به گزارش مانیبان، چند ماهی است که در رسانه ها و محافل اخباری مبنی بر یکسان سازی حقوق مستمری بگیران و تامین اجتماعی منتشر می شود و بخشی از معوقات به صورت ودیعه ماهانه برای بازنشستگان پرداخت می شود اما معوقات مستمری بگیران در سه ماهه دوم سال هنوز پرداخت نشده است. خبری اجتماعی نیست!

در عین حال، نمایندگان این قشر از جامعه در جلسات و از طریق تریبون های مختلف خواستار اجرای قانون تناسب حقوق و رفع تبعیض های موجود شدند، همچنین نمایندگان مجلس مستقیماً با مسئول برنامه تماس گرفتند. و سازمان بودجه و خواستار تسریع در اجرای تناسب شد. حقوق و پرداخت یک میلیون تومانی به بازنشستگان در سه ماهه دوم سال پرداخت شد.

احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با بیان اینکه این روزها نمایندگان پیگیر پرداخت معوقات سه ماهه دوم سال به بازنشستگان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: مشکل اصلی در بحث تامین اعتبار این بود که اخیرا معاون رئیس جمهور بر اساس قانون بودجه دستور تخصیص اعتبار لازم برای واریز به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی را صادر کرده است و در حال حاضر منتظر برنامه و بودجه هستیم. سازمان وجوه لازم را واریز می کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تاخیر در پرداخت غرامت بازنشستگان کشوری تا پایان است شهریور واریز شده است، تاکید کرد: مبالغ مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی باید در اسرع وقت واریز شود و همانطور که پیگیری ها نشان می دهد حداکثر تا دو ماه آینده این مبالغ به حساب بازنشستگان واریز می شود.

قرار است سازمان تامین اجتماعی با اخذ اعتبار لازم مبلغ 3 میلیون تومان را به نام علی الحساب برای سه ماهه دوم سال به صورت متناسب پرداخت کند.

پرداخت حقوق مهر ماه بازنشستگان آغاز شد. سید محمدرضا فیاضی بروجنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 9 میلیون تومب است: پرداخت دستمزد. مهر شروع ماه بازنشستگان از بیست و یکم مهر شروع می شود. بر این اساس پرداخت مستمری بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حرف «الف» شروع می‌شود، پرداخت می‌شود. آغاز و از بیست و دوم مستمری بازنشستگان با حرف الف نیز پرداخت می شود. مهر ماه پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 و نیروهای مسلح و سایر دستگاه های اجرایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شامل 20 درصد افزایش می باشد.

این افراد با توجه به سنوات خدمت حقوق دریافت کردند و مبلغ 9 میلیون تومان تنها حداقل دریافتی است. این در حالی است که حداقل دستمزد سال 1403 8 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

اضافه پرداخت حقوق ماهانه بازنشستگان طبق جدول زیر به ترتیب حروف الفبا انجام می شود و همکاران سازمان های تامین اجتماعی آخرین گروه بازنشستگان خواهند بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما