آخرین به روز رسانی شاخص جهانی فقر چند بعدی (MPI) نشان می دهد که 1.1 میلیارد نفر از جمعیت جهان در فقر چند بعدی زندگی می کنند که تقریباً نیم میلیارد از آنها در کشورها و مناطق تحت تأثیر جنگ و ناآرامی زندگی می کنند.

به گزارش ایسنا، گزارش شاخص چندبعدی جهانی فقر (MPI) امسال که به طور مشترک توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و ابتکار توسعه انسانی و فقر آکسفورد (OPHI) مستقر در دانشگاه آکسفورد تهیه شده است، دیروز (پنجشنبه) منتشر شد. منتشر شده است.

این تحقیق آماری وضعیت فقر چند بعدی را در 112 کشور جهان که 6.3 میلیارد نفر در آن زندگی می کنند بررسی می کند و نشان می دهد که 1.1 میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر شدید زندگی می کنند و 40 درصد آنها در کشورهایی زندگی می کنند که شاهد درگیری، جنگ یا جنگ هستند. ، امنیت و صلح شکننده است.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد می گوید: درگیری ها در سال های اخیر تشدید و افزایش یافته است، تعداد قربانیان به اوج جدیدی رسیده است، میلیون ها نفر آواره شده اند و این موارد باعث اختلال گسترده در زندگی و معیشت مردم شده است. مردم

از بین هر ده شاخص چندبعدی فقر، کشورهای درگیر جنگ نسبت به سایر کشورها در محرومیت بیشتری قرار دارند. به عنوان مثال؛ در کشورهای متاثر از جنگ، از هر چهار نفر فقیر یک نفر به برق دسترسی ندارد، در حالی که در مناطق با ثبات تر، از هر 20 نفر یک نفر به برق دسترسی ندارد.

تفاوت های مشابه در زمینه هایی مانند تربیت کودک (17.7 درصد در مقابل 4.4 درصد)، تغذیه (20.8 درصد در مقابل 7.2 درصد) و مرگ و میر کودکان (8 درصد در مقابل 1.1 درصد) بین این مناطق مشهود است.

به گزارش یورونیوز، کاهش فقر در کشورهایی که بیشترین آسیب را متاثر از جنگ و درگیری‌ها دارند و فقر اغلب بالاترین میزان را دارد، کمترین میزان است.

این گزارش نشان می دهد که بیش از نیمی از 1.1 میلیارد فقیر جهان کودکان زیر 18 سال (584 میلیون نفر) هستند. در سطح جهان، 27.9 درصد از کودکان در فقر زندگی می کنند، در حالی که 13.5 درصد از بزرگسالان. علاوه بر این، بخش بزرگی از 1.1 میلیارد نفر فقیر فاقد سرویس بهداشتی کافی (828 میلیون نفر) و مسکن (886 میلیون نفر) هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما