bato-adv

خوردن یک تا دو حبه سیر در روز ممکن است فواید سلامتی مانند بهبود سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، کاهش التهاب و حتی کاهش خطر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشد. با این حال، مصرف بیش از دو حبه سیر ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود. بوی بد دهان، سوزش سر دل، مشکلات معده و سایر عوارض جانبی ناخوشایند.

به گزارش همشهری آنلاین، سیر برای بسیاری از آشپزهای خانگی به دلیل طعم و عطر تند، ادویه مورد علاقه در غذاهای مرغ و گوشت است. سیر به ویژه در کاسرول، انواع سس، پیتزا، اسپاگتی و پاستا استفاده می شود و به طرز شگفت انگیزی طعم این غذاها را افزایش می دهد.

این گیاه تند و خوشمزه به دلیل خواص دارویی که دارد با فواید بسیاری برای سلامتی همراه است. با این حال، با وجود تطبیق پذیری و مزایای سلامتی، برخی از دوستداران سیر ممکن است تعجب کنند که آیا مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند یا خیر.

در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان بیش از ۲ حبه سیر در روز مصرف کرد و آیا مصرف بیشتر آن برای سلامتی مضر و خطرناک است؟

افزایش خطر خونریزی

یکی یکی از جدی ترین عوارض مصرف زیاد سیر، افزایش خطر خونریزی است، به ویژه در افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند یا تحت عمل جراحی قرار می گیرند. این به این دلیل است که سیر دارای خواص ضد ترومبوتیک است، به این معنی که می تواند از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند. اگر چه خونریزی از سیر نادر است، یک گزارش موردی را توصیف می کند که در آن خونریزی پس از خوردن منظم 12 گرم سیر (حدود 4 حبه) یک روز قبل از جراحی افزایش می یابد.

در یک مطالعه موردی، فردی پس از جراحی دچار کبودی و تغییر رنگ بیش از حد شد. علت احتمالی، مکمل غذایی بود که فرد مصرف می‌کرد که حاوی روغن ماهی و 10 میلی‌گرم کنسانتره سیر بود که هر دو بر لخته شدن خون تأثیر می‌گذارند. بنابراین، مهم است که قبل از استفاده از مکمل های سیر با پزشک خود صحبت کنید. اگر دارو مصرف می کنید یا قصد جراحی دارید، قبل از افزودن سیر به رژیم غذایی خود باید با یک متخصص مشورت کنید.

بوی بد دهان

سیر حاوی انواع مختلفی از ترکیبات گوگردی است که اغلب به مزایای سلامتی فراوان آن نسبت داده می شود. با این حال، این ترکیبات می توانند بوی بد دهان را ایجاد کنند، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شوند. این امر به ویژه در مورد سیر خام صدق می کند زیرا محتوای این ترکیبات مفید گوگرد در طول پخت کاهش می یابد.

مشکلات گوارشی

سیر مانند پیاز، تره فرنگی و مارچوبه سرشار از فروکتان است، نوعی کربوهیدرات که در برخی افراد می تواند باعث نفخ، گاز و درد معده شود. در واقع، هنگامی که افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتان غذاهای حاوی فروکتان زیاد مصرف می کنند، غذا به طور کامل در روده کوچک جذب نمی شود. در عوض، به روده بزرگ دست نخورده می رود و در روده شما تخمیر می شود. این فرآیندی است که می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند.

با این حال، افرادی که از رژیم غذایی ملایم FODMAP پیروی می کنند، به طور کلی تشویق می شوند که مصرف سیر خود را محدود کنند. رژیم غذایی FODAMP شامل حذف انواع خاصی از کربوهیدرات هایی است که قابل تخمیر هستند و هضم آنها برای افراد دشوار است. این اصطلاح به عنوان یک رژیم غذایی برای شناسایی و کاهش محرک های غذایی در افراد مبتلا به اختلالات عملکردی دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

احساس سوزش دردناک در قفسه سینه

اگر به بیماری ریفلاکس معده (GERD) مبتلا هستید، ممکن است بخواهید مصرف سیر خود را کاهش دهید. بیماری ریفلاکس معده به مری یک بیماری شایع است که زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری شما برگشته و باعث علائمی مانند سوزش سر دل و حالت تهوع شود. سیر می تواند عملکرد اسفنکتر تحتانی مری (LES) را کاهش دهد، که توانایی ماهیچه های انتهای مری را برای بسته شدن کاهش می دهد و از ورود اسید جلوگیری می کند. این می تواند باعث رفلاکس اسید شود. اما برخی از غذاها اثرات متفاوتی بر روی بیماران GERD دارند. اگر متوجه شدید که خوردن زیاد سیر علائمی ایجاد نمی کند، احتمالاً نیازی به محدود کردن مصرف سیر ندارید.

چقدر باید بخوری؟

اگرچه هیچ توصیه رسمی در مورد میزان مصرف سیر وجود ندارد، تحقیقات نشان می دهد که خوردن 1 تا 2 حبه (3 تا 6 گرم) در روز ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.

اگر پس از مصرف بیش از این مقدار، متوجه عوارض جانبی شدید، مصرف خود را کاهش دهید. پختن سیر قبل از خوردن ممکن است به جلوگیری از عوارض جانبی مانند بوی بد دهان، مشکلات گوارشی و رفلاکس اسید کمک کند. اگر یک بیماری زمینه ای دارید یا دارو مصرف می کنید، بهتر است قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی یا استفاده از مکمل های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما