً با تخصیص 30 درصدی مالی لازم در لایحه بودجه سال 1404 برای اجرای مرحله دوم تناسب بخشی دیگر از مراحل قانونی تکمیل شده است. . ثالثاً با صدور احکام جدید از سوی صندوق های بازنشستگی، پرداخت مطالبات به زودی آغاز می شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دولت چهاردهم علیرغم اینکه مسیر اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگی راه آسانی نیست و با پیچیدگی های قانونی و فنی مواجه بوده است سایر نیروهای کشور سرعت قابل توجهی در اجرای قانون ایجاد کرده و پاسخ مناسبی به انتظارات مستمری بگیران بدهند.

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه از آغاز هرچه سریع‌تر صدور مقررات جدید قانونی برای بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به تامین منابع لازم و طراحی سازوکارهای عملیاتی لازم، ، به زودی و پس از اتخاذ تصمیمات جدید در دستگاه های اجرایی، پرداخت مستمری بازنشستگان بر اساس تصمیمات جدید انجام شود.

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان این اطلاعیه از صبر و همراهی بازنشستگان عزیز در اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگی قدردانی کرد./ایسنا

جلسه بررسی مشکلات حوزه اجرای مصوبه یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز به ریاست عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و محاسبات بودجه تشکیل شد. شورای اسلامی.

در جلسه فوق نمایندگانی چون همتی و سید نجیب حسینی از دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند. در این جلسه مسئولانی از نیروهای مسلح، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور، روسای صندوق های بازنشستگی و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند. سازمان.

عبدالرضا مصری در ادامه با تشریح جزئیات این جلسه با تاکید بر اینکه در زمینه یکسان سازی حقوق بازنشستگان با دو مشکل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اول اینکه با مستمری بگیران عزیزی که پس از سال ها خدمت در طبقات 1 تا 4 باید استراحت کنند، وجود دارد. صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی. آیا حقوق آنها برای زندگی فعلی شان کافی است یا خیر؟ باید بگویم نه.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی در ادامه با اشاره به علت این مشکل گفت: علل و عواملی که باعث می‌شود مرتب به احیای حقوق بازنشستگی فکر کنیم، ربطی به حقوق این قشرها ندارد. و مربوط به قدرت خرید و نرخ تورم است.

مصری با بیان اینکه می توان گفت تعدیل حقوق بازنشستگان به درستی انجام شده و توسط مستمری بگیرانی که حداقل تورم به اضافه 5 تا 6 درصد افزایش حقوق را داشته اند انجام شده است، ادامه داد: این چیزی است که ما داریم. تا کنون متأسفانه شکست خورده است. بنابراین، متغیری که بر همه این روابط تأثیر می گذارد، نرخ تورم است.

وی با بیان اینکه اگر نرخ تورم ثابت بود و سالانه تنها 5 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه می شد، مستمری بگیران احساس می کردند که 5 درصد قدرت خرید بیشتری پیدا کرده اند، گفت: بنابراین اگر 40 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کنیم، اضافه می شود. ” او گفت. اما اگر نرخ تورم مثلاً 45 درصد باشد، مستمری بگیر این احساس را دارد که نسبت به سال قبل کسری دارد.

مصری در خصوص هزینه های خانوار در زمینه هایی مانند اجاره بها، شهریه مدارس و شهریه گفت: از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنم که منابع دولت بسیار بسیار محدود است. بنابراین جدا از مبلغی که سالانه به حقوق اضافه می شود، تلاش می کنیم برای چندمین بار همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه یکسان سازی حقوق بازنشستگان در سال های اخیر صورت گرفته است، ادامه داد: ایراداتی که دستگاه ها به اجرای این مصوبه دارند متفاوت است.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری در حال حاضر با یکسری مشکلات مواجه است. همچنین در قانون هیچ بودجه ای برای صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی پیش بینی نشده است.

وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی لشکری ​​می تواند این مصوبه را به طور منظم و بدون تبعیض اجرا کند، زیرا تعدادی از افراد با رتبه مشخص و حقوق معین در گروه های 17 تا 18 قرار دارند و در یک روز قابل تنظیم هستند. اما در مورد صندوق بازنشستگی کشوری، انجام تعدیل ها کار بسیار بسیار دشواری است، زیرا در این بخش دو تا سه میلیون کارگر باید با بازنشستگان مقایسه شوند.

وی با بیان اینکه البته شاغلان و مستمری بگیران حقوق یکسانی دریافت نمی کنند، ادامه داد: هر فردی که امروز کار می کند و فردا بازنشسته می شود معادل 60 درصد زمان شاغل بودنش مستمری دریافت می کند زیرا هیچ کسر بازنشستگی از آن کسر نمی شود. حقوقش می شود از این رو سعی داریم در قالب گروه های مختلف موضوع این صف بندی ها را به طرق مختلف حل کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری و ارتش باید گروه های مساوی را شناسایی کند، گفت: از سوی دیگر صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی برای اجرای قانون فوق نیاز به منابع دارد.

مصری در ادامه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی برای اجرای مصوبه فوق به حدود 50 منبع نیاز دارد، تصریح کرد: از این رو مقرر شد تمامی صندوق های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی جلسه ای تشکیل دهند و سناریوی مشخصی را با هم بررسی کنند. حداکثر تا هفته آینده برای این قانون آماده باشید.

این نماینده شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مجلس، دولت و سران لشکری ​​بتوانند اعتبارات مفقوده اجرای قانون فوق را تامین کنند، مشکلات حل می شود، گفت: بر اساس مصوبه یکسان سازی حقوق بازنشستگی، در سال اول اجرا 40 درصد از 90 درصد مابه التفاوت حقوق بازنشستگی و کار را پرداخت کنید. بنابراین برای اعمال همین 40 درصد برای سه گروه بازنشستگان در سال جاری، شاید نزدیک به 100 منبع نیاز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم منابع لازم را در این بخش تامین کنیم، گفت: همچنین یکی دو جلسه دیگر برای بررسی همسویی حقوق بازنشستگی برگزار می کنیم تا مشکلات این بخش برطرف شود.

مصری در ادامه تصریح کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می دهیم که همه مسئولان نسبت به اجرای مصوبه یکسان سازی حقوق بازنشستگی متعهد هستند.

وی با بیان اینکه دولت قبل مقدمات همسان سازی حقوق بازنشستگی را فراهم کرده بود، ادامه داد: دولت قبل حتی یک میلیون تومان به حساب همه مستمری بگیران واریز کرد. بیانیه دکتر اما رئیسی در این اداره اختلال ایجاد کرد.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان دولت چهاردهم مصمم به اجرای این مصوبه هستند، تصریح کرد: اما ابتدا باید موارد ذکر شده حل شود تا اگر قرار است عدالت باشد این عدالت قانونی برای همه باشد. به

وی با بیان اینکه مجلس نیز برای اجرای مصوبه فوق تلاش زیادی می کند، گفت: از این رو مجلس تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده است. علاوه بر این، مجلس در تلاش است تا قانون را در این بخش به درستی اجرا کند

مصری تاکید کرد: اگر دولت برای تخصیص منابع به این بخش نیاز به تصویب مجلس داشته باشد، در صورت ارائه لایحه یک فوریتی به مجلس، این موضوع به سرعت در مجلس بررسی می شود زیرا مشکلات و سختی های مستمری بگیران و سختی هایی که با آن مواجه هستند در اولویت است. در کار همه کارمندان دولت

این نماینده شورای اسلامی مجلس با بیان اینکه جلسات کارگروه فوق ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: خوشبختانه در صورت عدم تصمیم گیری نهایی دستگاه های اجرایی برای حل این موارد، مجلس در این بند تصمیم گیری خواهد کرد در حال حاضر توافقی بین مجلس و دولت وجود دارد. هماهنگی بسیار خوبی بین دولت و رئیس جمهور، رئیس مجلس و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد. چون همه بر اجرای این قانون اتفاق نظر دارند. بنابراین این هماهنگی باعث تسریع در اجرای این قانون می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما