شناسایی غار پیش از تاریخ سیاهکلرود رودسر ورودی این غار به شکل دست است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه در منطقه سیاهکلرود رودسر شرق گیلان غار جدیدی مربوط به دوران پیش از تاریخ کشف شد، گفت: طبق بررسی های سطحی و مشاهدات عینی، ورودی این غار توخالی

بازتاب آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از شناسایی غار جدید پیش از تاریخ در منطقه سیاخلرود رودسر در شرق استان خبر داد.

اما جهانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه غار مورد بحث یکی از با ارزش ترین غارهای دشت است، افزود: این غار اولین غاری است که در منطقه جنگلی و در پنج کیلومتری ساحل دریای خزر واقع شده است.
وی ادامه داد: غار مورد نظر 25 متر طول، 2 تا 3 متر عرض و 1 تا 3 متر ارتفاع دارد که این اعداد با توجه به توپوگرافی درون غار متفاوت است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: با بررسی های سطحی و مشاهدات عینی، ورودی این غار باز است اما نیاز به بررسی بیشتر است.
جهانی ادامه داد: قرار گرفتن غار شناسایی شده در مجاورت سواحل خزر، در محدوده جنگل های هیرکانی و بر روی رودخانه از مزیت های این غار است. طبق تحقیقات اولیه به نظر می رسد قدمت این غار ماقبل تاریخ باشد.
وی با بیان اینکه ارائه نظرات دقیق‌تر مستلزم بررسی‌ها و بررسی‌های اساسی و علمی است، گفت: در استان گیلان بیش از ۱۵۰ غار وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته‌اند و بیشتر این غارها نیز همین غار هستند. جاذبه های گردشگری در سال های اخیر معرفی شده اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما