جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در برلین به سر می برد، اعلام کرد که با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان درباره تحولات خاورمیانه، لبنان، نوار غزه و ایران صحبت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که هفته های پایانی ریاست جمهوری خود را سپری می کند، بر اساس بیانیه کاخ سفید در برلین اعلام کرد: من و صدراعظم آلمان درباره امنیت منطقه گفتگو خواهیم کرد. در خاورمیانه، از جمله تلاش‌ها، مشکلات داخلی فعلی لبنان و غزه را مورد بحث قرار خواهیم داد.

در عین حال، بایدن بدون اشاره به اقدامات تروریستی و جنایات رژیم اسرائیل گفت: من و سولتز امروز صبح پس از شلیک 200 موشک بالستیک ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری صحبت کردیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه حمایت‌های کشورش از رژیم اسرائیل گفت: ما با همکاران خود در گروه هفت توافق کردیم که پاسخ خود را به این اقدام ایران از طریق تحریم‌ها و سایر اقدامات هماهنگ کنیم و این کار را انجام داده‌ایم.

بایدن با تکرار ادعاهای ضدایرانی مدعی شد: «از همکاری آلمان در پاسخگویی ایران به خاطر سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش از جمله ارسال موشک و پهپاد به روسیه برای استفاده علیه اوکراین سپاسگزارم.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: در این هفته اتحادیه اروپا به همراه آلمان، انگلیس و فرانسه شرکت های هواپیمایی پیشرو ایران را تحریم کردند. این هماهنگی ادامه خواهد داشت.»

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای به تاریخ 19 مهر 1403 یعنی 10 مهر 2024 اعلام کرد که در واکنش به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با ترور اسماعیل هنیه ع. پس از ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیل‌فروشان، نیروی هوافضای سپاه با شلیک ده‌ها موشک بالستیک به اهداف مهم نظامی و امنیتی در قلب سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد.

سپاه همچنین هشدار داد: هشدار داده می شود که در صورت پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی به این عملیات منطبق با حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی، با حملات ویرانگر و مخرب بیشتری مواجه خواهد شد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در تشریح جزئیات عملیات صادق 2 با بیان اینکه دو ماه اخیر روزهای بسیار سختی برای ملت ایران و محور مقاومت بوده است، گفت: حتی در سرپیچی از این جنایات، جمهوری اسلامی ایران استانداردهای لازم را رعایت کرده و تنها به مراکز نظامی ضربه زده است. سه فرودگاه نظامی اصلی رژیم صهیونیستی شامل مقر موساد، پایگاه هوایی نواتیم، پایگاه اصلی جنگنده‌های F35، پایگاه هوایی حاتساریم، پایگاه عملیات ترور سید حسن نصرالله، تاسیسات راداری راهبردی و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و پرسنل رژیم صهیونیستی مستقر در غزه، زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی و جمعیت را هدف قرار ندادند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز جمعه ششم مهر ماه در حالی که برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد، با حمایت آمریکا دستور ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و سرنگونی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در مناطق مسکونی را صادر کرد. منطقه حره هریک در حومه بیروت شامگاه جمعه به شدت و یکی پس از دیگری بمباران شد.

در بیانیه حزب الله لبنان در روز شنبه 7 مارس مهر در سال 1403 شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان منتشر و تأیید شد. سردار سرتیپ عباس نیلفروشان از فرماندهان مجرب و پیشکسوتان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان نیز در این حمله تروریستی ششم حضور داشت. مهر در سال 1403 به یاران شهیدش پیوست.

پیش از این، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده آن جنبش برای توافق آتش بس، صبح روز 10 می گفت. مرداد برای شرکت در مراسم معارفه دکتر مسعود برای حضور پزشکیان که به تهران آمد و به شهادت رسید و یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است مسئول حملات 15 اکتبر بود. مهروی پس از ترور هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما