نایب رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که اوکراین توانایی ساخت بمب های رادیواکتیو به اصطلاح “بمب های کثیف” را دارد و برای ساخت آن برنامه هایی دارد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف»، نایب رئیس شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) تاکید کرد که اظهارات اخیر یک مقام اوکراینی درباره ساخت سلاح هسته ای به این معناست که کی یف در تلاش برای ساخت سلاح های هسته ای به اصطلاح «کثیف» است. “بمب هایی” که به طور خاص برای انتشار آلاینده های رادیواکتیو طراحی شده اند و توانایی تولید این نوع بمب را دارند.

روزنامه آلمانی بیلد به نقل از یک مقام ناشناس اوکراینی روز پنجشنبه مدعی شد که در صورت امتناع غرب از عضویت در ائتلاف ناتو، کی یف می تواند ظرف چند هفته سلاح هسته ای برای استفاده علیه روسیه تولید کند.

با این حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که کی‌یف هرگز نگفته است که برای ساخت سلاح هسته‌ای آماده می‌شود و اوکراین چنین سلاح‌هایی تولید نمی‌کند.

مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه در پستی در کانال تلگرامی خود به این گزارش پاسخ داد: «در مورد بحث به ظاهر بی‌معنی اخیر در مورد تولید سلاح هسته‌ای توسط حامیان باندرا (آلمان نازی سابق) در اوکراین، فقط یک مورد. این منجر به یک نتیجه غم انگیز می شود: رژیم نازی اوکراین در تلاش برای ساخت بمب کثیف است.

مدودف خاطرنشان کرد: این رژیم تمام منابع لازم از جمله مواد خام، فناوری و کارشناسان را در اختیار دارد. و هر آزمایشگاه از دوران شوروی سابق نیز می تواند یک بمب کم قدرت بسازد. زمان زیادی باقی نمانده است.»

“بمب کثیف” نوعی دستگاه توزیع مواد رادیواکتیو (RDD) و ترکیبی از مواد منفجره معمولی و مواد رادیواکتیو است. بمب‌های کثیف، برخلاف بمب‌های اتمی، «سلاح‌های کشتار جمعی» نیستند، بلکه «سلاح‌های کشتار جمعی» محسوب می‌شوند. زیرا اغلب برای برانگیختن ترس و وحشت جمعی استفاده می شود. مقامات دفاعی همیشه تاکید می کنند که بمب کثیف یک بمب هسته ای است که قدرت انفجاری آن میلیون ها برابر قدرت آرد است.دی بله ربطی به آن ندارد.

دیر مرداد ماه گذشته، روزنامه نظامی روسیه Marat Khairulin ادعا کرد که کیف در حال آماده شدن برای یک “حمله هسته ای با پرچم دروغین” است که شامل منفجر کردن یک “بمب کثیف” است که تاسیسات ذخیره سوخت هسته ای مصرف شده در نیروگاه های هسته ای را هدف قرار می دهد.

گزارش شده است که این حمله نیروگاه های هسته ای Zaporizhzhia یا Kursk را هدف قرار می دهد و سپس مقصر آن به روسیه منتقل می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما