مهشید چایچی به افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا در فصول سرد سال اشاره کرد و افزود: اگر فردی از کم خونی و ضعف جسمانی شکایت دارد باید از غذاهای مقوی خون ساز مانند آبگوشت، تخم مرغ با عسل و چنجه کباب استفاده کند. آب انگور، آب سیب و آب برای تقویت طبیعت و قوای عمومی بدن از هویج، شیر بادام و شیر بادام، رب سیب و چغندر، نخود، آب عسل، آبلیمو یا فندق و همچنین پرهیز از شور و تند غذاهای تند و تند. فست فودها

به گزارش اخبار ایرنا، وعده های غذایی منظم، پرهیز از پرخوری و تند خوری از عادات غذایی مهمی هستند که نقش مهمی در تقویت بدن و پیشگیری از بیماری ها دارند.

یک کارشناس سازمان نظام پزشکی ایران و وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: راه های دفع مواد زاید از بدن ادرار، مدفوع یا عرق است که عدم تعادل در هر یک از این موارد فرد را مستعد بیماری می کند. تاکید شد که افراد بیشتری از یبوست رنج می برند و برخی دیگر بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های عفونی هستند که باید با تغذیه مناسب و پیاده روی منظم این مشکل برطرف شود.

چایچی افزود: مصرف میوه های ملین مانند گلابی، انجیر و آب سبزیجات و همچنین روغن بادام خوراکی یا روغن زیتون و شربت سورگوم با آب گرم به درمان یبوست کمک می کند.

این پزشک و متخصص ایرانی ادامه داد: علاوه بر این، اگر فردی دچار استرس یا بی خوابی است، باید این موضوع را اصلاح کرد زیرا بر هم زدن تعادل خواب و بیداری می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و فرد را مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کند. در فصل پاییز، بین صبح تا ظهر، حدود ساعت 10 تا 12 ظهر که هوا متعادل تر است، ورزش های سبک و پیاده روی سریع به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

کارشناس دفتر طب مکمل ایران و مکمل با اشاره به نتایج تحقیقات و مقالاتی مبنی بر خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی عسل گفت: مصرف شربت عسل با آبلیمو و آب گرم در صبح ناشتا مقوی سیستم ایمنی است و در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا به بهبود علائم بیماری کمک می کند.

از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی خودداری کنید

چایچی با تاکید بر اینکه نباید خودسرانه از گیاهان دارویی استفاده کرد، تاکید کرد: به عنوان مثال آویشن به تنهایی برای درمان سرماخوردگی با هیچ علامتی مناسب نیست و در مواردی ممکن است باعث تشدید بیماری شود و افرادی که دارای طبع تب دار هستند. گیاهان را نباید خورد مراقب عصبانیت باشید به خصوص در روزهای اول و در دوره های تب.

وی ادامه داد: در صورت خشک بودن سرفه ها، روغن کاری بینی با روغن بنفشه، مصرف مواد لعاب دار مانند چای پنیر، عناب، نشاسته، فرنی، ابریشم بادام همراه با تخم شربتی، تخم بلنگو، تخم مرغ ازگیل این سرفه ها را درمان می کند. اگر سرفه بلغمی باشد، استفاده از شربت های حاوی آویشن یا رازیانه، آویشن و بابونه، چرب کردن بینی با روغن زیره سیاه، ماساژ سینه، ماساژ و تهویه پشت ریه، استفاده از حمام داغ و بخور دادن به بهبودی کمک می کند. سرفه.

پزشک و متخصص ایرانی با اشاره به اینکه گاهی اوقات دستگاه گوارش نیز تحت تأثیر سرماخوردگی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از چای یا عرق نعناع به بهبود علائم گوارشی مانند اسهال و سوزش سر دل کمک می کند.

کارشناس دفتر ایران و مکمل ایران با تاکید بر اینکه زنان باردار در مصرف گیاهان دارویی دقت بیشتری داشته باشند، گفت: بهتر است در سه ماهه اول بارداری از مصرف گیاهان دارویی مانند آویشن، گل گاوزبان، گل ختمی و پنیر توسط زنان باردار خودداری شود. در هنگام بیماری استراحت کافی، شستن گلو و بینی با آب گرم و نمک رقیق شده حداقل سه بار در روز، استفاده از بخور آب گرم، مصرف سوپ جو با سبزیجات، مصرف آب سیب و لیموترش و چرب کردن. گلو و سینه با روغن بابونه در صورت لزوم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما